• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

Deze heb ik via een vriend bij de dealer besteld... Het onderdeelnummer is: 1324084

Het embleem is voor de Zafira Family (Zafira B) in o.a. Duitsland, waar deze dus nog verkocht wordt.

Past gewoon zonder aanpassingen (al heb ik 'm nu wel vast gekit).

vandaag niet zoveel alleen naar het werk gereden en weer terug maar...

Zondag ff gewassen en aan het eind van de middag samen met de vrouw en kids en Oscar_16v naar lauwersoog gereden om even uit te waaien.

voor we weer weg ginngen nog even een paar foto's gemaakt:

en samen met de GTC van Oscar:

Zondag (33 graden) een mooie winterset overgenomen van forumlid hier, (JWvanYperen die van astra twintop naar astra J tourer ging voor hond Sjors).

Het is de 5 spaaks stalen velg met designdoppen precies het juiste type voor onze Zafira model 2007, banden hadden nog goed profiel meer als verwacht.

Het was zo warm dat de geledebus/harmonicabus spontaan begon te smelten op de a29.. ik stond er niet zo heel ver achter, vlak vooraan in de file heb ik een uurtje staan wachten voordat de brand geblust was en ik weer verder kon..van de bus alleen een buizenframe over.

Maandag en dinsdag de wielen schoongemaakt, steentjes eruit en wielen en doppen in de wax gezet, banden met vinyl en rubber care alles als nieuw..

nu opgeslagen in de garage! Bedankt Jan ben er echt blij mee!

Mijn Co meting is te hoog , ik heb een nieuwe uitlaat gemonteerd en de lambdasonde vervangen omdat deze niet goed was.

Nu krijg ik te horen dat mijn EGR-klep vermoedelijk niet naar behoren werkt.

Kun je deze schoonmaken of kan ik beter een nieuwe kopen.

Ik rijd een Opel Zafira-A X 1.6 XEL van 06-08-1999

74 KW Benzine.

@Toestra wrote:Deze heb ik via een vriend bij de dealer besteld... Het onderdeelnummer is: 1324084

Het embleem is voor de Zafira Family (Zafira B) in o.a. Duitsland, waar deze dus nog verkocht wordt.

Ik ga binnenkort naar duitsland op vakantie, zal eens bij een opel dealer informeren wat hij daar kost.

Wat heb jij betaald ?

Net m'n injectierail gedemonteerd en alles lekker schoongemaakt omdat maandag m'n leh injectoren erin gaan bij klasen en direct opnieuw gemapt gaat worden. Ben benieuwd wat de Zafira op de bank gaat doen!

Zo, de 4 dagen zijn om, vanmiddag even de ramen bijgesneden bovenaan.

En ja hoor, alles is perfect geblindeerd. Wel een beetje trots op ! :wors

@udo wrote:@Toestra wrote:Deze heb ik via een vriend bij de dealer besteld... Het onderdeelnummer is: 1324084

Ik ga binnenkort naar duitsland op vakantie, zal eens bij een opel dealer informeren wat hij daar kost.

Wat heb jij betaald ?

Voor het embleem heb ik € 33,19 incl. btw betaald.

Vond 'm best aan de prijs...

Vandaag gasplekhuis schoongemaakt.

Dat rijd meteen een stuk prettiger.

Gaatje van de carter ventilatie zat pot dicht.

Nu niet meer dus.

@Mark-78 wrote: Ja hou ik de rechtstreeks erop krijg??? ik ben handiger met de auto dan met de pc ;)

Zoiets bedoel je Mark?

Ik heb dezelfde op de bumper gezet, het staat een stuk netter dan die after-market troep....

Ja idd. maar ik heb het
Maar dan komt er zo'n stom kruisje.......

Maar alvast bedankt en de uitleg komt nog wel eens ben al blij met dit.

:thumb

Van de week de kabelboom van mijn portier linksachter gerepareerd.

Alles deed het weer behalve de CV hiervan was de motor helaas doorgebrand.

Vandaag een andere slotplaat(hier zit de motor in verwerkt) ontvangen vanuit de UK en meteen maar even geplaatst.

nu doen alle deuren weer mee king:

Vanavond een nieuwe modificatie aan mijn Zafira uitgevoerd...

oud:

444zijknipperlicht_oud.jpg

nieuw:

201zijknipperlicht_nieuw.jpg

Dit zijn de zij-knipperlichten van een Opel Mokka.

Passen perfect in het scherm, alleen de fitting heb ik moeten modificeren en deze uiteindelijk met een grote krimpkous vastgezet.

Strax ff een kant onder bewerkt met commedant .. alle teerzooi en meer. blinkt nuwel goed onder van de week ff met wax erover!

En typeplaatjes verwijderd!

Voorruit laten vervangen nadat deze een steentje gekopt had.

Nu weer vrij zicht zonder putjes en sterretjes en krasjes.

Waxen heb ik net maar gedaan weer was er goed voor... Alleen onder de stootsptrips aan de bestuurders kant en voor en achterbumper moet ik nog doen zal wel morgen ff worden.

En dan nog een keer met de ice spray wax endan vind ik het goed voor een half jaar!

En de stootstrips rondom en voor en achterbumper ook gedaan met de wax...

Endan gaan we kijken voor wa spulletjes voor de zafira.

@vfrmarcel wrote:Net de laatste draad aangesloten voor de camera en externe microfoon voor de telefoon , nog steeds gelukkig met de radio

Ziet er mooi uit, dat is vast ook mooi in een Astra H! Hoe heb je de camera aangesloten? De kentekenplaat zit op de achterklep, net als bij m'n station... Eerst naar boven via het dak en dan weer naar beneden door de d-stijl naar de verlichting??

Expansievat vervangen. In één van de retourpijpjes zat een scheurtje waardoor ik koelvloeistof verloor.

Is de zafira weer klaar voor de 2e keer bij Klasen op de bank!

Terug
Naar boven