• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is jullie verbruik??

De vorige Vec 1.8 125 pk gemiddeld 1:13

Op de snelweg op cruisestandje (100 km/h) actieradius van 1021 km op de bc gehad:jerry

Hij stond hier nog op 1004 km maar liep dus nog even een stukje verder door:D

Oostenrijk2009142.jpg

Deze Vec, 1.8 140 pk, is toch wat dorstiger maar nog steeds niet slecht! 1:12 gemiddeld.

origineel gepost door Gts32v6

Nieuw persoonlijk record :o 1 op 13.8 king: en dat met mijn 3.2 v6 automaat.

Gr. Gts32v6

Rij je 100 zeker op een weg van 400km lang???? Geef je ook geen gas anders red je dat toch! Ik haal nu net 500km op euro 95! en rij ik niet harder dan zo.n 140km! En niet plankgas doortrekken! Geen kickdown enzo! Dus 1 op 10 nu net zeg maar! Niet echt een 10 maar ja.....

origineel gepost door OPC-lijntje

De vorige Vec 1.8 125 pk gemiddeld 1:13

Op de snelweg op cruisestandje (100 km/h) actieradius van 1021 km op de bc gehad:jerry

Hij stond hier nog op 1004 km maar liep dus nog even een stukje verder door:D

Oostenrijk2009142.jpg

Deze Vec, 1.8 140 pk, is toch wat dorstiger maar nog steeds niet slecht! 1:12 gemiddeld.

Lekker temperatuurtje zeg.....-offtopic

Ja maar ik denk dat die actieradius van 1021 alleen op de snelweg geldt.

Ik heb een Vectra C 1.8 uit 2003 met 122 pk en haal gemiddeld de 1 op 10 niet eens.

Maar heb laatst een stuk snelweg gereden en tot mijn verbazing had ik ook een actieradius van bijna 500 km op een half-volle tank.

klopt wel met 100 km/h

maar ga je 140/150 trappen haal je dat ook niet meer hoor :jerry

laatst vanuit klazienaveen treffen naar huis gereden en ook 1 op 17 gereden met een gangetje van 100 - 105 op de cruizzzzz

origineel gepost door sw_reijnders

klopt wel met 100 km/h

maar ga je 140/150 trappen haal je dat ook niet meer hoor :jerry

laatst vanuit klazienaveen treffen naar huis gereden en ook 1 op 17 gereden met een gangetje van 100 - 105 op de cruizzzzz

fijn he lage Cw waarde :P

Zuinig rijden, 55 in de 4, 80 in de 5 of 100/105 op de snelweg... Alles harder of in andere versnelling dan gaat hij uiteraard meer gebruiken! En nee, ben geen zondagsrijder maar lekker cruisen op z'n tijd is best lekker:jerry

Emmen was voor mij ook 1 op 9 als ik maar onder de 3000 toeren bleef.

Terugweg was helaas anders, met hogere snelheden gaat het verbruik flink omhoog.

Tenminste 30 ltr op nog geen 200 km.

Maar goed, hij is dan wel niet meer origineel.

Ik ga liever 80-90-100 in de vierde versnelling rijden, tenzij het echt lange rechte stukken zijn, dan gaat de auto ook in de vijfde versnelling.

Ik schakel ook pas naar de 4 als ik pas 70 rij.

origineel gepost door evertfisherman

Ik ga liever 80-90-100 in de vierde versnelling rijden, tenzij het echt lange rechte stukken zijn, dan gaat de auto ook in de vijfde versnelling.

Ik schakel ook pas naar de 4 als ik pas 70 rij.

Waarom dat? is ie zo traag? met de meriva van ouders (1.6je) rij ik bij 45 in 4 en bij 70 in 5. Bij oprit snelweg wat later uiteraard.

In mijn auto rij ik nooit in zijn 5 ;)

Eehhhh de bakverhoudingen verschillen nogal van de vectra tov de meriva.

De Meriva heeft kortere gangen, en kan dus eerder in een hogere versnelling.

Mijn Vectra draait bij 80 in 3 2300 toeren, terwijl mijn combo al 3500 toeren draait dan..

dus exact vergelijken met elkaar kan je dat dan weer niet..

Willem

origineel gepost door wim-v6

ik 1 op 7, met een gangetje van 235km/u

Willem

Dan rijd de mijne 1 op 3 :jerry

Gemiddeld kom ik uit op 1 op 10

inderdaad, geld kost het toch wel.

ik rij liever een bepaalde snelheid in een versnelling waarbij ik nog lekker kan optrekken. Ik merk bij mijn auto (Vectra C 1.8 uit 2003) dat ik bij horgere toeren meer trekkracht heb en dat vind ik lekkerder rijden.

origineel gepost door wim-v6

Eehhhh de bakverhoudingen verschillen nogal van de vectra tov de meriva.

De Meriva heeft kortere gangen, en kan dus eerder in een hogere versnelling.

Mijn Vectra draait bij 80 in 3 2300 toeren, terwijl mijn combo al 3500 toeren draait dan..

dus exact vergelijken met elkaar kan je dat dan weer niet..

Willem

Ja, dat weet ik, maar met 2500rpm op de 100km/h is het toch niet zo een hele korte bak? De meriva A1 (vorige van ouders) deed dat bij ca 3000rpm, scheelt een heel stuk.

Overigens, weet iemand waar ik het toerental bij 100km/h kan vinden van de vectra A 1.8 automaat - '95?

Terug
Naar boven