• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

@Nova, durf jij E10 te tanken met jouw Z22se blok. IK durf het niet namelijk. Heb op verschillende sites gekeken en voor ons Z22se blok word afgeraden om E10 te tanken namelijk.

@nova.... wrote:Gisteren zafira gewassen en E10 getankt in Kaldenkirchen.

de EGR cheater gemonteerd op de z22se loopt weer als een zonnetje :thumb

nog te doen thermostaat vervangen en zuigerveren vervangen maar dat gaat deze zomer gebeuren denk ik

Zuigerveren vervangen? Dat is niet echt een karweitje voor tussen de soep en de aardappelen. ...wat is er loos dat je ze moet vervangen?

Onderdelen opgehaald vandaag:

-Castrol magnetic 5-w40 olie

-Origineel oliefilter en carterring

-Insignia Ruitensproeikopjes

-Deurvanger links achter

-Bosch aerotwin ruitenwissers

-Achterlampjes

Dit weekend knutselen :thumbup

@ Blackbull, Je pakt het lekker goed aan. :thumb Laat me even weten hoe de bosch aerotwin ruitenwissers bevallen. Ik heb nu namelijk

van de action (Valeo) aerotwin ruiten wissers maar die zijn echt niet goed. Ze maken veel geluid en maken het raam niet 100% schoon.

@Blackbull wrote:Onderdelen opgehaald vandaag:

-Castrol magnetic 5-w40 olie

-Origineel oliefilter en carterring

-Insignia Ruitensproeikopjes

-Deurvanger links achter

-Bosch aerotwin ruitenwissers

-Achterlampjes

Dit weekend knutselen :thumbup

vandaag alles erin en op gezet. De wissers doen het erg goed! Ze maken geruisloos het hele raam in één keer schoon. Op het forum staan meerdere positieve verhalen over deze set. Heb eerder via e-bay voor 6 euro wissers gekocht maar die gingen maar een paar maand mee en bij hogere snelheden wiste ze niet meer goed. In dit geval denk ik dat het wel een juiste investering is.

Toen ik het parafaan eraf haalde voor de insignia sproeiers, zag ik erg veel vochtige aarde en blad liggen, dit gelijk ook helemaal schoon gemaakt. De Zafira kan er in ieder geval weer een jaartje tegenaan :thumbup

Ik zie trouwens bij de ruitenwissermotor ook een losse stekker liggen. Iemand enig idee wat hierop aangesloten zou kunnen worden?

@ Blackbull, de stekker kan zijn van de claxon voor fabrieksalarm, zit bijna in midden. Maar ik denk dat jij de stekker echt bij de rw motor bedoelt. Functie daarvan weet ik ook niet zeker, vraag is al vaker gesteld, misschien regelbare interval?

@Blackbull, bedankt voor je antwoord. Ik pak. Volgende keer ook de Bosch aerotwins die wel geruisloos en goed hun werk doen.

Het setjes wat je hebt zijn de beide 60cm of is eentje 60cm en de andere 55cm?

@Blackbull wrote:vandaag alles erin en op gezet. De wissers doen het erg goed! Ze maken geruisloos het hele raam in één keer schoon. Op het forum staan meerdere positieve verhalen over deze set. Heb eerder via e-bay voor 6 euro wissers gekocht maar die gingen maar een paar maand mee en bij hogere snelheden wiste ze niet meer goed. In dit geval denk ik dat het wel een juiste investering is.

Toen ik het parafaan eraf haalde voor de insignia sproeiers, zag ik erg veel vochtige aarde en blad liggen, dit gelijk ook helemaal schoon gemaakt. De Zafira kan er in ieder geval weer een jaartje tegenaan :thumbup

Ik zie trouwens bij de ruitenwissermotor ook een losse stekker liggen. Iemand enig idee wat hierop aangesloten zou kunnen worden?

@Nova, bedankt voor jouw informatie.

@nova.... wrote:Ik heb wissers van Hella.. die maakte in het begin herrie maar nu meer n hij maakt de ramen nu geruisloos schoon

Afgelopen vrijdag een grote beurt (minus interieurfilter, die is van de zomer pas weer aan de beurt/carbonfilter/doe ik zelf) en apk gehad.

Door de vertrouwde Opel dealer.. niets aan de hand (ook steekproef gehad)

alleen een lampje van de kentekenverlichting was kapot.

Meteen weer een jaar Opel pechservice erbij gekregen, de km stand is nu 85.000 en de leeftijd 8,5 jaar.

Over een week of 2 de winterwielen/banden eraf en nieuwe banden kopen voor de orginele LMV

(3 van de 4 banden zijn nog orgineel vanaf nieuw maar nu wel echt op..

(het worden of continental premiumcontact5 of vredestein guigario sportrac 5 met nieuwe ventielen)

@Blackbull wrote:

Ruitensproeier verwarming. Is bedoeld voor de Scandinavische landen.

Net als voor de Astra G zijn er speciale sproeikopjes te krijgen die je hierin kan zetten.

@Juffer, weet je zeker dat die voor de sproeierverwarming is? Ik heb die sproeikopjes nog liggen met verwarming namelijk ( uit een Omega B2 zijn hetzelfde) dan is aansluiten eenvoudiger dan ik dacht.

By the way, vandaag de zomerbander er weer onder gelegd. Winterbanden 3x sneeuw gezien...

Terug
Naar boven