• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

m'n c14se met f13cr ff flink een keer op zijn staart getrapt op de autobahn :angel , 181km/u op GPS (190teller) vink ik wel een goede prestatie voor een motorblok waarvan ik het echte km stand (nog steeds) niet van weet :hmmz

Vandaag eindelijk hoofdsteunen voor achterbank geplaatst. En nog met afstandbediening bezig geweest van Astra G. Werkt perfect, wacht alleen nog even op de nieuwe sleutelbaard.

Elke keer als ik tankte stonk de auto alsof ik de benzine rechtstreeks op de achterbank had gespoten. En als ik teveel tankte kwam het er aan de onderkant uitlopen.

Ontluchtingsslang lekte dus als een malle. Ding zag er ook echt niet meer uit toen ik hem er af had.

Het is gewoon 12 mm benzine slang. Rot is alleen dat ie bovenop de tank zit. Dus tank en vulhals moeten even los en zakken. Allemaal niet heel lastig als je de auto even met de hele achterbrug opkrikt. RA-wiel eraf is ook een must.

De permanente goedkope slangeklem (stuk in elkaar gedraaid ijzer) van de slang krijgen bovenop de tank is eventjes lastig. Maar met een waterpomptang had ik hem snel kapot zodat ie eraf viel. Slang beetje invetten en hij zit er zo weer op.

Meteen het hitteschild rond de kat weer eens vast gezet met wat ijzerdraad.

En de nieuwe achterveren die ik nog had er even onder gezet.

zijn apex veren. Vind het gat trouwens erg klein. Onder past de veerschotel er maar net in.

Morgen nog wat gaatjes dichtsmeren in de uitlaat en eens kijken waarom de benzinepomp opeens geen stroom meer krijgt.

vandaag maar even gewassen nadat ik moest uitwijken voor een tractor......

gelijk maar de binnekant uitgezogen, platic delen binnen en buiten behandeld. ramen schoongemaakt binnen en buiten.

dus kan er weer tegenaan.

ohja, ben nu nieuwe muziek op mijn usb stick aan het zetten, zodat ik weer heerlijk door de straten kan knallen met mijn muziek :jerry

haha, die is heel breed.

van de jaren 90 tot nu komst er op te staan.

heb 1 usb stick met bass nummers om het maar te noemen. en numers die ik gewoon echt heel goed vind.

Haha, nee nederlandstalig, was eerst ook altijd hardstyle fan, en een lekker hardstyle nummer is altijd lekker, maar nu bijna alleen maar nederlandstalig, sinds oud&nieuw met al die zenders :jerry

Afgelopen dagen de deuren vervangen, voor roestvrije, spatbord rechts er weer op, en weer een motorkap,

heb nu een GSi Swing :jerry.

Maar hij wil niet meer starten, op de bobine zit een 4-polige stekker, de krijgt op 1 van de 4 polen wel stroom , op de anderen niet.

Hij vonkt niet, begint wel naar benzine te stinken, kan iemand mij helpen het probleem te vinden?

@PeterNoFear wrote:Afgelopen dagen de deuren vervangen, voor roestvrije, spatbord rechts er weer op, en weer een motorkap,

heb nu een GSi Swing :jerry.

Maar hij wil niet meer starten, op de bobine zit een 4-polige stekker, de krijgt op 1 van de 4 polen wel stroom , op de anderen niet.

Hij vonkt niet, begint wel naar benzine te stinken, kan iemand mij helpen het probleem te vinden?

Bobinerail doorgemeten?

Terug
Naar boven