• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

@ John, Na het middel gebruikt te hebben. Merk je iets aan de motor rustig lopen, beter lopen? Minder verbruik olie? zuiniger geworden?

@nova.... wrote:Ja dat wel... echt veel ervan merken doe je niet. Maarja ze zullen het niet voor nix op de markt hebben gebracht ;)

Hij is wel iets feller....

Net ff op het werk geweest tijdens me vrije dag.. ff de voorbanden opgepompt en ff de motorruimte schoon gespoten met de compressor en de schijven voor ff remstof vrij gemaakt.

Morgen ff de volgelshit op de zafira eraf poetsen

Trekhaak geplaatst en elektra grotendeels aangesloten :)

Heb 1 vraag:

Ik moet nu nog de constante stroom en geschakelde stroom aansluiten.

Op de kabelset die ik bij de trekhaak kocht zit hiervoor een stekker, echter heeft mijn Zafira rechtsachter daarvoor geen aansluiting.,

Mijn Zafira heeft wel een zwart/blauwe stekker rechtsachter waarom een rood/witte en een bruine draad zitten.

Welke is hiervan de geschakelde stroom?

Edit: Ik heb hier een topic voor geopend: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=185674&p=2445025#p2445025

Een kunststof plaat voor het reservewiel gescoord en eronder gehangen! eigenlijk van een A, maar past ook op een B.

Had meteen even moeten checken of ie nog een accuhoes had..vergeten! maar kom er van de week toch weer voorbij.

Ziet er netjes uit die reservewiel houden. Ik heb hem gelukkig ook onder mijn Zafira A zitten. :thumb

Vandaag gasklephuis en inlaatspruitstuk opgepoetst.

Gaatje was al opgeboord, maar zat even goed nog poddicht.

Motortje loopt weer lekker, geen gehobbel, gestoot en afslaan tijdens het terugschakelen meer.

Alsof hij nieuw uit de doos komt.

Eigenlijk vrijdag begonnen met een nieuw interieur plaatsen, was de vlekkerige grijze set zat :puke

En heb een half leer met zwart middenbaan op de kop getikt :thumb

Achterste rij is makkie, elk jaar sloop ik deze eruit voor de vakantie (spaart ruimte en gewicht :thumbup )

Middelste rij is erg zwaar en moet je met twee man doen

Bijrijder stoel zat geen bakje onder en past net niet van de oude stoel maar na zagen en plaatsen van de oude beugel past deze

Gelijk uit de oude stoel van de bestuurder de lende steun in de rugleuning van de bijrijder gezet , past ook niet en moet je een plaatje voor de knop maken omdat deze voor de linker stoel was en rechts de airbag zit

Bestuurdersstoel was een makkie

Beide voorstoel ook weer voorzien van een andere hoofdsteun met dvd speler , gelukkig bij deze stoel geen gaat moeten boren om de draad door de hoofdsteunpoot heen te krijgen

Net ook ff remvloeistof vervangen en maandag nieuwe blokken voor halen kan wel maar bij 3.5 gaan ze er voor de vakantie zeker af

@vfrmarcel wrote:Eigenlijk vrijdag begonnen met een nieuw interieur plaatsen, was de vlekkerige grijze set zat :puke

En heb een half leer met zwart middenbaan op de kop getikt :thumb

Achterste rij is makkie, elk jaar sloop ik deze eruit voor de vakantie (spaart ruimte en gewicht :thumbup )

Middelste rij is erg zwaar en moet je met twee man doen

Bijrijder stoel zat geen bakje onder en past net niet van de oude stoel maar na zagen en plaatsen van de oude beugel past deze

Gelijk uit de oude stoel van de bestuurder de lende steun in de rugleuning van de bijrijder gezet , past ook niet en moet je een plaatje voor de knop maken omdat deze voor de linker stoel was en rechts de airbag zit

Bestuurdersstoel was een makkie

Beide voorstoel ook weer voorzien van een andere hoofdsteun met dvd speler , gelukkig bij deze stoel geen gaat moeten boren om de draad door de hoofdsteunpoot heen te krijgen

Net ook ff remvloeistof vervangen en maandag nieuwe blokken voor halen kan wel maar bij 3.5 gaan ze er voor de vakantie zeker af

Goed bezig man.

