• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is jullie verbruik??

origineel gepost door evertfisherman

inderdaad, geld kost het toch wel.

ik rij liever een bepaalde snelheid in een versnelling waarbij ik nog lekker kan optrekken. Ik merk bij mijn auto (Vectra C 1.8 uit 2003) dat ik bij horgere toeren meer trekkracht heb en dat vind ik lekkerder rijden.

Das natuurlijk weer een voordeel van een sterke diesel ik rij 65 in z`n 4 (1:20)geef gas en trek door naar 140, maar dan is ie niet zo zuinig meer:agent

Jan

origineel gepost door RobertJ

origineel gepost door wim-v6

Eehhhh de bakverhoudingen verschillen nogal van de vectra tov de meriva.

De Meriva heeft kortere gangen, en kan dus eerder in een hogere versnelling.

Mijn Vectra draait bij 80 in 3 2300 toeren, terwijl mijn combo al 3500 toeren draait dan..

dus exact vergelijken met elkaar kan je dat dan weer niet..

Willem

Ja, dat weet ik, maar met 2500rpm op de 100km/h is het toch niet zo een hele korte bak? De meriva A1 (vorige van ouders) deed dat bij ca 3000rpm, scheelt een heel stuk.

Overigens, weet iemand waar ik het toerental bij 100km/h kan vinden van de vectra A 1.8 automaat - '95?

Vectra-A 1.8i:

> GT- Sportive-Frisco:

- 3200 / 3500 bij 120km/u

> GL-GLS-Overige uitvoeringen

- 2650 bij 120km/u

Willem

Vectra-A 1.8i:

> GT- Sportive-Frisco:

- 3200 / 3500 bij 120km/u

> GL-GLS-Overige uitvoeringen

- 2650 bij 120km/u

Willem

En wederom bedankt willem! Handig zo een giga vraagbaak, hopelijk vind je het niet al te erg!

Geldt de waarde voor de GL ook voor de 4traps automaat? (ongeveer dan)

automaat heeft zijn eigen waarde..

dacht rond de 2800 a 3000 toeren bij 120km/u

Willem

ok, heel erg bedankt!

Ik wil nog wel een keer kijken of ik een toerenteller kan aanleggen, al dan niet tijdelijk. Ik neem aan dat de bedrading er ligt. De dash omwisselen lijkt me niet zo handig, dus ik dacht aan een los metertje ergens. Bestaan deze ergens? of ben ik kansloos?

C18NZ, kan wel, maar kan ook niet..

als er een groene draad op de stekker van de tellerunit zit is het voorbereid, en anders zal je m bij de computer weg kunnen pakken.

Willem

Met m'n vorige vec (B1 sedan 1.6 16v) 1 op 11,5, maar de station (B2) zuipt wat meer, die doet 1 op 10, maar ja, die is ook weer 100 kilo zwaarder, met dezelfde motor....

origineel gepost door Bakkum

Heb hem bijna een week. 2004 Opel Vectra 2.2CDTI

Nu gemiddeld verbruik van 5,9l/100km

Ja okè 5,9/100km maar is dat stad snelweg of gecombineerd?

Jan

Das gecombineerd maar wel heel veel snelweg. 140km/h. Af en toe richting de 160km/h. Duitse autobahn. File zit er ook bij en stads verkeer in nederland en denemarken. Volgepakte auto

Ja hij gaf dit aan op de boordcomputer. Als ik hier in denemarken netjes rij dan geeft hij 4.0l/100km/h aan. soms wel minder op sommige stukken.

Terug
Naar boven