• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan?

Vannochtend de auto schoon gepoetst. Zat onder een dekentje van sneeuw.

Na het werk maar ff een setje wielbouten ophalen voor de nieuwe velgen. Meteen even kijken wat er nog meer voor leuks in de winkel ligt. Misschien een chroom uitlaat tipje erbij ofzo, staat altijd leuk.

En even kijken naar schoonmaak en poets spul.

Vanavond even de velgen schoon soppen.

net de auto weer opgehaald bij de garage, en zonder enig probleem door de APK!

nu aan het rondbellen om me band te fixen xD dan me auto cleanen van binnen, en als de temp. een beetje stijgt nog wassen..

daarna pookhoes nog gaan fixen.. en dan ben ik klaar met me bakkie voor vandaag :D

Net winterbanden gemonteerd onder m'n Mitsubishi.

Eindelijk een beetje grip in de sneeuw!!!

Wel heel lelijk die stalen velgen eronder :cry

Gisteren twee van m'n nieuwe velgen schoon gemaakt. Vandaag de andere twee.

Kwam ook tot de ontdekking dat ik 3 linker wielen heb en maar 1 rechter :P

Morgen even de band om laten draaien.

Morgen ook nog even met een maat van me naar de sloop. Eens op zoek naar wat onderdelen en hebbedingetjes.

Sowieso een nieuw ruitenwisser pookje. Misschien een set ver-stralers of mistlampen, GSi remmen, sportstoeltjes etc...

Zo maar eens een lijstje maken van wat ik graag wil hebben iig.

Gisteravond nog even op Ebay een workshop manual voor m'n Corsa besteld, kan ik ook fatsoenlijk onderhoud gaan plegen.

Gister me achterwielen van de combo even gewisseld voor 2 zomer banden, daar mijn 2 nieuwe winterbanden zijn binnengekomen, terwijl werd gezegd dat deze op 7 jan zouden komen... :angel

Morgen laten omwisselen..

Wielen op de combo weer overzetten

en weer rondom winter banden erom (2x Vredestein Snowtrac 2 en 2x Vredestijn Snowtrac 3 :vertag )

Willem

origineel gepost door postbusmanta

Net winterbanden gemonteerd onder m'n Mitsubishi.

Eindelijk een beetje grip in de sneeuw!!!

Wel heel lelijk die stalen velgen eronder :cry

Ik vraag me dan eigenlijk wel af of die stalen velgen verschil maken in uiterlijk :jerry:jerry:jerry

:angelis weer even geleden maar heb een ander blokje in m'n busje gestoken en de bak even gelast.

dodgeuitbouw019.jpg

dodgeuitbouw026.jpg

vandaag ff lekker me auto verwend met een goeie was beurt..

nu hopen dat hij morgen niet dicht gevroren zit want me vaseline enzo was op en tja de winkels ook weer dicht natuurlijk :agent

greetz corsageak

Zo dan :) Hoop gedaan vandaag :)

De sloop bleek helaas dicht te zijn, maar toch nog een hoop geregeld :)

Band is omgedraaid en m'n nieuwe velgen zitten nu onder m'n Corsa. Helaas geen foto, het was te donker, maar dat komt morgen wel :)

Ook ff nieuwe ruitenwissers gehaald, de oude waren praktisch doorgeroest en 1 had al een breuk.

Bougiekabels zijn ook vervangen en netjes opgeruimd met tie-wraps.

Verder nog een momentsleutel gehaald, een jerrycan 5w40 motorolie en een rol verduisteringsfolie voor de achterruiten.

Folie gaat er later pas op want dat kan pas als het wat warmer is, aldus de handleiding.

De koplampen heb ik ook even nagekeken, want de rechter stond iets omhoog. Bleek een gebroken plasticje te zijn waardoor de lamp omhoog geduwd werd. Even gefixt met een beetje ducttape.

Zodra ik een keer op de sloop ben haal ik meteen een nieuw plasticje.

Edit:

Nog even een plaatje van de oude bougiekabels. Lekker provisorisch gefixt door de vorige eigenaar...

02012010325.jpg

En de auto met de nieuwe kabels.

02012010326.jpg

@ McKaamos:

Nieuw klepdekselpakkingkje kan ook geen kwaad, gelijk effe je klepdekseltje staalborstelen en de rest met remmereiniger schoon maken..

