• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

:shock: :swear :cry

het ging alweer een tijdje te lekker. mooie update's gepland, velgen waren netjes gespoten, dikke remmenset eronder.

begon helemaal gehecht te raken aan mijn zuinige en toch sportieve corsa. tot aan vandaag :wtf

dacht plaats mooi de klemmentjes op de calibra turbo remklauwen. ging allemaal prima.

modderkuip eruit getrokken, wou de stelschroef van de schroefset verstellen, en zag ik zomaar een laagje rubber, en een vlak kantje aan de stelschroef..... :wtf

keek daarna aan de binnenkant van de band :fy1 :swear :swear :swear dikke rand uit de band gevreten, tot de witte voering aan toe.

inc een scheur!!!

dat worden weer 2 nieuwe banden aangezien ze nog 5 a 6mm goed waren :cry

linksvoor had dit probleem niet.

195-50-15 michelin energy saver.

mocht iemand nog wat hebben liggen, maatje minder breed en hoog mag ook.

auto is goed uitgelijnt, linksvoor staat gewoon net iets anders als rechtvoor.

rijd nu voor 4cm hoger, en 1 zilvere irmscher 15'' reserve wiel.

zucht, heb ik weer.

80pk uit een C14NZ i.p.v. 60pk ¿¿¿ dat wil ik nog wel eens zien :vertag

Denk eerder dat het een C14SE is want die heeft 82pk... (is een 1400 8v Multipoint motor, c14nz(x14sz) = 1400 8v SinglePoint Motor)

Edit:

en verbruik 1 op 20? ik ben blij als de mijne 1 op 14 haalt... (op dit moment 1 op 10)

@corsa14slow wrote:80pk uit een C14NZ i.p.v. 60pk ¿¿¿ dat wil ik nog wel eens zien :vertag

Denk eerder dat het een C14SE is want die heeft 82pk... (is een 1400 8v Multipoint motor, c14nz(x14sz) = 1400 8v SinglePoint Motor)

Edit:

en verbruik 1 op 20? ik ben blij als de mijne 1 op 14 haalt... (op dit moment 1 op 10)

Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben, en 1 op 20 vind ik ook heel knap, onze reed met de 1400 ongeveer 1 op 14 bij normaal gebruik, met lange ritten wou hij de 1 op 15 aantikken terwijl je 140 reed, dat is opzich nog wel aardig zuinig...

@robert_corsa wrote::shock: :swear :cry

het ging alweer een tijdje te lekker. mooie update's gepland, velgen waren netjes gespoten, dikke remmenset eronder.

begon helemaal gehecht te raken aan mijn zuinige en toch sportieve corsa. tot aan vandaag :wtf

dacht plaats mooi de klemmentjes op de calibra turbo remklauwen. ging allemaal prima.

modderkuip eruit getrokken, wou de stelschroef van de schroefset verstellen, en zag ik zomaar een laagje rubber, en een vlak kantje aan de stelschroef..... :wtf

keek daarna aan de binnenkant van de band :fy1 :swear :swear :swear dikke rand uit de band gevreten, tot de witte voering aan toe.

inc een scheur!!!

dat worden weer 2 nieuwe banden aangezien ze nog 5 a 6mm goed waren :cry

linksvoor had dit probleem niet.

195-50-15 michelin energy saver.

mocht iemand nog wat hebben liggen, maatje minder breed en hoog mag ook.

auto is goed uitgelijnt, linksvoor staat gewoon net iets anders als rechtvoor.

rijd nu voor 4cm hoger, en 1 zilvere irmscher 15'' reserve wiel.

zucht, heb ik weer.

Maar hoe kan dat dan?

Te hoge et waarde icm schroefset ofzo?

heb ik laten doen :P

mja heb er ook bij gestaan kep er een andere krukas in leggen en race kleppen maar voor de rest is alles stock

me blok ziet er gwn lelijk en oud uit maar als je hem open schroeft mooie race kleppen race zuigers :P

@PeterNoFear wrote:@corsa14slow wrote:80pk uit een C14NZ i.p.v. 60pk ¿¿¿ dat wil ik nog wel eens zien :vertag

Edit:

Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben, en 1 op 20 vind ik ook heel knap, onze reed met de 1400 ongeveer 1 op 14 bij normaal gebruik, met lange ritten wou hij de 1 op 15 aantikken terwijl je 140 reed, dat is opzich nog wel aardig zuinig...

jah met de vorst enzo zuipt de mijne ook naar 1:14 :(

@93CorsaStefan91 wrote:heb ik laten doen :P

mja heb er ook bij gestaan kep er een andere krukas in leggen en race kleppen maar voor de rest is alles stock

me blok ziet er gwn lelijk en oud uit maar als je hem open schroeft mooie race kleppen race zuigers :P

Ook nog race bougievonkjes?

Lmfao!! XD

Race zuigers en race kleppen :jerry

Het is een 1.4 8v. Denk niet dat ze daar uberhaupt 'race' spul van maken haha :jerry

Het verhaal klinkt inderdaad niet echt geloofwaardig. Tenzij je er nog 20 extra paarden voor spant...

Een ander blok erin lepelen is doorgaans 3 keer goedkoper dan maatwerk. Voor de 8v-blokjes maken ze voor zover ik weet amper wat in de 1200/1400 lijn.

Best jammer ook dat je dan €xxxx in zo'n blokje steekt en er dan niet veel meer uithaalt...

Een c14se, x14xe en x16xe trekken je er dus gewoon uit bij het stoplicht.

@otdh wrote:@93CorsaStefan91 wrote:heb ik laten doen :P

Lmfao!! XD

Hahaha dan ga je pas echt hard! :jerry

@OpelRobin wrote:@otdh wrote:@93CorsaStefan91 wrote:heb ik laten doen :P

Lmfao!! XD

Hahaha dan ga je pas echt hard! :jerry

je moest eens weten

ik heb er 180pk bij gekregen

ownee dat komt door de 2Liter turbo die ik er in gehangen heb ;)

Terug
Naar boven