• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat verbruiken jullie vectra's?

Bartjex88

Post veel
Ben eens benieuwd naar het gemiddelde verbruik van de vectra rijders onder ons, ikzelf zit op 8.1l/100km(bomba rijstijl) met een gechipte vectra B 2.2DTI Y22DTR,

En jullie?

@usbstick wrote:wim.. ruilen tegen mn 1.6je?? :D :jerry

Mijn voordeel is dat ik zowat minder toeren hoef te maken als een diesel..

ik kan met gemak bij 2000 a 2300 toeren schakelen en met een tipje gas mee rijden met het verkeer,m dat maakt dat ie niet duur rijdt...

hij draait nu 2400 toeren bij 100km/u in 5 dan loopt ie op de BC iets van 6,5l op 100km gemiddeld.

Willem

Vectra A met C18NZ motor op benzine.

Normaal rond 9 liter per 100 kilometer, maar nu is dat 11 tot 12 liter per 100 kilometer: elke dag 19 kilometer heen, en 19 kilometer terug, en daar tussen 2 uur lang stationair en 120 keer stoppen en optrekken: ik doe 2 krantenwijken.

Mijn vectra rijdt 12 liter op 100 km, maar ik rijd wel vlot door.

Het gaat om een 2.5 v6 met wat kleine aanpassingen zoals geforceerde koude lucht, sportuitlaat, afgedopte egr en secundaire iuchtpomp.

Groetjes,

Sander

hoi ik haalde de 1000 km op snelweg met vacantie 1000 km met een tank op de snelweg 60 liter diesel vond ik niet vekeerd gr baboe
DSCN2498.jpg

net 7.0 liter op de 100 km met een kompleet opgeknapte X16xel motor in Vectra B1 Station .

gemeten op normnaal gedoe .

hoop op nog voordeliger straks op de lange afstand naar de kerst markt in Duitsland ?????

Bert

6.9 gem./100 in nederland kan zuiniger. Met een tank 52l haal ik 888km. Een keer gemeten toen ik naar koln ging. Eerst langs dusseldorf daarna kwam koln. En toch kwam ik met een lege tank thuis terug. Rijkwijdte was nog maar 20km. Diesel zuinig? Muaahh

verzonden vanaf mn mobieltjuh dit ding is gooeeiii :D

Mijn Vectra V6 haalt in de stad ongeveer 60 km op 10 euro [ dat is 6,2 liter hier ] dus dat is ongeveer 1 op 10

op de snelweg zou ik het niet echt weten doe ik niet zo vaak .. me board computer geeft dan 4.5 L / 100 km aan en normaal gemiddeld 5,5L /100km

had laatste 310 km gereden met gemiddeld 1 op 17 [ maar toen reed ik ook 90 op de cruise controle ]

valt me op de buitenwegen echt mee , maar in de stad valt het beetje tegen :wub

standaard , niks veranderd btw

1op 13.8 is een keer gelukt,maar gemiddeld 1 op 7 schat ik.Tank meestal 25 euro per week en is dan weer vol :D Gts3.2 v6 automaat.

Gr. Gts32v6

Hey Baboe,

Krijg jij ook echt 60 liter diesel in je tank???

Volgens de papieren heeft mijn Signum 1.9 CDTi (120 PK) ook een tankinhoud van 60 liter echter ik krijg er met pijn en moeite 53 liter in geperst :hmmz ?!

Rijkweidte staat dan op ca. 15 km. en benzinelampje brandt dan al reeds ca. 40 km.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? Of heb ik soms een tankinhoud van 55 liter?

Ik rijd overigens tussen de 850 en 900 km. op één tank (=53 liter).

GrtN!

STiGGEL

baboe wrote:
hoi ik haalde de 1000 km op snelweg met vacantie 1000 km met een tank op de snelweg 60 liter diesel vond ik niet vekeerd gr baboe

hahahaha blij als ik 500 km op een tank (60ltr) haal :vertag

ach iemand moet Griekenland steunen :jerry

Terug
Naar boven