• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat is dit voor lampje??

Jerk

Post veel
Ik hoor van het vrouwtje dat er sinds gisteren een lampje op het dashboard gaat branden

Als die gaat branden begint de auto ook een beetje te hikken

Wie weet wat dit kan zijn?

Ik had al op de tis dvd gekeken en daar staan uitlaatgassen :hmmz

Maar dat is nogal een ruim begrip

Bij deze een foto van het lampje:

21042011217.jpg

@Jerk wrote:

Ben je dan stoer?

Mijn meisje is ook een paar dagen door blijven rijden

Nu kreeg ik van de week de auto in mijn handjes en toen kwam ik er achter dat het oliepeil laag was (hij gaf op de bc er ook een melding over)

Maar die netjes bijgevuld op de juiste waarde en nu is het lampje (tot nu toe) uit

Maar ik zal doorgeven dat mijn meisje ook stoer is 8)

Voor het zelfde geld is er wel iets ernstigs aan de hand en kun je wellicht wat slopen als je blijft doorrijden :???:

Het was een grapje hoor ...

Je moest eens weten hoeveel mensen gewoon doorrijden met een brandend oliedruk lampje, en dan denken :hmmz zou dat betekenen dat ik moet tanken of zo ? Ik bedoel maar ...

@Jerk wrote:

Ben je dan stoer?

Mijn meisje is ook een paar dagen door blijven rijden

Nu kreeg ik van de week de auto in mijn handjes en toen kwam ik er achter dat het oliepeil laag was (hij gaf op de bc er ook een melding over)

Maar die netjes bijgevuld op de juiste waarde en nu is het lampje (tot nu toe) uit

Maar ik zal doorgeven dat mijn meisje ook stoer is 8)

Voor het zelfde geld is er wel iets ernstigs aan de hand en kun je wellicht wat slopen als je blijft doorrijden :???:

Het was een grapje hoor ...

Je moest eens weten hoeveel mensen gewoon doorrijden met een brandend oliedruk lampje, en dan denken :hmmz zou dat betekenen dat ik moet tanken of zo ? Ik bedoel maar ...

@Erwin_Astra wrote:had vandaag dit lampje ook te branden,

ff langs de dealer gegaan en later uitlezen.

Was de lambdasonde (hoe je het ook maar schrijft:p) maar hij regelde nog wel gewoon, storings geresset en klaar, nergens meer last van gehad tot nu toe.

Erwin , heeft te maken met een meting die even buiten bereik is geweest (mengsel arm/rijk)

Dit kan behalve aan de lambda aan diverse dingen liggen zoals Lmm , druksensor bobinebrug bougies etc.

Vervelend is wel dat het uitlezen steeds 30/40 euro kost , dus raad ik je aan om een goedkoop

(40 e dacht ik) uitleestooltje te kopen waarme je zelf kunt uitlezen en reseten , na 1x heb je 'm

al terugverdient.

@Erwin_Astra wrote:had vandaag dit lampje ook te branden,

ff langs de dealer gegaan en later uitlezen.

Was de lambdasonde (hoe je het ook maar schrijft:p) maar hij regelde nog wel gewoon, storings geresset en klaar, nergens meer last van gehad tot nu toe.

Erwin , heeft te maken met een meting die even buiten bereik is geweest (mengsel arm/rijk)

Dit kan behalve aan de lambda aan diverse dingen liggen zoals Lmm , druksensor bobinebrug bougies etc.

Vervelend is wel dat het uitlezen steeds 30/40 euro kost , dus raad ik je aan om een goedkoop

(40 e dacht ik) uitleestooltje te kopen waarme je zelf kunt uitlezen en reseten , na 1x heb je 'm

al terugverdient.

oke, ;)

maar dit was gratis, die lui bij de garage ben ik een beetje erg boos op geworden..

dus nu poeslief ineens..

Maar de opc houdt nu wel in merk ik ...

oke, ;)

maar dit was gratis, die lui bij de garage ben ik een beetje erg boos op geworden..

dus nu poeslief ineens..

Maar de opc houdt nu wel in merk ik ...

@Hans wrote:"INSP" is inspectie

Klopt. Geeft aan dat de olie vervangen dient te worden.

Deze melding komt in je beeld na of 365 dagen of na 15000(*) km.

(*)= deze km stand is in de auto geprogrammeerd en verschilt per motor/type auto

@Hans wrote:"INSP" is inspectie

Klopt. Geeft aan dat de olie vervangen dient te worden.

Deze melding komt in je beeld na of 365 dagen of na 15000(*) km.

(*)= deze km stand is in de auto geprogrammeerd en verschilt per motor/type auto

[rquote=1918741&tid=146845&author=stillekracht]Je heb een storing, ff uit laten lezen bij de VOD[/rquote]

Dealer dus?

Maar niks ergs dus?

Ik had gehoopt dat iemand dit al eens gehad zou hebben ;)

[rquote=1918741&tid=146845&author=stillekracht]Je heb een storing, ff uit laten lezen bij de VOD[/rquote]

Dealer dus?

Maar niks ergs dus?

Ik had gehoopt dat iemand dit al eens gehad zou hebben ;)

[rquote=1918764&tid=146845&author=Fearless]Je kan ook ff langs komen hier :P Met opcom lezen we hem zo ff uit.[/rquote]

Weet je dat zeker?

Ik had weleens gevraagt of ik dat opcom kon gebruiken voor mijn auto.

Maar toen werd er gezegt dat dat niet ging :thumbdown

Enne Waddinxveen-Wezep word hem niet gok ik want ik mag niet rijden vanwege een nekhernia :(

Maar toch bedankt voor je aanbod :thumbup

[rquote=1918764&tid=146845&author=Fearless]Je kan ook ff langs komen hier :P Met opcom lezen we hem zo ff uit.[/rquote]

Weet je dat zeker?

Ik had weleens gevraagt of ik dat opcom kon gebruiken voor mijn auto.

Maar toen werd er gezegt dat dat niet ging :thumbdown

Enne Waddinxveen-Wezep word hem niet gok ik want ik mag niet rijden vanwege een nekhernia :(

Maar toch bedankt voor je aanbod :thumbup

is idd een storing waardoor hij waarschijnlijk nu in noodloop zit...

ff laten uitlezen en dan weet je meestal meteen wat het probleem is...

Terug
Naar boven