• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

@ Zafira02; De plek zit niet voorbewerkt door Opel.

Ik heb zelf i.d.d. een handige plek uitgezocht, waar ook achter de bekleding ruimte genoeg was. :D

M.b.t. verlichting in de deurbekleding, zou achter het kaartvak een optie kunnen zijn.

Bijvoorbeeld de verlichting welke bij een Vectra B in de voordeuren is gebruikt? :hmmz

ja daar zat ik ook aan te denken.

je weet het pas goed als de bekleding er af is, dan zie je ook waar het metaal van de deur zit.

en hier wil ik niet in hakken.

zit dan ook dat je de bekabeling moet aanpassen.

en net wat je zelf ook aangeeft ik hou hem ook het liefst oem

die van de vectra B zij die rood?

Even een weekje in Duitsland verbleven en m'n Zafira op de Autobahn kunnen uitlaten...

Viel niet tegen;... volgens de GPS een 16 km :shock: hogere top dan de technische gegevens aangeven (190 km). De teller gaf 220 aan... :D

En dit met een Dbilas FlowMaster, Dbilas uitlaatspruitstuk en chiptuning als motorische modificaties...

@ Zafira02; In de voorportieren zijn de glaasjes wit, achter volgens mijn rood (waarschijnlijk ook alleen reflector).

De ruimte tussen de bekleding en het metaal is er wel,... echter kan je de bekabeling niet afleiden van de kabelboom in de deur.

Vandaag de pekel van m`n Zafira afgespoten en direct even lekker gesopt.

Eerst even een snowfoampje erop

IMG_1097_zps55bd2057.jpg

Daarna lekker gesopt en afgenomen met als resultaat weer een schone auto

IMG_1099_zps39a745f2.jpg

Ook de motorruimte even schoongespoten

IMG_1100_zpsa35c3764.jpg

Over een paar weken gaat de Zafira weer een volledige poetsbeurt krijgen, maar wil ik dat eerst echt alle pekel van de weg is en de zomervelgen er weer onder gaan.

Nog wel even een vraagje. Ik heb toen ik de Zafira kocht deze gebracht bij de Opel garage en daar hebben ze alle scharnieren van de deuren ingespoten met een blauw goedje. Weet iemand wat dit is?

Waarschijnlijk een blauw doorzichtig goedje? Dan zal het wel smeermiddel zijn van de firma Tunap dit word/werd vrij veel gebruikt door Dealers!

NB enne voor de rest goed bezig :thumb

@Ricky,

heeft een Zafira (in mijn geval een Zafira B), altijd een winterjas om de accu?? m.a.w. is dat orgineel? (Tsou betekenen dat de mijne weg is, dat kan natuurlijk bij mijn oude Nissan na vervanging accu door beter/groter exemplaar paste de bescherming niet meer)...maar de accu in onze Zafira is waarschijnlijk nog het af fabriek exemplaar (datum zomer 2006).

Wie het weet mag het zeggen..

Volgens mij heeft de B geen jas meer enne het is ter bescherming tegen de warmte want in de zomer dan gaan de meeste accu's kapot alleen merk je dit pas in de winter :thumb

gerben rsv: De accu van mijn Zafira-B heeft, af fabriek, 'n jas aan.

En mijn accu ging in de zomer kapot. Dus wat dat aangaat?? :shock:

@Bert, uit welk jaar is jouw auto, en heb is deze accuhoes dezelfde als op de foto van een zafira a?

Wellicht weer gemonteerd vanaf bepaald modeljaar/bepaalde motor...ziet er in ieder geval wel netjes uit.

Gisteren even onder de zaf gekropen. Vond dat de stuurpomp flink lawaai maakte. Ik zag dat deze uit zijn rubbers was en er nog maar met 1tje vastzit... Hing tegen het metalen frame aan, dat zorgde er dus voor dat je de pomp binnen goed hoorde. Nu even provisorisch vastgezet, en het geluid is weg. van de week maar even een brug op en goed vastzetten...

@Family man wrote:@Bert, uit welk jaar is jouw auto, en heb is deze accuhoes dezelfde als op de foto van een zafira a?

