• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is er aan de hand met mijn Astra

Astraman

Woont hier bijna
Ik begin hem een beetje te knijpen...mijn Astra heeft voor t eerst in 10 jaar een serieus probleem...

Het betreft een Astra G van 1998, 310.000km inmiddels, met een x16xel blok.

Kort na het starten loopt de wagen (of het lijkt erop) op 3 cilinders. Dat verdwijnt na een poosje...maar de eerste paar minuten bokt de auto als je vermogen vraagt/optrekt. Rijd je constant dan rijdt hij gewoon netjes. Na pakweg 5 a 10 minuutjes is de klacht weg.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is de bobinebrug/dis-module vervangen gelijk de bougies, daarmee leek het verholpen want hij reed weer lekker...tot gisteren de temperatuur ineens behoorlijk opliep. Dus wagen nagekeken, conclussie, koelvloeistof was bijna op...2 liter bijgevuld :shock: maar toen startte hij bijzonder beroerd weer. Het 3 cilinderprobleem was weer terug, en hij bokte ook weer....zelfde patroon na een paar minuten was het weg en reed de auto gewoon...temperatuur was wel weer goed, maar dat is logisch lijkt me omdat er weer kvs in zit.

Nu begint er in mijn hoofd van alles te af te spelen wat het zo kunnen zijn en ik verdenk de koppakking...echter een ding kan ik niet rijmen...hij rookt niet, logischerwijs zou ik dat geval witte rook moeten waarnemen. Wat ik ook vreemd vind is dat het koelsysteem gewoon op druk blijft, maar ik snap net te weinig van gesloten systemen omdat te verklaren....

De wagen heeft één ander probleem, hij zweet olie bij het kleppendeksel, ik heb een nieuwe pakking daarvoor klaarliggen maar kan dit toevalligerwijs deze klachten veroorzaken?? Volgens lopen alle koelkanalen los van het kleppendeksel...

Wie kan mij helpen? Wat zou het kunnen zijn? Moet ik mij zorgen maken??

Terug
Naar boven