• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@93CorsaStefan91 wrote:@JJ- wrote:&wat gaan we vandaag doen aan het Corsaatje;

* ramen blinderen;

* kentekenlampje vervangen;

* achterlichtjes vervangen;

* wassen (strontmeeuwen!) -___-

mag je mijn achterramen ook gelijk blinderen xD

Whaha als het me zelf lukte deed ik het ;)

@PeterNoFear wrote:@JJ- wrote:@PeterNoFear wrote:Gaten/sheuren in je deuren mogen wel zolang er geen scherpe uitstekende delen ontstaan, heb je misschien een foto?

nee helaar niet, zal ik morgen eventjes maken ;)

Okido! :kewlpics

whoopwhoop, zijramen geblindeerd morgen maar eens een poging wagen met me achterruit..

@PeterNoFear; hier de foto ;)

2013-03-27%2012.jpg

Vandaag een achteras van een corsa c gsi onder mn b gebouwd. Weg met die klote trommels. Gelijk een hrc van een kadett gsi met modulatoren er op gezet.

Uiteraard kom je weer roest tegen:

Alles in de roestomvormer, menie strijkkit tectyl geknalt dus kan er weer even tegenaan.

Morgen nog even de handremkabels aan elkaar bouwen en dan hebben we het werkend!

netjes gedaan hoor.

ik ben maar wat blij met mijn trommels hoor.

gaan jaren mee. heb er geen extra onderhoud aan.

past een c achteras ook zomaar zonder aanpassingen?

mijne roest namelijk best. met de apk zal er een ander onder moeten, of gelast worden (enige wat roest zo'n beetje)

Mijn trommels bleven maar trillen, vooral met remmen bij hogere snelheden. Alles was al een keer vernieuwd dus zal wel iets niet helemaal recht meer geweest zijn. Helemaal onderhoudsvriendelijk zijn ze ook niet, gaan vaak vastzitten en dat auto stel mechanisme werkt vaker niet dan wel.

Qua afmetingen is het 1 op 1 overzetten, je moet wel even weten wat je moet doen allemaal (met dank aan bugkiller!) . Ik was er wel even mee bezig, roest behandelen was ik gisteren al mee begonnen vanwege de droogtijden.

Vanavond de injectoren van mn e16se corsa a vervangen. Belangrijkste tip, maak alles wat in de weg zit los en bij het plaatsen van de nieuwe injectoren zet eerst de bovenkant goed in de rail, daarna de onderkant in het spruitstuk. Andersom gaat niet goed.

@joop1970 wrote:Mijn trommels bleven maar trillen, vooral met remmen bij hogere snelheden. Alles was al een keer vernieuwd dus zal wel iets niet helemaal recht meer geweest zijn. Helemaal onderhoudsvriendelijk zijn ze ook niet, gaan vaak vastzitten en dat auto stel mechanisme werkt vaker niet dan wel.

Qua afmetingen is het 1 op 1 overzetten, je moet wel even weten wat je moet doen allemaal (met dank aan bugkiller!) . Ik was er wel even mee bezig, roest behandelen was ik gisteren al mee begonnen vanwege de droogtijden.

dus de afmetingen van een corsa c as zijn het zelfde als die van een corsa b?

hoe doe je het dan met de handremkabels? gebruik je die van een corsa c of is het een combinatie van beide?

want als het echt zo eenvoudig is ga ik een corsa c as zoeken. dan hoef ik mijn as niet om te bouwen!

heb toch nog een paar projecten die ik eerst wel afhebben dus deze komt gewoon onder op het lijstje te staan.

maar ik hou wel een oogje open voor een asje natuurlijk ;)

Rustig afwachten idd, de as die ik bedoel staat te koop bij een opel demontage bedrijf, is ook niet heel goedkoop helaas.

Terug
Naar boven