• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is deze auto waard?

Wat robert er van vind? Nou het volgende, gezien de gebreken hoef ik hem dus niet op marktplaats te zetten want potentiele kopers zullen er waarschijnlijk toch niet zijn en dan maar inruilen op een andere wagen ik wil namelijk van de diesel af ik rijd haast geen km s meer en de wagen word zeer weinig gebruikt en dan is 98 euro in de maand aan belasting een hoop geld , repareren weet ik niet het kost je weer een hoop geld en ik denk niet dat ik dat er weer uit krijg, ik ga nu eerst eens kijken naar wat voor auto ik wil hebben dit is mijn 6e Opel en ik denk dat ik nu eens wat anders ga proberen .......

ieder bedankt voor de snelle reacties...

Haha... nou je kan het altijd proberen... niet geschoten ;)

De reparaties kunnen volgens mij wel meevallen hoor. Zowel de luchtmassameter als de thermostaat zijn makkelijk zelf te vervangen en kosten volgens mij niet veel (thermostaat 17 euro iig). is denk ik toch de moeite waard!

Haha... nou je kan het altijd proberen... niet geschoten ;)

De reparaties kunnen volgens mij wel meevallen hoor. Zowel de luchtmassameter als de thermostaat zijn makkelijk zelf te vervangen en kosten volgens mij niet veel (thermostaat 17 euro iig). is denk ik toch de moeite waard!

Idd kijken wat de kosten zijn om 'm te maken... ook als je 't bij 'n garage laat maken.

Op MP zetten kan altijd ook met gebreken, er zijn altijd handige jongens die zo'n auto zoeken om zelf op te knappen.

Opties maken bij een inruil weinig uit... oftewel als je een luxe uitvoering heb geven ze de zelfde prijs als een 'kale' uitvoering. Maar hier kun je over praten als je een luxe uitvoering hebt...

Bij inruil zijn er een paar belangrijke punten die je moet weten... De auto die je op 't oog hebt, wat vraagt de garage/dealer ???

Die prijs is natuurlijk altijd te hoog. De garage/dealer gaat er op voorhand van uit dat iemand wat komt inruilen... dus zit er een extra marge op de auto, hoeveel dat is ligt aan de auto + bouwjaar + kmstand + uitvoering en opties.

Je moet van te voren vragen wat de auto kost zonder inruil... de garage zal vrijwel altijd geen antwoord geven, maar de tegenvraag: Wat heb je in te ruilen ?

De aanhouder wint in dit geval dus volhouden dat je niks in te ruilen hebt ookal heb je dat wel. De prijs die men opgeeft is natuurlijk nog steeds te duur... maar daar ontkom je toch niet aan, niemand verkoopt met verlies.

Het verschil tussen de inruilprijs en de prijs is de marge... Vervolgens moet je een klein idee hebben wat je eigen auto ongeveer waard is.

De Astra die je hebt is 10 bijna 11 jaar oud, met het wegdoen ben je eigenlijk 1 bijna 2 jaar te laat... het is intressanter om dit in het 9de jaar te doen, maar dat is nu niet belangrijk.

De huidige waarde van je auto + het marge-verschil zou je ongeveer hebben bij aankoop van die andere auto.

Een garage heeft die marge om voor jou de inruil intressanter te maken... Dus stel je hebt een marge van 2000,- op de auto van je intresse doe daarbij de waarde van je huidige auto bv 1750,- is dus een korting van 3750,-. Een bedrag wat je never nooit niet kan krijgen bij particuliere verkoop. Daarom is het belangrijk om te weten wat die marge is...

Grote kans dat men een aanbod doet dat rond de 2250,- ligt, een beetje praten erbij en je kunt wel meer inruilwaarde krijgen. De volledige 2000,- + waarde eigen auto krijg je waarschijnlijk niet.

Laat je daardoor niet uit het veld slaan, praat over extra onderhoud van de auto.

Een garage geeft liever voor 500,- aan normale onderhoudskosten korting dan nog eens 500,- van de prijs af.

Voor de garage is dit 100,- onderdeelkosten, en die monteur wordt toch al betaald.

De hoofdpunten die je wel voor elkaar zou moeten kunnen krijgen zijn, nieuwe olie en de distributie-riem... Eventueel remmen en bougies...

Met het nog openstaande 'rest-bedrag' moet je vrede kunnen hebben....

Je moet echter wel van te voren een uitgebreide proefrit maken... en dan met de auto naar een kennis met verstand van auto's gaan... of 30,- uitgeven bij een andere garage om 'm even na te laten kijken.

Die 30,- is natuurlijk wel zwart, wil je een btw-bon dan betaal je ook 't uurloon... dus geen merk-garage.

