• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat is wijsheid bij deze motorschade?

kan me voorstellen dat niet alles 1:1 past en er dingen zoals wellicht een motorsteun wellicht verplaatst zou moeten worden of iets dergelijks? Dat is dus niet de bedoeling :agent

ah oke dat is mooi dat wist ik niet. Als ik deze motor niet meer aan de praat krijg moet ik daar maar eens naar op zoek....

het makkelijkste is een c16xe te nemen want deze heeft geen startonderbreker egr en secundaire lucht injectie

wel moet je een andere brandstofpomp plaatsen omdat je van singlepoint naar multipoint injectie gaat

als je het vliegwiel wisselt met die van de x16sz kun je de koppeling ervan ook mee gebruiken

plus het vliegwiel van de x16sz is plat en van de xe is een kom, scheelt dus een paar kilo

Gr. Mario

de waterpomp draait nog soepel en geluidloos rond, daar kwam in ieder geval alvast niet dat schurende geluid vandaan.

@kaneelschep wrote:Hoe weet je zo zeker dat de waterpomp nog heel is dan? Dat maak ik even niet op uit je verhaal ;)

motor ging niet aan de kook, normaal gebeurt dit dan wel

maar als je goeie ideen of suggesties hebt mag je die ook gewoon posten hoor :hmmz

nou de motor ging blijkbaar wel aan de kook, alleen heb ik dat niet gemerkt omdat de wijzers normale temperatuur aangaven...het kan nog steeds de waterpomp zijn. Ik ga morgen eens met een goede accu erin proberen te starten, kijken wat ie doet.

Jep daarom vroeg ik het :) als je pomp er opeens mee stopt gaat je temp opeens echt heel hard omhoog en gaat ie ook heel snel uit. Kan dat je dat net mist op de temp meter.

Ook maakt ie dan later vaak rare geluiden door bijv afgebroken schoepen of vast/kapot lager. Precies wat je allemaal zegt. Nogmaals vandaar dat ik die vraag nog even stelde voor je verder gaat met van alles wat iedereen kan bedenken. Terug naar de basis :D

Is er wat, trashmetal? Met je knorrige antwoord.. :D

:D het zal het weer wel zijn waardoor ik weer niet verder kan :(

maar heb het zelfde gehad met mn veccie

toen zag ik wel de temp omhoog komen

toen ik mn hele koelsysteem had geflusht kwamen er bij de waterpomp en thermostaat blauwe stukjes vloeibare pakking uit

alles weer aangesloten en nergens last meer van gehad

kacheltje deed het overigens ook een stuk beter :D

UPDATE het is dus NIET de waterpomp, maar helaas wel de koppakking. Tussen cilinder 3 en 4 POEF :cry

heb ik wat te doen deze dagen :agent

@trashmetal wrote:wat je nog zou kunnen doen is de compressie testen van de cilinders

kan ook wezen dat je koppakking er uit ligt

was er al bang voor, je weet iigv nu zeker waar het aan licht :thumb

en KLAAR is hij weer :D heeft me wel ff wat uutjes gekost maar dan heb je ook wat :agent nu gaan we voor electrische ramen, spiegels en zelfs verwarmde stoelen.

Thx :D was nog een heel gepruts, maar nu moet het motortje er wel weer ff tegen kunnen met afgevlakte kop, nieuwe waterpomp, spanrol, multiriem, distririem, div. pakkingen, olie en kvs......hoop er nu toch wel weer een paar jaar probleemloos mee te kunnen rijden

Terug
Naar boven