• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

speling uit je pook halen is een makkie. gewoon een lasdraad of staaldraad van 4-5 mm om een dop 24 draaien zodat deze rond is.

pook uit elkaar halen bovenop dat ronde zwarte kapje zit op 3 plaatsen vast geklikt.

daar onder zit een rubber ring en die vervang je voor de stalen ring.

Nu heeeel rustig aan naar andere zomervelgen aan het kijken denk van Irmscher 17 of 18"

Ik heb nog velgen te koop staan hier op Marktplaats en er staat ook nog een setje Evostars in 18 inch te koop.

@midnight black wrote:@duncs wrote:Eergisteren en nieuwe radio gemonteerd en geprobeerd om de tellerbakverlichting te vervangen.

Helaas heeft het dashboard deze ronde gewonnen...wacht wel dat het wat warmer is buiten ;)

Vandaag de "zomervelgen" eronder gedaan die wintervelgen waren gewoon geen gezicht :jerry

Nu heeeel rustig aan naar andere zomervelgen aan het kijken denk van Irmscher 17 of 18"

Waarom heeft het dash het deze ronde gewonnen? Wat kreeg je niet los?

Zet het hier neer en wie weet heeft iemand zo de oplossing! :D

Ik had alle schroeven los de mid ook los kreeg hem alleen niet eruit getrokken :(

Ik weet niet of de kappen om de stuurkolom en de hendels ook verwijderd moeten worden???

Heb nu nog maar 1 lampje in de tellerbak branden gelukkig witte tellerplaten :D

@gerben rsv wrote:Nu heeeel rustig aan naar andere zomervelgen aan het kijken denk van Irmscher 17 of 18"

Ik heb nog velgen te koop staan hier op Marktplaats en er staat ook nog een setje Evostars in 18 inch te koop.

Die turbo velgjes zijn ook mooi :thumb wel die "matte"

En voor de evostars is ff geen geld heb net de auto gekocht ;)

Na 3jr weer terug bij Opel

Had je de zwarte lijst rondom de klokken compleet met de roosters links/midden er helemaal af?

Die moet er af (let op zit linksboven in linker rooster nog een verborgen schroefje)

Voor zover ik me kan herinneren kan de stuurkolombekleding blijven zitten.

het verborgen schroefje had ik ook los,ik kon het hele deel na me toe trekken maar kreeg hem evengoed niet verwijderd.

Bleef tegen de stuurkolom aanharken :(

Je hoogteverstelling in de laagste stand en stuur zover mogelijk naar je toe! De achterste kap van de stuurkolom naar voren trekken (zit een veer in)

Owww kan het stuur ook naar voren toe???

Wist van de hoogteverstelling maar niet dat het ook naar je toe kon :thumb scheelt een hoop denk ik zo :D

Van het weekend maar eens aan beginnen bij schoonmoeders in de timmerwerkplaats (is iets warmer dan buiten)

Nog niet gedaan, maar gisteren gekocht! 2 flat blades voor de Zafira B, van het merk Dunlop (1x 28 inch/70 cm en 1x 22 inch/55 cm voor de prijs van 4.10 euro per stuk!!

de huidige flat blades zijn nog goed (zie geen merk, denk orgineel GM want op het rekening/onderhoudshistorie (uitdraai van vod) zie ik negens dat deze al een keer vervangen zijn dus vanaf nieuw gemonteerd denk ik nu 6,5 jr 61.000 km).

Leg ze dus maar klaar als reserve, voor deze prijs kon ik ze natuurlijk niet laten staan.

Zojuist de speling uit mijn schakelmechanisme gehaald door een ring ertussen te leggen. Werkt perfect, ben benieuwd hoelang dit goed gaat voordat de speling weer terug is...

Vandaag tijd gehad om een 2-tal interieurmodificaties uit te voeren... :D

Pedaalsetje voor een leuk bedrag op de kop kunnen tikken;...

sportpedalen.jpg

Wat meer piano-lak toegevoegd;...

deurgreep.jpg

@Toestra wrote:Vandaag tijd gehad om een 2-tal interieurmodificaties uit te voeren... :D

Pedaalsetje voor een leuk bedrag op de kop kunnen tikken;...

sportpedalen.jpg

Wat meer piano-lak toegevoegd;...

deurgreep.jpg

Heb jij daar nou een lampje zitten in de voetenbak?

Hierbij een paar foto's van de instapverlichting, welke ik eerder al in m'n Zafira heb ingebouwd. :D

De units zijn gelijk aan degene welke in de Corsa D en Insignia als instapverlichting worden gebruikt.

instapverlichting_links.jpg

instapverlichting_rechts.jpg

instapverlichting_rechts_aan.jpg

De bedrading heb ik aangesloten op de binnenverlichting bij de binnenspiegel.

Helaas geen "how to" gemaakt... :???:

Thanks! :D

Ik wil graag mijn modificaties zo OEM mogelijk houden...

Dus lekker shoppen bij de overige modellen van Opel.

inderdaad een mooie optie.

zit hier al een plek voorbewerkt door Opel?

of heb je hem gewoon op een handige plek gezet?

ben ook aan het kijken of ik er een in de deur kan zetten.

dit zie je bij meer auto's en lijkt me wel meerwaarde geven.

:wors

De Zafira lekker uitgelaten :D

Ritje Limburg-A'dam en terug.

Vond wel dat hij met optrekken veel deed inhouden...iemand een idee???(zafira A 2.2 16v)

Terug
Naar boven