• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat verbruiken jullie vectra's?

haha, mag ook wel, hij kan goed overweg met de 3liter, dus aan de pomp zal het inderdaad niet liggen...

Willem

Wanneer ik er kranten mee bezorg in 2 dorpen bijna 20 kilometer van huis (totaal 45 kilometer, en dat elke dag) plus nog wat gemengde ritten kom ik op 1 op 7,5. :vertag

Op langere ritten haal ik makkelijk de 1 op 11,6.

Is een 1995-er Vectra A met C18NZ.

mijn 18/16v (x1.8xe) bj-1999 station doet 1op12.a.13 op de snelweg, bij een snelheid van

ongeveer 110km/u, lijkt me netjes.

gr, jac.

@2000 wrote:Vectra GTS 2.2 benzine 12.1/100km :hmmz

De kadett 1 op 5 (tenminste, op de snelweg bij langdurig 90 km/u) het eigenlijke verbruik zal iets hoger zijn :jerry

ik rij met mijn vectra gts 2.2 benzine 1 op 12 gemiddeld en dit zijn geen snelweg km

Gemiddeld 1ltr op 10,66 km ( = 9,38 l/100km )

Hou het verbruik bij op autoverbruik.nl.

De waarde is gemeten over 9662 km, compleet met vakanties met de sleurhut erachter.

beste waarde : 1ltr op 12,48 km ( = 8,01 l/100km )

slechtste waarde: 1ltr op 9,37 km ( = 10,67 l/100km )

Moet zeggen dat ik het verbruik overall wat lager had ingeschat bij de aankoop van deze auto. :???:

Ik had het idee dat de DGI op de lange afstanden een stuk zuiniger zou kunnen zijn.

Maar goed het is dus momenteel zo'n 1 op 11 gemiddeld ( exclusief de caravanritten binnen Nederland )

Vooral bij stadsverkeer zuipt de 2,2 DGI behoorlijk.

Op lange ritten kom ik ook niet veel zuiniger uit dan 1 op 14.

Dit met een doorgaans rustige rijstijl welke ik ontwikkelt had met de 2,2 Dti.

Had eigenlijk net zo goed een V6 kunnen nemen denk ik dan achteraf. :hmmz

echt elke keer als ik dit topic zie ... antwoord ik heel droog [in me zelf ] .. nou wat dacht je van BENZINE ? :D

HOEVEEL verbruiken jullie vectra's ? kijk dan krijg je al wat interessantere antwoorden haha

@wim-v6 wrote:net van Nootdorp (molen (daar woon ik tegenover) naar pijnacker (Avia / effe auto afspuiten, alle ramen waren baggervet van de olie) een gemiddelde op de korte stukjes van 8,4l / 100km

Willem

oww volgens mij zie daar ook wel eens een escord cosworth staan klopt dat?(als het een echte is..)

Mijn vectra B 2.2DTI Y22DTR doet 6.8/100km, dit zal wel gaan stijgen als ik straks de vectra echt op toeren kan gebruiken :thumb

@CJX wrote:Gemiddeld 1ltr op 10,66 km ( = 9,38 l/100km )

Hou het verbruik bij op autoverbruik.nl.

De waarde is gemeten over 9662 km, compleet met vakanties met de sleurhut erachter.

beste waarde : 1ltr op 12,48 km ( = 8,01 l/100km )

slechtste waarde: 1ltr op 9,37 km ( = 10,67 l/100km )

Moet zeggen dat ik het verbruik overall wat lager had ingeschat bij de aankoop van deze auto. :???:

Ik had het idee dat de DGI op de lange afstanden een stuk zuiniger zou kunnen zijn.

Maar goed het is dus momenteel zo'n 1 op 11 gemiddeld ( exclusief de caravanritten binnen Nederland )

Vooral bij stadsverkeer zuipt de 2,2 DGI behoorlijk.

Op lange ritten kom ik ook niet veel zuiniger uit dan 1 op 14.

Dit met een doorgaans rustige rijstijl welke ik ontwikkelt had met de 2,2 Dti.

Had eigenlijk net zo goed een V6 kunnen nemen denk ik dan achteraf. :hmmz

Ja ik volg dit topic ook al een tijdje en er zijn al meer topics geweest hierover en ik hoor verhalen dat de 3,2 V6 helemaal niet zoveel meer benzine verbruikt als de 1,8 en 2,2. Lijkt mij stug, maar ik lees het wel hier. :hmmz

Mijn verbruik van 1 op 9 in stadsverkeer klopt gewoon volgens de rdw gegevens.

zou 1 op 9,6 moeten zijn, maarjah 1 op 9 vind ik redelijk bij vergelijking.

Ik deed met de 3.0 V6 rond de 1 op 9,5 met een beetje spelen (iets met 4 ringen in de grille en Flinke motor pesten bijvoorbeeld) erbij..

Ik heb nu andere (langere) versnellingsbak verhoudingen, hoop hiermee nog iets zuiniger te gaan rijden.

De tijd zal het leren, eerst zorgen dat ze weer op de (Zomer) Schoentjes komt te staan...

Willem

Dus zo zien we maar weer dat de 3.0 V6 van Willem en de 2,5 V6 van Piet gewoon evenveel verbruiken als mijn 1,8 16V.

Mijn verbruik is puur stadsverkeer er ritjes van zon 2-10 km per keer.

Dan vind ik die 1 op 9 wel redelijk hoor ook al is het een 1,8.

Mijn vorige auto, audi 80 b4 1994 2,0 8V 66kW, verbruikte in de stad 1 op 8.

Deze auto woog 1160 kilogram en de Vectra C 1275 kilogram.

Terug
Naar boven