• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat onderhoud vragen

[rquote=1915752&tid=146556&author=Nagtie]Ik vind ebay voor remschijven toch wel spannend, je moet dan maar hopen dat het geen chinese kwaliteit is.. Of is dat gewoon goed.

Ik kom uit Utrecht, dus alles is niet al te ver weg..

De remschijven vervangen zal niet het probleem zijn, dat heb ik vaker gedaan.[/rquote]

Gewoon een duitse retailer opzoeken.

Als je op Ebay zoekt, pakt hij standaard alleen omliggende landen. (engeland, belgie, frankrijk, duitsland)

Vooral duits is prima, gezien de regels op imitatie onderdelen daar erg streng zijn. O.a. Auto Teile Perfekt is een goeie duitse shop.

Verder, piepen kan prima van de remmen komen. De meeste remblokken zijn zo gebouwd dat er een metalen stripje tegen je remschijf gaat schuren wanneer het remblok op raakt. Daardoor hoor je dat je ze moet vervangen.

Lijkt me check nummer 1 om te doen.

okee.. Nah jah mijn schijven worden toch vervangen, dan de remblokken ook..

Als het dan stopt met piepen dan was het dat dus.. haha

[rquote=1917968&tid=146556&author=Nagtie]okee.. Nah jah mijn schijven worden toch vervangen, dan de remblokken ook..

[/rquote]

Draai gewoon je stuur ff zodat je er goed achter kan kijken, en haal desnoods even een wiel er af. Zo geheckt.

[rquote=1917846&tid=146556&author=Nagtie]jah maar dat piepen is dan toch alleen wanneer je remt? of altijd?[/rquote]

Ligt er aan hoe erg ze versleten zijn.

Als je echt op het allerlaatste zit is het mogelijk dat het metalen stripje constant tegen de schijf zit.

Of hij is gewoon verbogen geraakt waardoor hij constant piept.

Iig, checkpunt nummer 1 bij piepen wat bij de wielen vandaan komt.

okee.. Nah jah mijn schijven worden toch vervangen, dan de remblokken ook..

[rquote=1917968&tid=146556&author=Nagtie]okee.. Nah jah mijn schijven worden toch vervangen, dan de remblokken ook..

[/rquote]

Draai gewoon je stuur ff zodat je er goed achter kan kijken, en haal desnoods even een wiel er af. Zo geheckt.

Terug
Naar boven