• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat probleempjes....

ISH

Post weinig
Zo,

Na een tijdje gereden te hebben na inbouw van het blok in de Kadett een paar dingen kunnen constateren:

1. Af en toe heb ik tijdens vol optrekken bij ongeveer 4000 toeren dat de ontsteking een klein momentje ophoudt. Hij houdt dan in en er komen knallen uit de uitlaat. Is een heel klein momentje, daarna rijdt 'ie wel gewoon vloeiend door.

Is op het eind van dit filmpje te horen:

[youtube:34pnb52d]

2. Bij ongeveer 3000 toeren, en bepaalde gasstand dat ik constant rijd, hoor ik een zacht getik, lijkt vanuit de kop te komen. Heb het idee dat dat een klepstoter is, kan dat?

3. Soms heb ik bij stationair draaien na een paar keer gas gegeven te hebben wat blauwe rook uit de uitlaat. Soms gaat dat meteen vanzelf weg, soms houdt 't wat langer aan.

4. Stationair loopt 'ie te hoog, wat valt er daaraan te doen?

Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor me heeft, is toch af en toe billenknijpen..

Groet, Ravi

[rquote=1852308&tid=141366&author=sw16v]

4 vacuumlekje ergens? hoe hoog loopt die dan?[/rquote]

1300/1400 toeren... Zou best eens iets met het vacuum gedeelte te maken kunnen hebben, maar zou graag willen dat iemand dat even naziet, want heb ook geen koude start. Bij koude start draait 'ie ook onder de 1000 toeren, tot een bepaald moment, en dan klimt 'ie eerst naar 1200 toeren en na stukje rijden naar 1300/1400 toeren.

Groet, Ravi

[rquote=1852308&tid=141366&author=sw16v]

4 vacuumlekje ergens? hoe hoog loopt die dan?[/rquote]

1300/1400 toeren... Zou best eens iets met het vacuum gedeelte te maken kunnen hebben, maar zou graag willen dat iemand dat even naziet, want heb ook geen koude start. Bij koude start draait 'ie ook onder de 1000 toeren, tot een bepaald moment, en dan klimt 'ie eerst naar 1200 toeren en na stukje rijden naar 1300/1400 toeren.

Groet, Ravi

Kun je niet ergens een stekker verkeerd hebben zitten? Toevallig heb ik iets soortgelijks bij een andere auto van mij gehad en toen bleek ik de stekker van de temperatuursensor verwisseld te hebben met die van de stationairregelklep.:( Auto wilde erg slecht starten koud en hoe warmer hij werd hoe hoger hij stationair ging lopen.:hmmz Maar bij die auto zaten die stekkers op dezelfde plek in de bkabelboom en waen de kabels beide even lang. dat de ene stekker blauw was en op een blauwe sensor kwam was mij niet opgevallen.;)

Een betere bobine is ook een goed idee, dan hebben je bougies het ook makkelijker.

Kun je niet ergens een stekker verkeerd hebben zitten? Toevallig heb ik iets soortgelijks bij een andere auto van mij gehad en toen bleek ik de stekker van de temperatuursensor verwisseld te hebben met die van de stationairregelklep.:( Auto wilde erg slecht starten koud en hoe warmer hij werd hoe hoger hij stationair ging lopen.:hmmz Maar bij die auto zaten die stekkers op dezelfde plek in de bkabelboom en waen de kabels beide even lang. dat de ene stekker blauw was en op een blauwe sensor kwam was mij niet opgevallen.;)

Een betere bobine is ook een goed idee, dan hebben je bougies het ook makkelijker.

Zover ik weet zitten alle stekkertjes er correct op, maar zal dat inderdaad nog even nazien.

Sterkere bobine? Waar moet ik dan aan denken? Heb je een tip daarvoor?

Groet, Ravi

[rquote=1853686&tid=141366&author=giuliettaevo]Kun je niet ergens een stekker verkeerd hebben zitten? Toevallig heb ik iets soortgelijks bij een andere auto van mij gehad en toen bleek ik de stekker van de temperatuursensor verwisseld te hebben met die van de stationairregelklep.:( Auto wilde erg slecht starten koud en hoe warmer hij werd hoe hoger hij stationair ging lopen.:hmmz Maar bij die auto zaten die stekkers op dezelfde plek in de bkabelboom en waen de kabels beide even lang. dat de ene stekker blauw was en op een blauwe sensor kwam was mij niet opgevallen.;)

Een betere bobine is ook een goed idee, dan hebben je bougies het ook makkelijker.[/rquote]

Zover ik weet zitten alle stekkertjes er correct op, maar zal dat inderdaad nog even nazien.

Sterkere bobine? Waar moet ik dan aan denken? Heb je een tip daarvoor?

Groet, Ravi

[rquote=1853686&tid=141366&author=giuliettaevo]Kun je niet ergens een stekker verkeerd hebben zitten? Toevallig heb ik iets soortgelijks bij een andere auto van mij gehad en toen bleek ik de stekker van de temperatuursensor verwisseld te hebben met die van de stationairregelklep.:( Auto wilde erg slecht starten koud en hoe warmer hij werd hoe hoger hij stationair ging lopen.:hmmz Maar bij die auto zaten die stekkers op dezelfde plek in de bkabelboom en waen de kabels beide even lang. dat de ene stekker blauw was en op een blauwe sensor kwam was mij niet opgevallen.;)

Een betere bobine is ook een goed idee, dan hebben je bougies het ook makkelijker.[/rquote]

Terug
Naar boven