• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is dit eigenlijk?

[rquote=1907658&tid=145815&author=2e-c14nz]nu wordt hij flauw hoor..... Of niet? :D[/rquote]

Huh? je zou je er maar in vergissen dat het geen ABS unit is maar bv een Airco zoals Mallemalle al twijfelde :jerry

[rquote=1907658&tid=145815&author=2e-c14nz]nu wordt hij flauw hoor..... Of niet? :D[/rquote]

Huh? je zou je er maar in vergissen dat het geen ABS unit is maar bv een Airco zoals Mallemalle al twijfelde :jerry

Ik dacht ook wel dat het ABS-unit was...

Op de meeste foto's die ik zie, van X16XE, die ik deze wel staan,

maar op foto's van X14XE, zag ik deze nauwelijks staan.

Zou ik deze unit kunnen overzetten, als ik de motor uit mijn oude tigra (X16XE met ABS)

wil inbouwen in een andere tigra (X14XE zonder ABS)

Ik dacht ook wel dat het ABS-unit was...

Op de meeste foto's die ik zie, van X16XE, die ik deze wel staan,

maar op foto's van X14XE, zag ik deze nauwelijks staan.

Zou ik deze unit kunnen overzetten, als ik de motor uit mijn oude tigra (X16XE met ABS)

wil inbouwen in een andere tigra (X14XE zonder ABS)

oke, dit is je ABS systeem. ik zelf zou zou er niet aan beginnen om de abs unit over te zetten. in een auto waar geen abs unit heeft gezetten.

ik denk dat er meer bij komt kijken dat je denk, mischien kan het mee vallen ik heb hier geen oordeel over.

oke, dit is je ABS systeem. ik zelf zou zou er niet aan beginnen om de abs unit over te zetten. in een auto waar geen abs unit heeft gezetten.

ik denk dat er meer bij komt kijken dat je denk, mischien kan het mee vallen ik heb hier geen oordeel over.

Kan prima, maar dan moet je de sensoren aan de wielen ook overbouwen, eventuele extra kabels trekken, etc.

Bouw je het niet over, dan moet je volgens mij dat uit laten schakelen via een OpCom. Anders heb je constant een ABS storingslampje op je dash.

Kan prima, maar dan moet je de sensoren aan de wielen ook overbouwen, eventuele extra kabels trekken, etc.

Bouw je het niet over, dan moet je volgens mij dat uit laten schakelen via een OpCom. Anders heb je constant een ABS storingslampje op je dash.

Terug
Naar boven