• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat probleempjes....

ISH

Post weinig
Zo,

Na een tijdje gereden te hebben na inbouw van het blok in de Kadett een paar dingen kunnen constateren:

1. Af en toe heb ik tijdens vol optrekken bij ongeveer 4000 toeren dat de ontsteking een klein momentje ophoudt. Hij houdt dan in en er komen knallen uit de uitlaat. Is een heel klein momentje, daarna rijdt 'ie wel gewoon vloeiend door.

Is op het eind van dit filmpje te horen:

[youtube:34pnb52d]

2. Bij ongeveer 3000 toeren, en bepaalde gasstand dat ik constant rijd, hoor ik een zacht getik, lijkt vanuit de kop te komen. Heb het idee dat dat een klepstoter is, kan dat?

3. Soms heb ik bij stationair draaien na een paar keer gas gegeven te hebben wat blauwe rook uit de uitlaat. Soms gaat dat meteen vanzelf weg, soms houdt 't wat langer aan.

4. Stationair loopt 'ie te hoog, wat valt er daaraan te doen?

Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor me heeft, is toch af en toe billenknijpen..

Groet, Ravi

Terug
Naar boven