Dan de rest van de updates van het afgelopen jaar ook maar met plaatje erbij..
Volgende week hebben we de Zafira 13 maanden en zijn dan ook bijna 13.000 verder (nu 69 duizend en een beetje).
En wat hebben we nu gedaan aan de Zafira het afgelopen jaar, zelf de condensor vervangen en active koolstoffilter geplaatst
en clima laten vullen en bijna direct na aanschaf een 3 tal deukjes laten restylen
Binnenkort is de auto toe aan de volgende service maar zal een paar maanden (ongeveer 3000km verwacht ik) langer doorrijden zodat ik het samen kan laten doen met APK (vorig jr niet nodig), check natuurlijk wel regelmatig oliepijl maar er hoeft nog niets bij en een nieuwe fles opel olie (vanaf nieuw??) lag onaangebroken in de kofferbak bij aankoop.
Hier de plaatjes bij de eerder geplaatste praatjes (hoera ook ik kan nu uploaden!)
Als eerste de bestuurdersmat, (foto is van vandaag), alle matten zagen er prima uit (mag ook bij 57K) alleen net onder het gaspedaal een kleine slijtage (1bij3 cm) duidelijk een hakje van een klein damesvoetje (eerste eigenaresse), navraag leerde dat de charcoal mattenset met beige piping maar liefst 70 euro koste voor de voorste 2.
Wat gedaan? strijklapje (voor kledingreparatie) aan onderzijde mat gestreken, en ik ben bezig met restauratie van een MG B GT, daar had ik het hele interieur gestript en de oude mattenset zat verlijmd en bij het lostrekken bleef er natuurlijk allemaal tapijt achter dus nieuwe besteld, de oude mat bewaard (ivm productiedatum onderzijde mat begin 1974).
In de Opel mat in het gat stukje op maat geknipt MG tapijt gelijmt op het strijlapje zodat het gat gevuld was, daarna het verstevigde rubber gedeelte van de MG mat losgetornd en op maat gemaakt (randje eraf van ongeveer 4cm) en aan de onderzijde voorzien van enkele stroken dubbelzijdig tape, en goed uitgemeten op de Opel mat geplakt en door de schoenmaker laten stikken (4,50 euro) en zoals je ziet na een jaar nog steeds perfect.
Daarna eind vorig jaar met dank aan de welkom terug actie van Opel met 50 euro korting de volgende onderdelen besteld:
GM/Opel verbanddooos en gevarendriehoek, instaplijsten met zafira logo voor achterportieren (zelfde als voorin bij cosmo) alleen achter niet standaard en een nieuwe raamlijst RV met rvs inleg ivm deukjes in de lijst.
En dan nog vorige week de dunlop flatblades gemonteerd (al eerder aangeschaft) en een setjes orginele GM lakstiften.
Totale kosten afgelopen jaar (restylen, (orginele) updates en airco onderdelen op een paar euro na 700 euro wat ik niet
tegen vind vallen.