En dan ook zeker weten dat je die auto wil kopen, mits je genoeg korting/onderhoud kunt krijgen.

goed verhaal.

Dat van dat onderhoud is ook een goeie. Dat heb ik met mijn wagen ook gedaan. Nieuwe distri set, beurt, waterpomp, airco beurt, uitlijnen...

iets wat je zelf niet graag doet, maar zij wel voor jou, want kost hun in dit geval 200 euro, maar het heeft een veel grotere "tegenwaarde", namelijk wat het jou anders kost.

Succes met de keuzes en zoektocht iig!

Idd kijken wat de kosten zijn om 'm te maken... ook als je 't bij 'n garage laat maken.

Op MP zetten kan altijd ook met gebreken, er zijn altijd handige jongens die zo'n auto zoeken om zelf op te knappen.

Opties maken bij een inruil weinig uit... oftewel als je een luxe uitvoering heb geven ze de zelfde prijs als een 'kale' uitvoering. Maar hier kun je over praten als je een luxe uitvoering hebt...

Bij inruil zijn er een paar belangrijke punten die je moet weten... De auto die je op 't oog hebt, wat vraagt de garage/dealer ???

Die prijs is natuurlijk altijd te hoog. De garage/dealer gaat er op voorhand van uit dat iemand wat komt inruilen... dus zit er een extra marge op de auto, hoeveel dat is ligt aan de auto + bouwjaar + kmstand + uitvoering en opties.

Je moet van te voren vragen wat de auto kost zonder inruil... de garage zal vrijwel altijd geen antwoord geven, maar de tegenvraag: Wat heb je in te ruilen ?

De aanhouder wint in dit geval dus volhouden dat je niks in te ruilen hebt ookal heb je dat wel. De prijs die men opgeeft is natuurlijk nog steeds te duur... maar daar ontkom je toch niet aan, niemand verkoopt met verlies.

Het verschil tussen de inruilprijs en de prijs is de marge... Vervolgens moet je een klein idee hebben wat je eigen auto ongeveer waard is.

De Astra die je hebt is 10 bijna 11 jaar oud, met het wegdoen ben je eigenlijk 1 bijna 2 jaar te laat... het is intressanter om dit in het 9de jaar te doen, maar dat is nu niet belangrijk.

De huidige waarde van je auto + het marge-verschil zou je ongeveer hebben bij aankoop van die andere auto.

Een garage heeft die marge om voor jou de inruil intressanter te maken... Dus stel je hebt een marge van 2000,- op de auto van je intresse doe daarbij de waarde van je huidige auto bv 1750,- is dus een korting van 3750,-. Een bedrag wat je never nooit niet kan krijgen bij particuliere verkoop. Daarom is het belangrijk om te weten wat die marge is...

Grote kans dat men een aanbod doet dat rond de 2250,- ligt, een beetje praten erbij en je kunt wel meer inruilwaarde krijgen. De volledige 2000,- + waarde eigen auto krijg je waarschijnlijk niet.

Laat je daardoor niet uit het veld slaan, praat over extra onderhoud van de auto.

Een garage geeft liever voor 500,- aan normale onderhoudskosten korting dan nog eens 500,- van de prijs af.

Voor de garage is dit 100,- onderdeelkosten, en die monteur wordt toch al betaald.

De hoofdpunten die je wel voor elkaar zou moeten kunnen krijgen zijn, nieuwe olie en de distributie-riem... Eventueel remmen en bougies...

Met het nog openstaande 'rest-bedrag' moet je vrede kunnen hebben....

Je moet echter wel van te voren een uitgebreide proefrit maken... en dan met de auto naar een kennis met verstand van auto's gaan... of 30,- uitgeven bij een andere garage om 'm even na te laten kijken.

Die 30,- is natuurlijk wel zwart, wil je een btw-bon dan betaal je ook 't uurloon... dus geen merk-garage.

En dan ook zeker weten dat je die auto wil kopen, mits je genoeg korting/onderhoud kunt krijgen.

Een handig stukje uitleg Rob en goeie punten van de olie en distributie riem etc... heb de Astra nu te koop staan en heb al een paar reacties gehad en ik denk dat de volgende auto een Corsa van rond 2005 gaat worden....

goed verhaal.

Dat van dat onderhoud is ook een goeie. Dat heb ik met mijn wagen ook gedaan. Nieuwe distri set, beurt, waterpomp, airco beurt, uitlijnen...

iets wat je zelf niet graag doet, maar zij wel voor jou, want kost hun in dit geval 200 euro, maar het heeft een veel grotere "tegenwaarde", namelijk wat het jou anders kost.

Succes met de keuzes en zoektocht iig!