Wellicht weer gemonteerd vanaf bepaald modeljaar/bepaalde motor...ziet er in ieder geval wel netjes uit.

Family man: gerben zegt in zijn vraag dat de Zafira-B enz.

Ik heb ook n Zafira-B, vandaar ook mijn antwoord dat de accu 'n jas aanheeft. Is 'n zelfde hoes als in de A, maat accu.

Ziet er inderdaad netjes uit.

Mijn Zaf-B is van 2009 en 'n diesel.

mijn zaf A met 2.2 motor eleganse had ook een jas voor de accu, mijn buurman met een comfort 1.6 uitvoering niet.

mijn huidige B met 2.2 exc uitvoering heeft wel weer een accu jas.

mogelijk door de warmte afgifte van de motor?

2 bagagenetjes incl. 8 klemmetjes (flexoranizer flex wall net) gemonteerd in de rail aan de zijkant in de kofferruimte.

Had vorige week p0171 , de dag voor apk (ff resetten dan maar )

Ik had mijn egr klep al willen afsluiten en na veel zuren bij de dealer een gekocht(weer ontkennen dat ze bestaan)

Maar ja ff los maken was er niet bij torx was al dol maar na een uurtje rotzooien was deze los maar tot overmaat van ramp heb ik een andere model egr klep (4 boutjes z16xe1 105pk)

Ik weer terug naar de dealer en die man moeten ze echt ontslaan te moe om op te staan of te helpen en laat me weten dat deze voor dit type niet bestaat , zal morgen eens een andere opel dealer bellen

Egr klep was niet erg vies , maar afwachten wanneer de foutcode er weer is

Gelukkig was er wel de rechter spiegelglas binnen en kan ik die kant weer kijken en als het goed is komt links vrijdag binnen van winparts

ohh ja was ik vergeten te melden maar beide spiegelglazen van de auto gestolen dit weekend ik heb me week dus niet net de opel

Vandaag mijn zomervelgen opgezocht en de banden laten trimmen ivm cuppen. De Zafira is al uitgelijnd, dus kunnen de zomervelgen er zo weer op.

Ook de wielen direct even gewassen en voorzien van een antraciet plastidip coating.

78BB030C-74EF-48B8-BEDA-5F77FA114540-1943-000000DF10457459_zps286e690e.jpg

BADA1213-DF7C-43DC-829F-D881A315FB88-1943-000000DF1331126A_zpseec1246a.jpg

5AB0EC65-0CD2-48B0-B35B-B628D400E153-1943-000000DF159B3D64_zps9084157d.jpg

Binnenkort groot onderhoud aan de Zafira, dus al aardig onderdelen aan het verzamelen.

Olie, filter, bougies, interieurfilter, benzinefilter, fmic :wub

vandaag maar naar de dealer geweest ,had weer na plm 180 km een p0171 foutmelding (4e keer)

dealer is ook gaan rijden met de tester maar kan ook niets vinden dus :swear resetten en 28 € aftikken

egr is schoon en werkt maar ga deze toch maar weer afdoppen en dan maar eens verder zoeken

oohh ja en morgen een gaatje in de tankdop boren komt wel eens voor dat de ontluchting dicht zit

het moet een keer goed komen

ff in de nieuwe zafira gezeten :thumb :thumb :thumb sparen maar :thumb

kenonne rickyyy wat een mooie velgen!!!!

heb vandeweek een klapsleutel besteld bij http://priad-autosleutels.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Sleutelbaard laten slijpen, nu blijkt dat deze iets smaller is dan de originele. Kreeg meteen de optie aangeboden om een sleutel en de klapsleutel naar hun op te sturen en dan zou het in orde worden gemaakt. Ben benieuwd! Zat alleen later te denken dat het misschien niet helemaal handig was om een sleutel (waarvan de afstandbediening stuk is) compleet met transponder op te sturen.. Nou ja, we zien wel!

2_knops_klapsleu_4e46db727b1ce.jpg

Tot vandaag lang genoeg gewacht met de zomersloffen...

Dus deze er maar even onder geschroefd.

3f2f51ca1a58f2ef702fde36760b06de.jpg

Zijn 18" Meriva-B velgen met ET-waarde 37.

Terug
Naar boven