• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

ik heb gewoon de steek lampjes vervangen voor een led variant.

dus heb de orginele huisjes gewoon gelaten voor wat het is.

lampje er uit- ledje er in.

het was ook een testje eigenlijk en ik wist niet of het zou werken.

ik maak wel even een fototje van de led lampjes en verpakking.

upload ze vanavond wel

heb ik ook gedaan, gewoon t10 steek ledjes kopen - ik heb dan canbus gekocht op voorhand. Is een klusje van 1 minuut. Geeft een mooie uitstraling.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=632139700184186&l=88e9a8c35c" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is de verpakking de oude lampjes zitten er nu in

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=632140080184148&l=b9f0124538" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=632140003517489&l=51b1ff9f13" onclick="window.open(this.href);return false;

moet het even met linkjes doen want via de telefoon werkt dit niet erg....

zal vanavond er een foto van maken

1533765_632139700184186_667883626_n.jpg

1499535_632140080184148_1833686239_n.jpg

995020_632140003517489_825988965_n.jpg

:thumb

:kewlpics

vandaag even aantal dingetjes vervangen aan een zafira stuur kogel,ophangrubber van de achter demper en de condensor auto is weer helemaal apk klaar:D

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Vandaag maar even een de EGR afgedopt met een blind pakking.

Naar mijn idee heeft het torretje het nu beter naar zijn zin, en toerental valt niet meer terug naar bijna nul na het terug schakelen.

En volgens mij is hij een stuk sneller met optrekken, maar dat kan natuurlijk ook tussen de oortjes zitten.

de afgelopen weken bezig geweest met de zomerwielen, begin december de winterset gemonteerd en wat waren die lichtmetalen vies.

vorig jaar had ik nog geen winterset, dus 7 winters en zomers eronder gezeten en nooit schoongemaakt.

Bij aanschaf wel de buitenkant alle remstof (vooral in de hoeken) erafgehaald en gepoetst dus het zag er wel netjes uit maar die binnenkant.

normaal gebruik in mijn hogedruk spuit niet want alleen een soort terrasspuit (straal draait rond, freest het vuil weg zegmaar) maar toch maar gebruikt op binnenzijde... resultaat nog steeds helemaal zwart.

kwastje dasty, spuiten, nog zwart, dasty afwasborstel schrobben en afspuiten, zwart met hier en daar een verkleuring naar donkerbruin..

met veel schrobwerk en dasty 85 procent schoon.. daarna ovenreiniger erop.. inwerken en afborstelen... 100%

zag dat er veel lak aan de randjes eraf was aan binnenzijde, (en natuurlijk steenslagschade en waar het oude plaklood verwijderd is), hier gaat de lak dan opbollen, de soort bloemkoolerosie van het alu.. nu alles schoon was alle randjes in de blanke lak gezet (bij de voorwielen eigenlijk bijna alles) daarna alle plekken voor de 2e keer waar de lak al af was, dit ook in de velg gedaan 2x.

natuurlijk zie je het maar de inkijk is schoon en het gaat er mij om dat die erosie, het afpellen van de lak niet zichtbaar word aan de voorzijde van de spaken, achter eigenlijk geen zichtbare schade, voorwielen wel een beetje, ook deze plekjes met juiste lak en sateprikker bijgetipt dus is weer op kleur.

Toen de achterzijdes van de wielen geheel in de wax gezet.

nu nog de puntjes die ik met "zilver" heb aangetipt aan spaken nog even afwerken met blanke lak.

de voorzijde even handmatig polijsten, in de harde wax zetten en nog afwerken met een showroomblink finish product.

dan kunnen ze er weer onder over een week of 2 na de beurt/apk op 28 feb. het heeft wat (avond)uren gekost, maar houd je van de straat!

kunnen we daarna de winterwielen weer schoonmaken en poetsen, maar zal minder werk zijn want al goed aangepakt voor deze winter.

Vandaag een beurt bij de Opeldealer, met remvloeistof vervangen en apk, alles was top! weer een jaar Opel assistance erbij.

Morgen (als het droog blijft) de zomerwielen/banden er weer op want die zijn helemaal klaar en ook even de remklauwen schoonmaken.

Overmorgen.. als ik dan nog zin heb de winterwielen schoonmaken voordat ik ze opruim.

Heb vandaag ff ander setje 18" velgen gescoort bij bedo. Mijn 17" zwaar beschaadigde snowflakes in geruild voor 18" orginele gtc velgen met vauxhall naafkapjes king: met een beetje schade. En meteen facelift achterlichten erbij gekocht en erin gezet.

@StinG wrote:onder de kap schoon gemaakt etc ....

blokkie.JPG

bierblok.JPG

en zo zag hij uit...

blok1.jpg

Hai, hoe heb je t zo "glimmend" gekregen ? Bier erop??

Of heb je er iets anders op gespoten, was ik benieuwd naar.

vanmiddag lekker de wagen gesopt van binnen en van buiten.

toen ik toch bezig was gelijk het logo maar eens verwijderd, had ik ook veeeeeeel eerder moeten doen.

hij ging makkelijker dan ik dacht, touwtje er tussen vrikken en een klein beetje zagend ere door heen en toen kwam ie al los.

1922042_679138555484300_228049260_n.jpg

Terug
Naar boven