• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C.

Zadels van een D opc passen niet hè ;)

Die heb je van een meriva opc nodig. Ik heb hier ergens een project topic gestart ooit, werd nooit op gereageerd oid dus ben ermee gestopt. Op ons eigen forum kun je hem teruglezen :)

Hij moet ongeveer 0.5 pk per kg gaan draaien.

Kom maar een keer langs hoor, altijd gezellig

Ik heb toen 200 euro betaald voor klauwen, schijven en zadels (waarvan ik de zadels niet gebruikt heb), kwamen van een D opc met 15.000 km gelopen af.

Autosloperij stegenga in friesland heeft vaak wel wat staan. Niet echt om de hoek maar wel nette prijzen.

Zal het ff opschrijven!

Niet om de hoek maakt niet uit als het zekerweten maar past ;) en niet te duur is.

@Haasje17 wrote:Eigenlijk zou ik willen adviseren begin ook niet aan de remmen ombouw of wat dan ook, want als die paar dingen die niet passen het probleem zijn. Denk ik niet dat je moet beginnen aan het ombouwen, omdat er heeel veel bij ombouwen vaak toch net anders zit of tegen zit, of stuk gaat bij demontage enz.

Dat het anders zit of tegen zit is niet echt een probleem.

Ben niet bang voor vieze handjes etc.

En als er iets aangepast moet worden is het niet anders.

Maar fair is fair, als het zo van de plank te monteren is (ook al kost dat iets meer)

Dan kies ik meestal die weg.

Omdat het een hoop gezeik en tijd scheelt.

En tijd is voor mij weer $$

Is dat niet mogelijk dan gaan we verder kijken.

En alles is pas te maken ;)

Heb inmiddels het dbilas setje liggen.

Die ga ik eerst netjes maken.

Moet ook de nodige dingetjes bestellen,en wil ook het 1 en ander reviseren voor het er op gaat (oa de turbo)

Moet nog even iets gaan verzinnen voor de olieleiding naar de turbo,tevens opzoek naar een intercooler en oliekoeler de nodige pakkingen enzo.

Het is dus niet dat ik het er morgen op ga trappen,daar gaat wel even overheen gok ik.

Wil zoiezo eerst de remmen in orden hebben voor we meer geweld uit het motortje gaan halen.

Das wel een vereiste van me.

Maar we gaan de goeie kant op, gister uitlaat spruitstuk ontroest en voorzien van een laagje hittebestendige verf

(Al gok ik dat dit even goed na een paar minuten weg is :P )

Before

25ul5dk.jpg

After

1zgdrf5.jpg

Besluit is genomen.

En ik wil toch gaan voor 308mm schijven.

Vind de ruimte in mijn velgen niet staan!

Boodschappenlijstje:

2x Meriva A opc brackets,zadels of hoe je ze wilt noemen partnr 93189697. <-- weet iemand of dit correct is?

2x corsa d opc remklauwen.

2x schijf 308mm + omlaten boren naar 4x100.

2x centreer ring 56.6 naar de nieuwe maat?

Is het bovenstaande correct?

En het hoeft geen opc te zijn

Iets anders met 308mm wat past mag ook!

(Als dat A financieel gunstiger uit komt en B makkelijker te verkrijgen is) makkelijker verkrijgbaar heeft zoiezo de voorkeur boven het kosten plaatje.

Brackets zal ik vanavond of morgenavond even nakijken, heb de factuur nog ergens liggen.

Centreerring; Heb destijds mijn orginele schijven en de 308's afgegooid bij de lokale machinefabriek en hierbij gezegd; D'n dieje moet op de naaf en boutgaten van die andere passen. Werkte perfect haha :)

Koop gewoon zafira a astra g opc klauwen of astra h turbo niet opc klauwen. Zijn plug and play. Voor 308 schijven

@Haasje17 wrote:Koop gewoon zafira a astra g opc klauwen of astra h turbo niet opc klauwen. Zijn plug and play. Voor 308 schijven

En dan nog steeds die Meriva carriers toch ?

Weet jij toevallig hoe ver de boutgaten voor de klauwen/brackets uit elkaar zitten bij je Corsa C?

Heb hier nog een setje over; klauwen, blokken, schijven 308mm schijven (wel 5x110) met naaf 65,1mm volgens mij. Is zo'n 1500 km mee gereden.

Van mijn Astra F, maar heb de wagen niet meer. Past in ieder geval op meerdere opels, zoals Calibra en Vectra A. Heb me nog meer modellen laten vertellen, maar dat weet ik helaas niet zeker.

Boutgaten voor de klauwen zit op 76 mm (als ik goed gemeten heb).

Dus als dat past, past de rest ook.

@pascal1109 wrote:Weet jij toevallig hoe ver de boutgaten voor de klauwen/brackets uit elkaar zitten bij je Corsa C?

Heb hier nog een setje over; klauwen, blokken, schijven 308mm schijven (wel 5x110) met naaf 65,1mm volgens mij. Is zo'n 1500 km mee gereden.

Van mijn Astra F, maar heb de wagen niet meer. Past in ieder geval op meerdere opels, zoals Calibra en Vectra A. Heb me nog meer modellen laten vertellen, maar dat weet ik helaas niet zeker.

Boutgaten voor de klauwen zit op 76 mm (als ik goed gemeten heb).

Dus als dat past, past de rest ook.

Klinkt erg goed!

Als dat de maat is moet het passen lijkt me.

En er staat me idd iets bij van die maat, zal het zo even opzoeken.

Terug
Naar boven