• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

Ron ben benieuwd hoe het is afgelopen met de sleutel ombouw.

zag inderdaad dat er 2 types sleutels zijn op de site beide 2 knops.

wel interesant ben het ook van plan namelijk.

weet er iemand of het mogelijk is om van een 2 knops om te gaan naar 3 knops?

kofferklep? opnieuw te programeren?

dakrails met lijsten gemonteerd, wat een klus ... pffff

Zafira gekocht zonder deze dakrails, sierlijsten waren dicht gemaakt

Op de sloop andere gehaald en gespoten en gemonteerd.

Op zich wel te toen als vooraan bij de montage punten de gordijn airbag niet in de weg zat :afro

Deze moesten weer erop ivm met de dakdragers en dakkoffer

autootje gewassen, parrot vastgemaakt, alleen heeft die nog problemen met mijn note 2.

wordt tijd voor een update,

Fijne zondag nog ;)

59257_154684088032236_1139726304_n.jpg

@Zafira02 wrote:Ron ben benieuwd hoe het is afgelopen met de sleutel ombouw.

zag inderdaad dat er 2 types sleutels zijn op de site beide 2 knops.

wel interesant ben het ook van plan namelijk.

weet er iemand of het mogelijk is om van een 2 knops om te gaan naar 3 knops?

kofferklep? opnieuw te programeren?

Hoi! lees in dit draadje maar even.

Was op zich makkelijk, oude sleutel uit elkaar, oude print eruit, klapsleutel voorzichtig losmaken (goed de sleutel zelf vasthouden, anders springt de veer er uit, maar dit staat ook goed in de bijlage in de mail beschreven!)

printje met batt op de goede manier er in, de transponder er in, helftjes op elkaar en klaar! Nette sleutel, zeer goede service!!

ombouwen naar een drieknops, volgens mij moet je dan ook nog een motortje in je kofferslot inbouwen... komt best wat werk bij kijken denk ik zo?

Ik wilde vandaag dat plakspul wat op de raamstijlen eraf halen, bestuurderskant zag er niet meer uit.. Die ging er dan ook makkelijk af, maar toen begon de ellende.. fohn er op, stickerverwijderaar... ik geloof dat ik de rest lekker laat zitten en hier maar eens vraag of ze spul ook los verkopen.. wat een ellende zeg!

Vrijdagmiddag de motor gedemonteerd, en de bak eraf gehaald.

Koppeling, distributieset, oliepomp, en alle keerringen en pakkingen worden vervangen.

20130406161510.jpg

20130406095329.jpg

Vandaag m'n Zafira een beurtdienst gegeven.

- motorolie ververst

- bougies vervangen

- luchtfilter schoongemaakt

- remklauwen schoongemaakt en voorzien van een kleurtje

- draagarmen vervangen ivm speling fuseekogel

- zomerwielen er weer op

Wat foto's

0A4BD3C4-3C22-4CC3-B609-F6E3E9472129-7289-00000361BFBF5C92_zpsd0713ab6.jpg

56351FA9-4379-4E58-99C9-5A985F1DFA7C-1383-00000164873AB92C_zps7e80cd6c.jpg

C107111A-65E6-4357-9BFF-28CFBD6DBA76-1383-000001648D99166D_zps1bc58877.jpg

Zag alleen iets minder leuks! M'n voordeuren aan beide kanten hebben een roestplekje. Aan beide kanten op dezelfde plek, komt dit vaker voor???

C65801CC-9996-4C31-81BA-8D1ECEBC3512-7289-00000361BC3EEEFF_zps2ce570df.jpg

Morgen weer verder.

Vandaag m'n intercooler gemonteerd

ED2A266C-C60F-43A0-A8C0-20C386B142DE-1718-0000019F9777565F_zps5a619889.jpg

Eigenlijk is de cooler iets te dik, daardoor past deze niet in het midden. Kan wel in het midden, maar dan past het rooster in de bumper niet meer en dat wil ik wel.

ik niets maar iemand heeft afgelopen zondag een echte kl*te dag gehad

meneer had een drempel in heerhugowaard te pakken gehad

schade alle 4 de wiellen krom/afgebroken XX-JKT-X

michel

Luchtfilter eens vernieuwd, werd echt tijd.

Zaten zelfs bladeren is, hoe die erin zijn gekomen ?????

Onderbak was 1 beugel afgebroken.

Eens kijken of ik op sloop een nieuwe kan uithalen.

-Vandaag het gasklp huis een lekker schoongemaakt en het carter ontluchtingsgaatje iets groter geboord.

-Vrijdag olie en filter ververst en de nieuwe middendemper gemonteerd en dus ook de einddemper er weer onder

(was er ff onder weg i.v.m. afgebroken fles van de midden demper)

-Vrijdag avond de xenon set erin gebouwd

en weer schoon en in elkaar

nog een zwevende stakker gevonden (denk voor de koelvloestof signaal naar de BC)

morgen velgenjes weg brengen om er bandjes om te leggen....woensdag weer ophalen en eronder :wors :wors

gr.Paul

Gisteren is m`n Zafira voorzien van een nieuw jaar APK. Alles perfect, alleen in de toekomst zullen de remleidingen wat onderhoud nodig gaan hebben. Dus van de zomer maar eens kijken hoe ik nieuwe remleidingen erop ga krijgen.

Worden er in auto`s ook wel eens stalen remleidingen gemonteerd net zoals in de motorfiets? Dus flexibele staalgevlochten remleidingen? Deze kan ik namelijk via mijn werk gemakkelijk zelf maken...

@Rickyyy wrote:Gisteren is m`n Zafira voorzien van een nieuw jaar APK. Alles perfect, alleen in de toekomst zullen de remleidingen wat onderhoud nodig gaan hebben. Dus van de zomer maar eens kijken hoe ik nieuwe remleidingen erop ga krijgen.

Worden er in auto`s ook wel eens stalen remleidingen gemonteerd net zoals in de motorfiets? Dus flexibele staalgevlochten remleidingen? Deze kan ik namelijk via mijn werk gemakkelijk zelf maken...

als het alleen het flexibele stukje is naar de remklauw kun je die wel van gevlochten staal doen.

Die zijn als het goed is ook wel te koop.

als het de complete leidingen zijn van voor naar achter mag het alleen koperleiding zijn.

Terug
Naar boven