• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb je vandaag voor je Meriva gedaan?

Ik weet niet hoeveel meriva opc's in Ned rijden.

Kom wel veel andere modellen tegen.

Vandaag de distributie laten doen.

Bij 110000 hadden ze de ditributie vervangen maar alleen de riem.

Na 2000 km begon het blok te ratelen. ( bleek uit de onderhouds papieren )

Ik heb de auto gekocht maar had het geluid niet geconstateerd bij de koop.

Alleen als de motor goed op temp was speelde het euvel op.

Vandaag heb ik alles laten vervangen en geen geratel meer en de monteur constateerde dat de spanner niet vervangen was en dat de spanner aan het overlijden was.

dus voor 303 euro klinkt ie weer normaal ;)

Ziet er netjes uit.

Er staat er nog 1 te koop op Mp voor 12000. Zag er netjes uit alleen vond ik de prijs in combinatie met de km stand erg hoog

Heb ik gezien, vindt het ook veel gevraagd , wil dat er ook wel voor vragen ,maar dan zal hij nooit van eigenaar veranderen .

Als het aan de vrouw ligt dan wordt hij nooit verkocht , want ze rijdt er al 4 jaar veel te graag in .

Ik had een vraag.

Is die van jou ook zo fel onderin.

Ik heb hiervoor zafira opc gereden en die was veel rustiger met optrekken.

Die van ons had sportstand en dan reageerde hij wel fel, maar in de meriva lijkt het of ie continue in de sport stand staat.

Ja dat is ook zo , optrekken in de 2 doet hij net zo makkelijk......het is gewoon een fel autootje waar je genoeg andere mee kan verrassen, je verwacht het niet van een Meriva OPC.

Vandaag nog niks, kan m volgende week ophalen...

Maar was al wel aan t kijken voor wat kleine updates.

En vroeg me af of iemand het volgende heeft ingebouwd en of dit makkelijk te doen is:

interieur-verlichting

En hebben de volgende zaken nut, is het fijn om te hebben en is het makkelijk in te bouwen:

Comfort-module, CommingHome-module & Bochtverlichting ...???

En voor de leuk:

http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/5562/chrome-raamschakelaar-covers-opel-meriva-b" onclick="window.open(this.href);return false;

Die raamschakelaars zijn leuk , die ga ik ook eens bestellen voor onze meriva.

Ik heb in de uitstapverlichting led gemonteerd :

da906aa00405a63481e5125920dbb6b4.jpg

64b73066b870acfb114e32ebf42432f0.jpg

@stefanDTI wrote:Trouwens als je twee keer op "open" drukt van de sleutel gaan de koplampen aan.

Bij de Meriva B dan.

Gaan we volgende week ook proberen :thumbup

Iemand trouwens windafwijzer???

En welke zijn goed, ClimAir, Heko ??

Zijwindschermen-Climair-opel-meriva-b-5drs-10-

@stefanDTI wrote:Wel even foto's laten zien he van je nieuwe aanwinst volgende week!

Bijna t zelfde als die van jou... alleen 20pk minder en een gewone Cosmo.

Het was lang zoeken naar een auto waar ik goed in kan zitten en er ook nog iemand achter mij kan meerijden.

In een Astra J drukte de stoel de achterbank in.

In een Insignia werd de achterbank aangetikt...

Opel stelt bij deze 2 modellen wel teleur...

Vandaag de OPEL MERIVA OPC terug gekregen , een beurt gehad en een A.P.K.

Nu nog 1 keer naar Oostenrijk ,en dan wordt hij verkocht / ingeruild ?

Ik vind echt ÜBER achtelijk dat je niet op een normale manier je kapotte lampen kan vervangen. Die gaan 1 om de haverklap kapot en 2 je kan er niet bij.

Welke idioot bedenkt het om een schroef te zetten onderin de lamp? En dan moet je de bumper loswippen om er bij te kunnen. Of moet de accu los of het luchtfilterhuis. Opel en logica is soms ver te zoeken.

Zo dat lucht op.

Wees blij dat je een Opel hebt, het kan nog veeeeellll erger qua lampen wisselen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Ja weet het Wim. Bij mijn A4 moeten de lampen ook eruit maar dat is veel makkelijker. Bij een A6 bijv. moet aan de rechterkant halve motorruimte worden leegehaald. Ach ja. Ik was gefrustreerd en dat moest er uit.

Een Kia Picanto moet op de brug.. en dan met gestrekte armen een beetje voelen en bidden dat t goed gaat.

@ Merivaopc: er zit nogal een klasse-verschil tussen beide auto's.

Bij de Meriva B kun je t midden inklappen, en de beide stoelen naar achteren en meer naar t midden verschuiven.. resultaat; nog meer beenruimte :thumbup

@ StefanDTI: Het werkt !!!

Wat heb ik verder gedaan... gezocht en gevraagt over de raamspoilers.

En daar zit toch wel wat verschil in...

http://youtu.be/zx1vn7ysqK8

Zie vooral de snelweg-test.

Het komt erop neer dat de ClimAir de betere keus is.

Kosten voor complete set komen richting de €100,-.. een btje te gek, maar goed.

Alle raamspoilermerken met ABE (toegestaan voor op de openbare weg) zitten in de hogere prijsklasse.

Heko kun je in NL kopen voor €44,95 ex verzending maar dan heb je er enkel 2 voor de voorportieren.

Een complete set van Heko koop je incl verzending voor hetzelfde bedrag bij de oosterburen.

Voor ClimAir is de prijs dus nagenoeg overal gelijk. Deze koop ik dan zelf liever bij een winkel, dan kan ik ter plekke zien welke ik mooier vind ogen op de Meriva.

Daarbij stimuleer in dan ook de NL economie.

Foto's volgen nog, en maak daar een apart topic voor aan king:

Terug
Naar boven