• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

@robert_corsa wrote:gister naar bas en alex gereden.

daar op de brug alles even bekeken. gelukkig is het meeste mooi hard.

-rondom pu rubbers (trekstang/stabistang/draagarmen/achteras)

-2 extra stabiliteits stangen

-wat laswerk.

zie hun topic: restauratie/verbouwing/styling. B&A projecten op pagina 4.

daar wordt je toch blij van :wors

Ze zijn lekker met je auto bezig geweest, lekker uitbesteed? ;) Dan ben ik toch wel jaloers, werken met zo'n brug, ik ben al een paar dagen op straat bezig met roestpreventie. Gelukkig zag mijn radiateurbalk er niet zo verroest uit. Wat een verschil, die van jouw is van ´99 en die van mij van ´00.

Ja. Maar die van jou roest weer op andere plekken.

Daar is mijne weer roestvrij.

Maar zo blijft het altijd. Tis geen nieuwe.

Haal he radiateur maar los.

Maar uit laten besteden ja. Lassen kan ij niet.

Wou ook zelf niet de draag armen achteras etcloshalen.

Zijn zaken die ook weer goed vast moeten. Loop daar liever niet zelf aan te klooien

Vandaag bij Alfred geweest in Zwolle,

Een stuk of wat veren/schokdempers/veerschotels opgehaald, corsa ligt nu achter ongeveer net zo als voor, ziet er wel wat beter uit ;)

Morgen maar even de muggies van de auto spuiten, onderweg 2x de voorruit schoongemaakt bij benzinepomp, ruitenwisser kon het niet meer trekken :P

robert_corsa, ik kan ook niet lassen hoor, jij hebt gelukkig een adresje waar je het kunt doen :thumb

Radiateurbalk,krikpunten en wielophangingen zitten inmiddels in meerdere lagen roestomvormer, primer, lak en Tectyl. Binnenkort maar eens de veerschotels aan pakken ;)

Witte LED's achter tellerhuis geplaatst ^^ even uitvinden hoe zlles ging maar het is gelukt! Leuk werk om te doen :thumb :)

&vandaag niks, genoten van het weer..

morgen gaan we maar eens lampjes vervangen en een grondige wasbeurt (:

edit

&smoke zijknipperlichten plaatsen (:

vandaag weer niks gedaan:P lekker, als het wordt gedaan

@joop: idd, was lekker rot, wist er van. gelukkig is de rest lekker hard.

chassis balken achter, wielkasten, bij de draagarmen, motorkap, achterklep, dorpels, deuren, b stijl

ach, vind maar een roest vrije...

wordt nu in ere hersteld, kan niet wachten tot ik er weer mee mag rijden:D of hoeken

gisteren definitief gehoord dat we een deal hebben (garage bedrijf) auto wordt ingerolen

dus gisteravond alle audio uit de corsa gehaald.

en nog even een afscheids rondje gereden 180kmh+ met 4 man in de auto opzich geen slechte prestatie met 190000km

op de teller:thumb

zometeen de nieuwe auto ophalen en de corsa achterlaten :cry

nog even een paar laatse foto's geschoten

20130508_090815_zps0cbfe612.jpg

@mauricee93 wrote:gisteren definitief gehoord dat we een deal hebben (garage bedrijf) auto wordt ingerolen

dus gisteravond alle audio uit de corsa gehaald.

en nog even een afscheids rondje gereden 180kmh+ met 4 man in de auto opzich geen slechte prestatie met 190000km

op de teller:thumb

zometeen de nieuwe auto ophalen en de corsa achterlaten :cry

nog even een paar laatse foto's geschoten

20130508_090815_zps0cbfe612.jpg

Jammer maar helaas, wat komt er voor terug dan?

Vandaag erg productief geweest :D

Spy setje in de auto gebouwd en inlaatpakking en uitlaat pakking vervangen.

Binnenkort maar is een motortje voor de kofferklep en tank klepje scoren voor de corsa.

:agent

vandaag de auto uitgebreid gewassem; wat dus voor niks is geweest =(

&ik heb de smoke zijknipperlichten geplaats :wub

Vanavond even een rondje aan het trappen geweest :thumbup :) Wel wat minder profiel en wat liters benzine minder :hmmz ... hahaha maar het was leuk!!

vanmorgen naar het RDW geweest om mijn corsa TR als 2.0 16V op kenteken te krijgen wat gelukt is .

vanmiddag en vanavond de auto weer zo snel mogelijk in show status gebracht en audio weer ingebouwd .

Foto-CRGMR4IJ.jpg

Foto-AW7DU8YS.jpg

Foto-RHQ8VOZ3.jpg

daarna audio weer ingebouwd :

Foto-TNS738V8.jpg

@Digi-Mich wrote:Vanavond even een rondje aan het trappen geweest :thumbup :) Wel wat minder profiel en wat liters benzine minder :hmmz ... hahaha maar het was leuk!!

Wel in de GSi neem ik aan?! haha

Vrijdag komen we de 1.4 halen ;)

@crossagek wrote:vanmorgen naar het RDW geweest om mijn corsa TR als 2.0 16V op kenteken te krijgen wat gelukt is .

vanmiddag en vanavond de auto weer zo snel mogelijk in show status gebracht en audio weer ingebouwd .

Lekker dan!

Uploaded with ImageShack.us

ik zeg: goed bezig geweest.

even in het kort

-rondom pu rubbers

-extra stabi stangen onder voor en achter

-di.v. las werk.

remmen ontlucht en nieuwe rem olie.

pendaal staat sinds ik deze remmen heb een heeeel stuk lager. maar het remt nu wel helemaal top.

neus op het stuur.

to do:

-kadett e gsi16v rem bekrachtiger en verdeler monteren

-uitlijnen

-airco afvullen

Vandaag bezig geweest met ombouwen van de verlichting van de teller en kachelunit... Wat een :jerry werk!!

Nu nog even de kabels voor de stereo eruit halen en dat bouwen we morgen weer in!

Digi-Mich zijn 1.4i sport gekocht, c14nz, 134.000 gelopen.

Kameraad rijd er voorlopig in, totdat ik (eindelijk) mijn rijbewijs heb :P

:kewlpics :kewlpics

Gister even een bbq'tje van het vorige blok gemaakt:

Terug
Naar boven