• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is dit geluid? Kan het kwaad?

Daar ben ik ook wel benieuwd na. Ik heb dit ook een tijdje gehad. Ineens was het over, maar wat het nou is geweest.

Stuur gedraaid... Is dat niet per dom toeval gewoon dat je je stuur naar het maximum hebt gedraaid? Dan willen stuurbekrachtigers nog wel eens dat geluidje maken namelijk.

Bij mij komt het zowel voor met gedraaid stuur als recht. Ik rij bijvoorbeeld elke ochtend bij mijn werk een slagboom door. Raampje open, kaartje voor de lezer, en als ik dan weer doorrij hoor ik het meestal, op het moment dat de auto in beweging komt [koppeling half of helemaal opgekomen durf ik niet te zeggen].

Enige andere moment waarop ik het hoor is bij het afzetten van de motor.

Misschien komt het vaker voor, maar bij de eerste situatie heb ik mn raampje open, en bij de tweede is de motor inmiddels stil, en hoor ik dit geluid als allerlaatste. Het zou dus kunnen dat het vaker voorkomt maar ik het dan gewoon niet hoor...

Tamiya heeft ook een x12xe; zijn er dingen die typisch zijn voor deze motor?

Thanks!

Lijkt wel een pomp of iets wat toeren maakt (volgens mij niet rechtstreeks uit blok of kop).....

En als je boven de motor hangt en iemand anders de auto laat afzetten, misschien kan je dan een specifiekere plek aanwijzen waar het geluid vandaan komt.

:thumb

Klinkt voor mij idd als iets dat stopt met draaien en daarbij aanloopt [toon wordt steeds lager].

Ga igg zsm ff luisteren in de motorruimte

lijkt meer geluid dat er een pompje doorloopt en zijn druk niet kwijt kan, heb veel gewerkt met pompen, heb eens hetzelfde gehoord bij een gedis. water pomp voor heftrucs

Het geluid komt igg ergens aan de achterzijde/bovenop de kop vandaan. Om het moment dat je het geluid hoort, zie je iets achter de gashevel heen en weer gaan [1x]. Daar komt ook ongeveer het geluid vandaan. Omcirkelde onderdeel bedoel ik:

x12xe.jpg

Zoals te zien in dit filmpje: [youtube:2gtsm1un]

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Kan het de stappenmotor zijn die het geluid maakt?

Dat onderdeel wat naar beginnen gaat, is zo te zien de veer van je gasklepversteller. Volgensmij kan het idd geen kwaad om dat even met wd40 wat vettig te houden. Zal het deze week zelf ook even proberen ;)

Terug
Naar boven