Mijn motortje zag er bij aanschaf ook uit las de jouwe.

maar na een middagje klooien:

16-9-2007001.jpg

Willem

Wat heb ik gedaan, Gisdteravond om 21:30 mijn 2 wielen met zomerbanden achter van de combo gehaald..

Mijn voorwinterwielen achter gezet.

Mijn Vers omgelegde winterwieltjes (Bedankt Mathijs (bug-killer)) Voorop gelegd.

Rijd nu weer op rondom zwart 14inch staal met goede winterbanden ipv voor goede en achter kale winterbanden of LM met zomerbanden..

effe wezen test rijden, wat een tractie!!!!

rondom Vredestijn bandjes

Voor: Vredestein Snowtrac 3 175-65-R14 86T XL M&S Splintertje nieuw

achter: Vredestein Snowtrac 2 175-65-R14 86T XL M&S met 5.5 a 6mm profiel..

XL staat voor eXtra Load ivm draaglast voor de Combo (acheras mag bijna 1000kg wegen..

Wereld van verschil tov de Zomer banden!!!

Willem

origineel gepost door wim-v6

Wat heb ik gedaan, Gisdteravond om 21:30 mijn 2 wielen met zomerbanden achter van de combo gehaald..

Mijn voorwinterwielen achter gezet.

Mijn Vers omgelegde winterwieltjes (Bedankt Mathijs (bug-killer)) Voorop gelegd.

Rijd nu weer op rondom zwart 14inch staal met goede winterbanden ipv voor goede en achter kale winterbanden of LM met zomerbanden..

effe wezen test rijden, wat een tractie!!!!

rondom Vredestijn bandjes

Voor: Vredestein Snowtrac 3 175-65-R14 86T XL M&S Splintertje nieuw

achter: Vredestein Snowtrac 2 175-65-R14 86T XL M&S met 5.5 a 6mm profiel..

XL staat voor eXtra Load ivm draaglast voor de Combo (acheras mag bijna 1000kg wegen..

Wereld van verschil tov de Zomer banden!!!

Willem

Nieuwe banden horen eigenlijk achter op he. ;) :P

Kleppendekselpakking is prima in orde ;)

Die is een half jaar tot een jaar terug vervangen, maar de zooi er omheen is nooit schoon gemaakt.

Ik wil hem wel gaan oppoetsen trouwens, maar ik wacht nog even tot het lekker weer is en ik m'n workshop manual heb.

Momentsleutel heb ik al wel, dus ik kan in ieder geval de bouten weer op de goede kracht aandraaien ;)

@ McKaamos:

Nieuw klepdekselpakkingkje kan ook geen kwaad, gelijk effe je klepdekseltje staalborstelen en de rest met remmereiniger schoon maken..

Mijn motortje zag er bij aanschaf ook uit las de jouwe.

maar na een middagje klooien:

16-9-2007001.jpg

Willem

klepdeksel NOOIT te vast draaien, dan lekt ie gelijk weer!!!!

ik heb niks, maar dan ook niks los gehaald om dit zo te krijgen, alleen de bougiekabels 1 voor 1 effe los gehad..

Willem

klepdeksel NOOIT te vast draaien, dan lekt ie gelijk weer!!!!

En daar is de momentsleutel dan ook voor uitgevonden ;)

Instellen op hoeveel Nm kracht er op de bout moet staan (en daar is de workshop manual weer voor, daar staat het in) en volgens het correcte patroon aandraaien tot de sleutel klik doet.

Ook retehandig voor het aandraaien van wielbouten. Die moeten meestal zo rond de 100Nm zitten.

ik heb niks, maar dan ook niks los gehaald om dit zo te krijgen, alleen de bougiekabels 1 voor 1 effe los gehad..

Willem

Sja, ik denk dat het bij mij pas gaat gebeuren wanneer ik de hele bende los ga halen. Maar ik ga in ieder geval goed bewapend ten strijd ;)

tja ff accutje halen voor de b kadett ac delcotje 50ah voor 50 euries nieuw

en ff setje velgen wezen halen 200,-

834635333_5_SzI_.jpeg

834635751_5_xG2y.jpeg

834636224_5_Koxp.jpeg

wel een jaar zoeken maar dan heb je ook wat,

Terug
Naar boven