• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat is dat toch met die VAG rijders

En 130 scheelt meer als 30 km met bv vrachtwagens...

Als mensen gewoon eens wat beter uitkijken zou het al een hoop schelen. En een opfriscursusje elke 10 jaar dat je je rijbewijs bezit kan ook geen kwaad. Al is het maar om de nieuwe dingen in het verkeer te leren kennen. Mijn moeder weet echt niet wat die gekleurde middenbanen betekenen bijvoorbeeld. ;)

Het zou ook we fijn zijn als men op een meerbaans weg ook gewoon naar rechts zou gaan ipc op de middelste banen (of nog erger; geheel links) te blijven hangen. A2 is zo'n fijne weg daarvoor. kom je netjes op de 2e baan van rechts aangereden rijdt er iemand helemaal alleen nog 2 banen verder naar links. Kun jij vervolgens 3 banen opschuiven om die joef in te halen, anders haal je immers rechts in.. :puke

Idd krijg je een bekeuring omdat je netjes naar rechts gaat waardoor je zonder bijbedoeling rechts inhaalt.

En onnodig links rijden wordt een stuk minder zwaar bestraft. Hou krom wil je het hebben. Hihihi.

Heel eerlijk. Als er een bord staat dat je 130 mag. En jij rijd 160 voor mij rijd iedereen 130 en jij komt aanrijden en gaat dan aan mijn bumper hangen. Ben je bij mij toch ook aan het verkeerde adres. Dan ga ik 120 rijden of 80 net voor een vrachtwagen zodat jij erlangs rijd.

Omdat je als bestuurder rekening moet houden met dat andere mensen bijvoorbeeld aan het inhalen zijn en niet harder dan 130 rijden als zij een vrachtwagen inhalen. Als jij dan komt met een snelheid van 160 en zij zijn nog aan het inhalen hoeven ze niet terug tussen de vrachtwagens. Dan laat ze gewoon even todat ze de rits die ze voorbij willen voorbij en ga daarna weer lekker 160 rijden.

Maar iemand vooruit duwen is gewoonweg asso en iritant. Zeker als de voorganger zelfs niet naar voren kan dan ga ik gewoon 80 naast de vrachtwagen rijden. Todat er afstand komt en dan ga ik weer netje 130 of harder rijden.

Ho ho, ik heb het over die figuren die niet in de spiegel kijken en of voor eigen rechter spelen in dit topic. Tuurlijk moet je als hard rijder anti ciperen op het overige verkeer.

Wanneer er 10 auto's een 3 tal vrachtwagens aan het inhalen zijn moet je niet op een ander zijn bumper gaan zitten. Dat is nergens voor nodig. En in de spits wanneer het druk is moet je ook nog willen planken en of gaan drukken. Is nergens voor nodig want niemand kan doorrijden.

Maar als er vervolgens een paar honderd meter de rechterstrook vrij is kun je wel aan de kant gaan om een ander die er zelf voor kiest om eventueel een bekeuring te krijgen voor zijn snelheids overtreding erlangs te laten.

Wat ik gewoon meemaak is dat mensen geen richting aangeven, van rij strook wisselen terwijl ze je wel gezien hebben omdat ze vinden dat je niet te hard moet rijden. Dus de eigen rechters die vervolgens ook nog eens gaan remmen als je dan een keer seint van dat is niet zo netjes van je.

Oke ik snap wat je bedoeld, maar de meeste die ik zie altijd zijn van die mensen die volgensmij denken ik heb zon dure auto dat richtingaangeven en gasgeven gaat vanzelf. En dan rijd je daarachter en dan zie ik ze zitten te bellen of scheren of wat dan ook.

En blijven ze vrolijk linksrijden omdat ze nog niet klaar zijn met bellen of scheren.

En dan kijk ik in mn spiegels en zit er eentje zo ongeveer 30 cm van mn bumper af. daar kan ik dus echt niet tegen. Dan ga ik zoiezo meer afstand dan nodig zodat die achter mij niet in mijn auto parkeert als ik op de rem moet voor wat dan ook.

En vaak zijn het toch vrij veel vag rijders of eerder gezegt van die mensen in pak en stropdas die asociaal rijden.

Ze hebben vaak of tijd genoeg of tijd tekort (eerder vertrekken soms verstandig denk ik dan)

@asconahobbyist wrote:Ach,ik kan een eind met corsaboy meekomen,maar het is gewoon zo dat je als in je spiegels kijkt je er GEEN rekening mee zou moeten houden dat die naderende auto wel een 160/170 zou kunnen rijden.

Iedereen rijdt wel eens te hard (ook ik) maar als je 160 rijdt en dus 40 km harder rijdt ben JIJ degene die rekening moet houden met het overige verkeer en NIET je medeweggebruikers,immers JIJ kiest ervoor om veel harder te rijden,das JOUW keuze,maar je mag er NIET van uitgaan dat anderen daar zonder meer van uitgaan.

En tsja,over het begin van het topic,het is gewoon een feit dat een groot deel van de asfalttokkies in een VAG product rijdt (er zijn er ook zat die wel netjes rijden,en ook zat andere merken die knap aso rijden).

Mij is altijd geleerd om vaak te spiegelen, op de snelweg, zelfs wanneer ik op de rechter baan zit.

Hier door spiegel ik altijd 2 keer voor dat ik van baan wissel. En kan je heel makkelijk de snelheid van een ander inschatten.

Dan heb je nooit last dat je jou auto voor die van een ander gooit.

En weet ik ten alle tijde wat er achter mij zit.

Ik heb deze week een VW erbij gekocht een Golf 1 Cabrio 1.8 uit 1988 maar mij zul je er niet hard mee zien rijden want daar is ie niet voor haha

Heb zo veel jaren VAG gereden (alles behalve Seat, wel tijdelijk Ibiza als vervangend vervoer), maar ik ben er altijd super tevreden over geweest.

Je moet niet iedereen over 1 kam scheren vind ik, net hetzelfde als alleen maar negatieve berichten over Opel.

Voor hetzelfde geld word Opel vergeleken met Deewoe of die Koreaanse Chevy rijders..

@arjontje wrote: Mij is altijd geleerd om vaak te spiegelen, op de snelweg, zelfs wanneer ik op de rechter baan zit.

Hier door spiegel ik altijd 2 keer voor dat ik van baan wissel. En kan je heel makkelijk de snelheid van een ander inschatten.

Dan heb je nooit last dat je jou auto voor die van een ander gooit.

En weet ik ten alle tijde wat er achter mij zit.

Of het me aangeleerd is weet ik niet meer, maar ik spiegel ook altijd veel tijdens het rijden. Het gaat automatisch en daardoor weet ik altijd wanneer ik kan invoegen.

Wat me wel opvalt is dat er veel chauffeurs zijn die slecht kijken of opletten. Ik had mijn auto dit jaar al meer als een handvol gecrasht kunnen hebben doordat anderen niet opletten:

- Oh meneer u komt van rechts, niet gezien. Ja maar ik wel dus toch maar even geremd.

- Oh ik voeg even in. Ja ik rem wel weer want ik let wel op.

etc, etc

Terug
Naar boven