Hallo Allemaal mijn oog is gevallen op een Opel Corsa 3-drs 1.2-16v silverline

Autospecificaties

Brandstof: Benzine

Kleur: Grijs

Aantal deuren: 3

Bouwjaar: 2006

Datum deel I: 30-06-2006

Kilometerstand: 77756 km

Transmissie: Handgeschakeld

Kenteken: 89-TB-NG

Technische specificaties

Motorinhoud: 1229 cc

Vermogen: 81 pk

Gewicht: 910 kg

Carrosserie: Hatchback

Opties en extra's

* achterbank neerklapbaar

* airbag bestuurder

* airbags voor

* airconditioning

* bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar

* buitenspiegels in carrosseriekleur

* buitentemperatuurmeter

* bumpers in carrosseriekleur

* centrale deurvergrendeling

* centrale deurvergrendeling afstandbediend

* cruise control

* elektrisch bedienbare ramen voor

* hoofdsteunen achter

* in hoogte verstelbaar stuur

* lederen stuurwiel

* lichtmetalen velgen

* radio

* radio cd speler

* radio voorbereiding

* reservewiel

Nu kan ik inruil voor mijn huidige astra 1200 euro krijgen de corsa kost 6950 euro is dit een reeele inruilprijs of mag dit wel wat hoger?

Heeft deze corsa nog een ditributie riem of is dit een onderhoudsvrije ketting?

Een handig stukje uitleg Rob en goeie punten van de olie en distributie riem etc... heb de Astra nu te koop staan en heb al een paar reacties gehad en ik denk dat de volgende auto een Corsa van rond 2005 gaat worden....

het kan altijd hoger, want er zit altijd marge op.

Maar je moet niet praten over de inruil prijs van je oude auto, hooguit over de prijs van de nieuwe auto (die marge is groter), maar liever dus over opties als garantie en onderhoud etc. (Airco beurtje, bandjes, accu, uilaat, ik noem maar wat)

Als 1750 je "gewone" verkoop is, dan is 1200 voor inruil nog wel te doen.

Hij moet ook de auto nog nalopen, en misschien nog dingen repareren, schoonmaken en de garage draaiend houden, onderhandelen met volgende eigenaar, en dat moet allemaal van die 500 euro verschil...

Hallo Allemaal mijn oog is gevallen op een Opel Corsa 3-drs 1.2-16v silverline

Autospecificaties

Brandstof: Benzine

Kleur: Grijs

Aantal deuren: 3

Bouwjaar: 2006

Datum deel I: 30-06-2006

Kilometerstand: 77756 km

Transmissie: Handgeschakeld

Kenteken: 89-TB-NG

Technische specificaties

Motorinhoud: 1229 cc

Vermogen: 81 pk

Gewicht: 910 kg

Carrosserie: Hatchback

Opties en extra's

* achterbank neerklapbaar

* airbag bestuurder

* airbags voor

* airconditioning

* bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar

* buitenspiegels in carrosseriekleur

* buitentemperatuurmeter

* bumpers in carrosseriekleur

* centrale deurvergrendeling

* centrale deurvergrendeling afstandbediend

* cruise control

* elektrisch bedienbare ramen voor

* hoofdsteunen achter

* in hoogte verstelbaar stuur

* lederen stuurwiel

* lichtmetalen velgen

* radio

* radio cd speler

* radio voorbereiding

* reservewiel

Nu kan ik inruil voor mijn huidige astra 1200 euro krijgen de corsa kost 6950 euro is dit een reeele inruilprijs of mag dit wel wat hoger?

Heeft deze corsa nog een ditributie riem of is dit een onderhoudsvrije ketting?

het kan altijd hoger, want er zit altijd marge op.

Maar je moet niet praten over de inruil prijs van je oude auto, hooguit over de prijs van de nieuwe auto (die marge is groter), maar liever dus over opties als garantie en onderhoud etc. (Airco beurtje, bandjes, accu, uilaat, ik noem maar wat)

Als 1750 je "gewone" verkoop is, dan is 1200 voor inruil nog wel te doen.

Hij moet ook de auto nog nalopen, en misschien nog dingen repareren, schoonmaken en de garage draaiend houden, onderhandelen met volgende eigenaar, en dat moet allemaal van die 500 euro verschil...

Kan uit je verhaal niet opmaken hoe je bij die auto bent gekomen... lees dus ook niks terug van de eerder aangegeven punten.

Ik ga dus geen advies geven over wat verder te doen...

Kan uit je verhaal niet opmaken hoe je bij die auto bent gekomen... lees dus ook niks terug van de eerder aangegeven punten.

Ik ga dus geen advies geven over wat verder te doen...

Terug
Naar boven