• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is dit? - update 3-1-12

Tusk

Post weinig
Een duidelijkere foto als dit kan ik er niet van maken.

Het zit onder het kapje onder de handrem. Een zilvergrijs kastje wat links van de aansluiting van TECH2 etc zit.

De monteur vroeg aan mij wat het was. Ik dacht dat het zo hoorde :)

IMAG0766.jpg

http://dl.dropbox.com/u/17075997/IMAG0766.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

weet je wat ik zou doen... lekker die stekker eraf trekken en vervolgens kijken wat er daarna niet meer werkt.

weet je wat ik zou doen... lekker die stekker eraf trekken en vervolgens kijken wat er daarna niet meer werkt.

ik geloof niet dat hij die stekker bedoelt hoor. maar dat ding links ervan.

het lijkt me namelijk niet dat een monteur gaat vragen wat die stekker is, anders kan je beter opzoek naar een ander

ik geloof niet dat hij die stekker bedoelt hoor. maar dat ding links ervan.

het lijkt me namelijk niet dat een monteur gaat vragen wat die stekker is, anders kan je beter opzoek naar een ander

de tech2 stekker is natuurlijk hetzelfde als het opcom stekker.

Het kastje, ik denk dat aangezien er een houtschroef in zit iets is van een vorige eigenaar, ik zou zeggen schroef het kapje er eens af en maak een foto van wat eronder zit.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

de tech2 stekker is natuurlijk hetzelfde als het opcom stekker.

Het kastje, ik denk dat aangezien er een houtschroef in zit iets is van een vorige eigenaar, ik zou zeggen schroef het kapje er eens af en maak een foto van wat eronder zit.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

ok tijdens het lezen even dit muziekje opzetten :) lekker spannend!

" onclick="window.open(this.href);return false;

@loebassie wrote:Ben je de tweede of derde eigenaar? Misschien iets van track & trace

volgens mij 2e. Er staat 1 vorige eigenaar in het onderhoudsboekje, maar die info is met veel moeite onleesbaar gemaakt. Volgens mij is het een ex-lease gezien de km stand (160dkm bij aankoop) en alle keurige opel stempels

Heb vandaag maar even de stoute schoenen aangetrokken en t kasje er gewoon uitgehaald. Het zal gewoon los weggestopt.

1 groen ledje en 1 kabel (op foto van eerste post)

hier zat ie:

IMAG0164.jpg

IMAG0165.jpg

Net ff gestart en alles lijkt gewoon nog te werken. Ik heb fabrieksalarm, maar heb nog nooit begrepen hoe dat werkt dus dat kan ik niet echt testen. (alarm gaat wel eens per ongelijk af, toeter en lichten)

het komt volgens mij neer op dit apparaat:

http://www.beijerautotechniek.nl/AW...ID=1958&LanguageID=41&CategoryID=9999" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb gelijk ff gebeld. Zij zijn fabrikant van het apparaatje. Ze houden verder niet bij, zei hij, welke serienummer naar welke dealer/inbouwer gaat.

Het apparaatje zorgt ervoor dat je allerlei randapparatuur makkelijk op of via de CANBUS kan aansluiten. Het registeert ook allerlei zaken en wordt veel gebruikt in de transportsector of bedrijven met grote wagenparken.

Op het middenconsole zijn wat beschadigingen van inbouwapparatuur te zien. Die waren allemaal al weggehaald toen ik hem kocht/zag. Zou er nu nog ergens een geheim apparaat verstopt zitten in mijn auto (big brother)?

En wat biedt dit apparaat mij als mogelijkheden evt? Er zitten verder geen uit- of ingangen op het kastje alleen die grote stekker van 16 kabeltjes.

ok tijdens het lezen even dit muziekje opzetten :) lekker spannend!

" onclick="window.open(this.href);return false;

@loebassie wrote:Ben je de tweede of derde eigenaar? Misschien iets van track & trace

volgens mij 2e. Er staat 1 vorige eigenaar in het onderhoudsboekje, maar die info is met veel moeite onleesbaar gemaakt. Volgens mij is het een ex-lease gezien de km stand (160dkm bij aankoop) en alle keurige opel stempels

Heb vandaag maar even de stoute schoenen aangetrokken en t kasje er gewoon uitgehaald. Het zal gewoon los weggestopt.

1 groen ledje en 1 kabel (op foto van eerste post)

hier zat ie:

IMAG0164.jpg

IMAG0165.jpg

Net ff gestart en alles lijkt gewoon nog te werken. Ik heb fabrieksalarm, maar heb nog nooit begrepen hoe dat werkt dus dat kan ik niet echt testen. (alarm gaat wel eens per ongelijk af, toeter en lichten)

het komt volgens mij neer op dit apparaat:

http://www.beijerautotechniek.nl/AW...ID=1958&LanguageID=41&CategoryID=9999" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb gelijk ff gebeld. Zij zijn fabrikant van het apparaatje. Ze houden verder niet bij, zei hij, welke serienummer naar welke dealer/inbouwer gaat.

Het apparaatje zorgt ervoor dat je allerlei randapparatuur makkelijk op of via de CANBUS kan aansluiten. Het registeert ook allerlei zaken en wordt veel gebruikt in de transportsector of bedrijven met grote wagenparken.

Op het middenconsole zijn wat beschadigingen van inbouwapparatuur te zien. Die waren allemaal al weggehaald toen ik hem kocht/zag. Zou er nu nog ergens een geheim apparaat verstopt zitten in mijn auto (big brother)?

En wat biedt dit apparaat mij als mogelijkheden evt? Er zitten verder geen uit- of ingangen op het kastje alleen die grote stekker van 16 kabeltjes.

Terug
Naar boven