• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is deze auto waard?

Hallo Allemaal,

Ik wil mijn Opel Astra Bouwjaar 2000 1.7 dti

zwart metalic

5 spaak velgen

+ trekhaak

km stand 251.000

verkopen maar nu is mijn vraag wat is die waard?

ter vergelijkking: mijn astra 1.7dti (met o.a. airco) uit 2002 met 170.000 op de teller moest bij de garage (vóór onderhandelingen) 2750 kosten

2 jaar jonger, 80k minder gelopen, in goede staat, met kleine beurt.... 2500 lijkt mij persoonlijk aan de hoge kant.

Particulier verkopen? Of inruilen? Opties? Staat? Maakt allemaal verschil

ter vergelijkking: mijn astra 1.7dti (met o.a. airco) uit 2002 met 170.000 op de teller moest bij de garage (vóór onderhandelingen) 2750 kosten

2 jaar jonger, 80k minder gelopen, in goede staat, met kleine beurt.... 2500 lijkt mij persoonlijk aan de hoge kant.

Particulier verkopen? Of inruilen? Opties? Staat? Maakt allemaal verschil

oja zit nog een beetje werk aan vergat ik erbij te zetten de luchtmassameter is defect en de thermostaat werkt niet en rechts een spiegelglas kapot dus voor een 1750 moet ie dan wel te verkopen zijn?

oja zit nog een beetje werk aan vergat ik erbij te zetten de luchtmassameter is defect en de thermostaat werkt niet en rechts een spiegelglas kapot dus voor een 1750 moet ie dan wel te verkopen zijn?

je kan natuurlijk kijken of het oplossne van die probleempjes je missschien meer oplevert dan kost.

Zeker particulier verkopen zal potentiele kopers afschrikken.

Met het idee van "wat zal er dan nog meer stuk zijn" of "deze auto is niet goed onderhouden".

naar mijn idee is de prijs van 1750 wel te doen als de auto goed is, maar ik zou zelf nooit komen kijken naar de auto.

Wat voor auto is het? hatchback, sedan station, hoeveel deurs?

je kan natuurlijk kijken of het oplossne van die probleempjes je missschien meer oplevert dan kost.

Zeker particulier verkopen zal potentiele kopers afschrikken.

Met het idee van "wat zal er dan nog meer stuk zijn" of "deze auto is niet goed onderhouden".

naar mijn idee is de prijs van 1750 wel te doen als de auto goed is, maar ik zou zelf nooit komen kijken naar de auto.

Wat voor auto is het? hatchback, sedan station, hoeveel deurs?

1750 vind ik gezien de problemen nogal veel

en aangezien de auto handel momenteel toch op zijn gat ligt denk ik niet dat je hem dan ook snel kwijt bent

zoals herboven al aangegeven kijk of de reparatie van defecte onderelen loont

dus meer oplevert dan het kost

misschien dat je dan meer kopers aantrekt

groet michel

1750 vind ik gezien de problemen nogal veel

en aangezien de auto handel momenteel toch op zijn gat ligt denk ik niet dat je hem dan ook snel kwijt bent

zoals herboven al aangegeven kijk of de reparatie van defecte onderelen loont

dus meer oplevert dan het kost

misschien dat je dan meer kopers aantrekt

groet michel

origineel gepost door mies&geri

aangezien de auto handel momenteel toch op zijn gat ligt denk ik niet dat je hem dan ook snel kwijt bent

Dat vind ik altijd een beetje een non-issue. het is een kopersmarkt ja, maar dat betekend alleen dat koper kritischer zijn.

Oftewel: je prijs en je waar moet goed zijn.

ik zou zeggen: fix je problemen zodat je waar en ej prijs goed is, en verkopen moet niet zo'n probleem zijn.

Ik heb dus net een andere auto, dus kan me goed in de koper verplaatsen. ik heb ook gewoon net zo lang gezocht tot het aan mijn verwachtingen voldeed, en dat hoor je veel op dit moment.

Als je qua prijs of kwaliteit op het randje of er over zit zla niemand komen, maar zit je goed, dan kan je hem zo kwijt zijn. Er zijn niet zo veel scherpe auto's op de markt, dat gat moet je vullen!

origineel gepost door mies&geri

aangezien de auto handel momenteel toch op zijn gat ligt denk ik niet dat je hem dan ook snel kwijt bent

Dat vind ik altijd een beetje een non-issue. het is een kopersmarkt ja, maar dat betekend alleen dat koper kritischer zijn.

Oftewel: je prijs en je waar moet goed zijn.

ik zou zeggen: fix je problemen zodat je waar en ej prijs goed is, en verkopen moet niet zo'n probleem zijn.

Ik heb dus net een andere auto, dus kan me goed in de koper verplaatsen. ik heb ook gewoon net zo lang gezocht tot het aan mijn verwachtingen voldeed, en dat hoor je veel op dit moment.

Als je qua prijs of kwaliteit op het randje of er over zit zla niemand komen, maar zit je goed, dan kan je hem zo kwijt zijn. Er zijn niet zo veel scherpe auto's op de markt, dat gat moet je vullen!

wel jammer dat je alleen dat stukje quote

als je verder leest zie je ook dat ik aangegeven heb om de auto te maken en dat hij m dan eerder kwijt is omdat er dan geen gebreken meer aan zitten

groet michel

Oh, zo was het niet bedoeld!

Ik quote alleen waar ik op wilde reageren ;)

Ik had ook neit bedacht dat het stukje over het fixxen van de problemen verband had met het stukje over de markt.

Ik bedoelde er dus niks mee, maar denk wel dat het een punt is.

De man bij de garage zei ook dat hij minder voor mij auto kon geven voor inruil vanwege de markt, waarop ik zei, prima, dus kan ik ook minder voor die van jou geven vanwege de markt. Ik wil alleen maar zeggen dat "markt" iets is wat geen invloed HOEFT te hebben.

Los van alles ben ik wel benieuwd wat robert er zelf van vindt.... ;)

wel jammer dat je alleen dat stukje quote

als je verder leest zie je ook dat ik aangegeven heb om de auto te maken en dat hij m dan eerder kwijt is omdat er dan geen gebreken meer aan zitten

groet michel

Wat robert er van vind? Nou het volgende, gezien de gebreken hoef ik hem dus niet op marktplaats te zetten want potentiele kopers zullen er waarschijnlijk toch niet zijn en dan maar inruilen op een andere wagen ik wil namelijk van de diesel af ik rijd haast geen km s meer en de wagen word zeer weinig gebruikt en dan is 98 euro in de maand aan belasting een hoop geld , repareren weet ik niet het kost je weer een hoop geld en ik denk niet dat ik dat er weer uit krijg, ik ga nu eerst eens kijken naar wat voor auto ik wil hebben dit is mijn 6e Opel en ik denk dat ik nu eens wat anders ga proberen .......

ieder bedankt voor de snelle reacties...

Oh, zo was het niet bedoeld!

Ik quote alleen waar ik op wilde reageren ;)

Ik had ook neit bedacht dat het stukje over het fixxen van de problemen verband had met het stukje over de markt.

Ik bedoelde er dus niks mee, maar denk wel dat het een punt is.

De man bij de garage zei ook dat hij minder voor mij auto kon geven voor inruil vanwege de markt, waarop ik zei, prima, dus kan ik ook minder voor die van jou geven vanwege de markt. Ik wil alleen maar zeggen dat "markt" iets is wat geen invloed HOEFT te hebben.

Los van alles ben ik wel benieuwd wat robert er zelf van vindt.... ;)

Terug
Naar boven