• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat is de fijnste en beste band onder een vectra c gts

Verschillende banden gehad (A-merken), in het verleden en nu. Blijkt wel dat beleving van lawaai en comfort erg persoonlijk is. Ik heb nu Hankook Ventus S1 Evo 225/45ZR17 91W en bevallen goed. En ja iedere band kan cuppen zeker als ze uit een winter- of zomerstalling komen is mijn ervaring. Maar als de wagen goed is uitgelijnd dan zal tijdens het gebruik hier nagenoeg geen sprake van zijn zoals vannieba schrijft.

@vanieba wrote:@arjontje wrote:

Cuppen doet helaas elke band. Banden om de 10 a 15 duizend km omwisselen van voor naar achter. Houd het een beetje tegen.

??? dat is toch echt afhankelijk van de uitlijning van je auto, als de auto juist is uitgelijnd gaat een band echt niet van zelf cuppen.

Ik rij sinds drie maanden op Dunlop SportMaxx RT 225/40R18 en vind ze super, en ze zijn ook nog

soepeler dan de Michelin Primacy 3 die er daarvoor op lagen in 225/45R17

Da's een stellig antwoord, want het cuppen wordt in het algemeen als een vectra kwaal gezien. Onze vectra is 2x geheel uitgelijnt, maar cupt nog steeds. (net zoals 1000-den andere vectra's)

Dan moet je naar Staphorst komen met je Vec, dan lijn ik hem goed voor je uit,

heb er al meerdere van de club uitgelijnd en zowel mijn huidige Station als mijn vorige GTS waren door mezelf uitgelijnd

en totaal geen last van cuppende banden.

Tis maar net wie hem uitlijnd en hoe hij afgesteld wordt......

@vanieba wrote:Dan moet je naar Staphorst komen met je Vec, dan lijn ik hem goed voor je uit,

heb er al meerdere van de club uitgelijnd en zowel mijn huidige Station als mijn vorige GTS waren door mezelf uitgelijnd

en totaal geen last van cuppende banden.

Tis maar net wie hem uitlijnd en hoe hij afgesteld wordt......

Zit het zowat te overwegen, kom nog wel is in de buurt van Amersfoort.

Je bent altijd welkom,

bel anders even van te voren, 0522-464802 (Mark van Nierop, Van Nierop Banden) en nee ik ben niet de horror tandarts :jerry

Terug
Naar boven