• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Dan moet je dus een kleinere T-Bar hebben (1/4de inch maat), met een adapter er op en een normale diepte E14 dop.

Een 3/8ste T-Bar paste er bij mij ook niet tussen.

Ik dacht dat mijn waterpomp lawaai maakte, maar blijkt achteraf toch iets anders te zijn.

Toch geen spijt dat ik hem heb vervangen, gezien de rotzooi die uit t koelsysteem kwam zetten.

Edit:

Owjah, vandaag ook nog even een universeel benzinefiltertje en een stukje slang gehaald en die op de KVS retourleiding gebeund.

Is de leiding van de gasklep en daar wordt constant KVS doorheen gespoeld, dus ideale kandidaat voor een filter.

En mocht het filter tijdens het rijden dicht slibben, dan is er nogsteeds niks aan de hand, want zonder gasklep verwarming loopt hij verder ook prima. En de koelvloeistof neemt dan gewoon een andere route naar de KVS tank (via overflow van radiator of via de kachelradiator)

2zirmhl.jpg

Oke, dus ik heb de verkeerde T-bar en een te lange dop E14. :(

Ik zal eens op mp zoek naar wat news :)

Thx voor de info

Ik wilde alleen de mulitriem vervangen vanwege de haarscheurtjes die er in zitten na 14 jaar trouwe dienst :D

Hangt er een Beetje om.

eind jaren 90 was het er allebij bij Opel.

heb ze nieuw de Showroom zien verlaten met zowel Rood, als Blauw.

Voordeel van Rood dat het wat veelzijdiger in te zetten zou zijn..

Willem

Neuh niet heel erg.

Samenstelling van de gebruikte materialen is sinds de eerste OHC motor ook niet veranderd tot 2009 ongeveer (op de ALU blokken na uiteraard (Z20NEL Z20NET Z20NHH Z22SE Z22YH Z28NEL Z28NET)

Mijn Koelvloeistof was ook Zwart ongeveer, met Roest en Alu Corrosie erdoor.

Tot 2x toe koelsysteem Flush er in geflikkerd,

Radiateur vervangen,

Motor met Water Flink doorgespoeld,

Zo ver mogenlijk leeg gehaald,

Gevuld met Rode Rode Vloeistof.

op mijn foto's zie je het Resultaat.

Dit ook bij de Vectra uitgevoerd, en die is net zo netjes, daarvan is wel het potje helemaal gereinigd, paar weken lang achter alkaar met verschillende goedjes mengsels tot tuinaarde aan toe..

Zo was het potje:

Zo is ze nu:

Willem

Ach ja, mooi rood is niet lelijk :)

Anyway, Juruca, ik stond gisteravond nog even in de schuur.

Deze combi heb ik gebruikt voor de motorsteun.

13z09s4.jpg

Wel een beetje merk materiaal gebruiken, had hier nog weer een pijp op staan :P

En als je echt met geen enkele mogelijkheid die slangklem te pakken kan krijgen, dan bestaan deze tangen ook nog:

slangklem-tang.jpg

@McKaamos wrote:Ach ja, mooi rood is niet lelijk :)

Anyway, Juruca, ik stond gisteravond nog even in de schuur.

Deze combi heb ik gebruikt voor de motorsteun.

13z09s4.jpg

Wel een beetje merk materiaal gebruiken, had hier nog weer een pijp op staan :P

En als je echt met geen enkele mogelijkheid die slangklem te pakken kan krijgen, dan bestaan deze tangen ook nog:

slangklem-tang.jpg

Nou dat begrijp ik niet want ik heb onderstaande gebruikt die kon er niet tussen ......

:???:

:swear

breng ik mn Corsa naar garage vanwege een geluidje achter...

inmiddels kan ik mijn koppakking vervangen ( ik laat gelijk motor reviseren ). :(

en is er dusdanig veel roest in de dorpels wat gelijk het "wabberen" van de auto verklaard. :(

nu worden er dus nieuwe dorpels ingelast, hoop dat het het geld waard is! :thumb

al met al ruim 500 euro lichter om het beestje op de weg te houden. :jerry

voor de liefhebbers wat foto's:

ifxm.jpg

4sra.jpg

caql.jpg

f59r.jpg

trp3.jpg

3t4k.jpg

en hier de roest:

8qwu.jpg

jpj2.jpg

i5bn.jpg

7ovl.jpg

kh51.jpg

Pff dat is minder, maar 500 voor reviseren en lassen? Heb jij een goedkope garage haha.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Haha ik heb een wel een aardige monteur ja die me dat allemaal regelt en zelf baalt als er zulke dingen ineens gedaan moeten worden, mja leer je ook weer van tijdig naar garages te gaan voor inspectie! Mag blij zijn dat mn vriendin nog leeft, daar komt t wel op neer :-)

Die corsa is van 1993, zit nog prima in de lak maar vorige eigenaar heeft alle roestplekken voor verkoop "weggewerkt" dus is nooit opgevallen. Anders had ik al eerder laten lassen of de auto laten staan. Maar inmiddels toch al aardig geïnvesteerd in het wagentje, en tis ook de eerste auto van mn vriendin dus heeft ook emotionele waarde!

Dus laten we hem helemaal opknappen! En zo houden we weer een Corsa op de weg in plaats van de sloop ;-)

Terug
Naar boven