• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat verbruiken jullie vectra's?

ja daar heeft deze ook last van , maar nog niet zo erg dat hij helemaal onleesbaar is. [ pixelfalen ]

en als je bijvoorbeeld scherm wisselt moet je hem dan ook herprogrammeren ?

dus ik moet langs de Opel dealer? ... hmm Hartgers in Hoogeveen staat nu niet echt bekend als klantvriendelijk ,,

Jup, ik heb een jaar of wat terug hier een MID op de sloop gehaald voor 25 euri...

en doet het prima:

Beginstadium overlijden originele MID Wim-V6:

MIDvectrB1pic2.jpg

De Vervangende MID welke voor 25 euri op de sloop is gehaald, en vervolgens door bevriende dealer is geprogrammeerd zonder kosten:

100_2426.jpg

nu met witte leds erin:

MIDnwf.jpg

Willem

oke bedankt .. ik helaas alleen maar halve mid's ofzo gezien in sloop auto's zal wel zonder BC zijn..[ bovenste stuk alleen display ]

en VOD moet ik nog vinden haha :wub

dat zijn TID's..

Ik heb m uit het vak met Opel Schermpjes gevist, ik mag altijd gewoon achter kijken op die sloop in de stelling, als ik wat zoekt..

Willem

hier in Drenthe zijn de slopen iets minder georganiseerd ben ik bang.

ik ga vrijdag naar Kemper net over de Duitse grens [ zou een grote Opel sloop zitten ] 3 km de Duitse grens in op de a37 en dan zie je hem al. ^^ ben benieuwd.

en hoelang duurt dat herprogrammeren ?

slopen die ik weet ..

1 Pekel hollandscheveld niks

2 Erica Prins niks

3 Steenwijk Prins niks

4 De mars zwolle niks

5 die ook in zwolle er naast niks ..

joure wil ik ook nog eens kijken .. en voor de rest ben ik in groningen ook een paar tegen gekomen , maar ook geen opel toen maar dat is langer dan 3 weken terug

Vectra GTS 2.2 benzine 12.1/100km :hmmz

De kadett 1 op 5 (tenminste, op de snelweg bij langdurig 90 km/u) het eigenlijke verbruik zal iets hoger zijn :jerry

Vectra C GTC 1.9 DTH Gechipt naar 205PK 435NM

Op 1liter rijdt hij 15.4km. Wel veel autosnelweg.

Z1.9DTH

6.4/100KM gemiddeld verbruik 30% stad 70% snelweg

Record: 1152 KM op 60,4 liter (allemaal snelweg niet harder dan 120 KM per uur)

@stiggel, Krijg er meestal ook maar rond de 55 liter in. Lampje en bordcomputer zijn gewoon prematuur. Net als Baboe heb ik eens 53 KM door gereden na de 0 actieradius op de BC.

Kon er toen 61,2 liter in kwijt.

Safe driving Jurgen

@yentl5552 wrote:hier in Drenthe zijn de slopen iets minder georganiseerd ben ik bang.

ik ga vrijdag naar Kemper net over de Duitse grens [ zou een grote Opel sloop zitten ] 3 km de Duitse grens in op de a37 en dan zie je hem al. ^^ ben benieuwd.

en hoelang duurt dat herprogrammeren ?

slopen die ik weet ..

1 Pekel hollandscheveld niks

2 Erica Prins niks

3 Steenwijk Prins niks

4 De mars zwolle niks

5 die ook in zwolle er naast niks ..

joure wil ik ook nog eens kijken .. en voor de rest ben ik in groningen ook een paar tegen gekomen , maar ook geen opel toen maar dat is langer dan 3 weken terug

Wanneer ben je op de Mars geweest dan?? Afgelopen woensdag had hij er nog twee in de Vectra's. Tevens staan er ook twee Omega's CD uitvoering met BC. Elektronisch hetzelfde liet ik mij vertellen hier op het forum.

dat was 3 weken terug?

vandaag bij Kemper zwoller strasse 5 geweest in meppen .... je komt er aan rijden , zie je een hele grote sloop echt HUGE!!

maar dan ga je je melden in kantoor is er niemand dus je loopt naar buiten :) komt er een heftruck aan rijden en de meneer erop die schreeuwt EERST MELDEN

dus ik leg uit dat er niemand op kantoor was en dat we net buiten gingen kijken :) ja gewoon Nederlands... toen mochten we in een klein gedeelde van het terrein kijken [ allemaal opgestapelde en plat gemaakte auto's ] dus onzin dus wij willen grote terrein op ... komt hij heel dreigend naar ons toe ... van DAT MAG NIET ..

dus ik zeg ik dat ik een TID display zoek en die kan ik niet vinden in een plat gestampte auto ... maar dan had hij het niet ... einde , dus wij vragen heel beleefd maar we komen van ver? en als we er 1 vinden hoeveel wil je er voor hebben ..? toen moesten we terrein af .... ik was best wel pissed? :argue :fy1

gaan we dus ook nooit meer heen ....

we zagen toen we terrein op kwamen rijden al een hele boel boze gezichten ? we hadden al zoiets van WAT KIJKEN DUITSERS TOCH BOOS :P maar nu snap ik het ...

Ook hier voor de deur..

T apparaat liep hier bij de Wasbox bij de Tango al af en toe op 5 pitten ivm te kort aan brandtofdruk..

Willem

Dan lekt die aardig als die al op minder cilinders gaat lopen...

Maar lekt die ook (constant) als de motor niet draait (pomp niet draait) ? Volgens mij dan niet toch.

Wellicht heel even nog als je motor hebt uitgezet.

nee dan niet, alleen als de motor gestart is, en effe na uitzetten tot de leiding daarna leeg gedruppeld is..

Dus staat niet leeg morgen gelukkig..

ok. gelukkig. Maar als leiding leeg is gelopen is 't wel ff doorstarten dan om leiding vol te trekken eerst..

Terug
Naar boven