Leuke zondag besteding.

Als ik er tegen aan loop wil ik de stoelen en banken ooit eens vervangen voor een leren set.

Maar weet uberhaupt niet of dit voor de Zafira bestaat.

Privacy shades geprobeert te "monteren".

Achterraam en kleine zijraampjes zitten er in maar de beide achterdeuren lukt me niet. Snap er niets van.

Het beugeltje moet om de raamrummer heen en om de shade. Maar knappe kerel die dat beugeltje om de shade krijgt.....

Ah duur geintje altijd nieuwe distributie riem. Ik dacht dat je een 2.2 16V had die heeft toch een ketting?

@Blackbull wrote:De zafira weggebracht voor een nieuwe distributie riem en waterpomp. Morgen is ie weer klaar

Oh dat is minder. Ik heb ook al een tijdje op het oog om Privacy shades te kopen. Maar weet het nog steeds niet zeker. Heb op verschillende forums

gelezen dat er kinderen zijn die het niet prettig vinden. Wil toch zeker weten of het prefect vast zit want de prijs is er ook naar.

Het lijkt me erg handig vooral voor de kinderen met de felle zon. Laat even weten of het je toch nog lukt om te monteren.

Ben namelijk ook van plan om ze aan te schaffen.

@Berrus81 wrote:Privacy shades geprobeert te "monteren".

Achterraam en kleine zijraampjes zitten er in maar de beide achterdeuren lukt me niet. Snap er niets van.

Het beugeltje moet om de raamrummer heen en om de shade. Maar knappe kerel die dat beugeltje om de shade krijgt.....

@Dolby wrote:Oh dat is minder. Ik heb ook al een tijdje op het oog om Privacy shades te kopen. Maar weet het nog steeds niet zeker. Heb op verschillende forums

gelezen dat er kinderen zijn die het niet prettig vinden. Wil toch zeker weten of het prefect vast zit want de prijs is er ook naar.

Het lijkt me erg handig vooral voor de kinderen met de felle zon. Laat even weten of het je toch nog lukt om te monteren.

@Berrus81 wrote:Privacy shades geprobeert te "monteren".

De pasvorm is perfect dus daar is niets mis mee.

Maar het beugeltje bestaan uit 2 soort klemmetjes. De ene kant gaat om de raamrubber en de andere om het frame van de shade. Maar ik moet, bij wijze van spreke, proberen om een klemmetje van 5 cm doorsnee om een stangetje van 1 meter doorsnee te doen.

@Dolby wrote:Ah duur geintje altijd nieuwe distributie riem. Ik dacht dat je een 2.2 16V had die heeft toch een ketting?

@Blackbull wrote:De zafira weggebracht voor een nieuwe distributie riem en waterpomp. Morgen is ie weer klaar

Nee, heb een 1.6 16v. Gaat me inderdaad ongeveer 400 euro kosten. De riem is januari 2010 voor het laatst vervangen dus loop er liever geen risico mee. Nieuw blok is duurder wanneer hij zou knappen en het hoort nu eenmaal bij het onderhoud. Hij kan er in ieder geval weer 4 jaar tegenaan... ;)

Dolby schreef:

Oh dat is minder. Ik heb ook al een tijdje op het oog om Privacy shades te kopen. Maar weet het nog steeds niet zeker. Heb op verschillende forums

Berrus81 schreef:

Privacy shades geprobeert te "monteren".

De pasvorm is perfect dus daar is niets mis mee.

Maar het beugeltje bestaan uit 2 soort klemmetjes. De ene kant gaat om de raamrubber en de andere om het frame van de shade. Maar ik moet, bij wijze van spreke, proberen om een klemmetje van 5 cm doorsnee om een stangetje van 1 meter doorsnee te doen.

Reactie opeljeff:

ik heb zelf shades gehad voor mijn zafria B

ze paste perfect en monteren was achter af vrij simpel.

Ik heb uit eindelijk me ramen laten blinderen omdat mijn oudste dochter niet meer naar buiten keek.

en me moeder ze ook vervelend vond, daarom er voor een vakanie af gehaald en iedereen keek weer vrolijk naar buiten.

nu geblindeerd en ze kijken nog steeds allemaal blij :P LOL :afro

Terug
Naar boven