• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat verbruiken jullie vectra's?

Ik heb ook niets te klagen, kijk maar wat die van mij doet op een volle tank:

6931560817_a7b8bd1c9f_b.jpg

vandaag een gecombineerd ritje gemaakt van een 45kilometer met de Vectra 3.0 V6 en Langere F25 bak erachter..

Gemiddeld volgens de meter 8,6l op 100km, dat is 1 op 11,6

Willem

Iedereen denkt dat een V6 zou zuipen, dat was vroeger... die ouwe Slurpio's van Ford bijvoorbeeld, de opel 2.6 lijn 6 kan er ook wat van.

en gemiddeld 1op7 met een C30SEi is een nette Score voor zo'n motor haha...

Sterker nog, ik heb een BMW 540i 4.4 V8 vanos in onderhoud (bj 2000 km stand 345.000km), welke op zijn slofjes 1 op 12,5 gemiddeld op de snelweg haalt bij 130km/u. de techniek staat niet stil, dat zie je maar weer.

Willem

ja ik heb van alles geprobeerd, rustig rijden en vlot rijden maar het maakt weinig uit,tussen 1:10 en 1:11,5 ... al die rotondes bij ond helpen ook niet echt mee..

Het nieuwe rijden, dat werkt 100%, ik rijdt met mijn Combo-B met opgefokte 1.6 16V motor (+/- 125pk) gemiddeld 1 op 10, met het nieuwe rijden (daar moet je ECHT HEEL VEEL GEDULD voor hebben) 1 op 14,6 geghaald... voornamelijk binnenwegen en stad..

denk met de Vectra 3.0 V6 1 op 13 a 1 op 14 ook wel te halen is, als je echt op het nieuwe rijden over gaat...

Willem

Rijdt je wel lekker door denk ik, je kan met de 2.2 ook 1 op 19 a 1 op 20 halen, moet je wel je best voor doen..

Willem

ah misschien is het dat,geduld, dt heb ik soms wat minder...ik probeer wel een in zn 3 wat bochten te nemen.. maar ja...

het allerbelangrijkste is uitrollen en dat berekend, optrekken vanuit stilstand kost gewoon het meeste energie, en dus brandstof..

als je bij ieder komend roodlicht het gas loslaat kom je al een heel end..

ik zie ze wel gaan, allemaal, Roodlicht racers noem ik ze, rijden tot het laatst de toegestane snelheid, en dan VOL in de HO-ijzers..

Dat kost kapitalen aan brandstof..

Als ik hoog verbruik rijdt komt dat juist omdat ik LANG hoge snelgeden rijdt.. dan doet de vectra 1 op 5 a 1 op 6 gemiddeld bij ongeveer 250km/u

Willem

Dan zet je een NET verbruik neer..

Probeer eens een keertje het HELE inlaattraject Schoon te maken, incl wervelkleppen, en EGR en ga dan eens echt GOED Lang op het gas... effe lekker die 31 in DLD afstampen en weer terug...

Grote kans dat je EGR geklaag over is..

Willem

ow uitrollen doe ik regelmatig maar heb er ook dagen ussen zitten als ik van berkel naar pijnacker rij en het is rustig dat ik wel sportief de rotondes neem, als ik alleen ben ;)

net van Nootdorp (molen (daar woon ik tegenover) naar pijnacker (Avia / effe auto afspuiten, alle ramen waren baggervet van de olie) een gemiddelde op de korte stukjes van 8,4l / 100km

Willem

Die is nog zuinig..

Mijn vorige truck deed altijd tussen de 1 op 4 en 1 op 5,5, dat was een 1999 Mercedes Atego 1217 Euro2 (12ton 170pk) 4cilinder.

Rijdt nu met een Atego 1224 Euro5 (Bluetec 5) 6cilinder automaat, en die heb ik nog niet zuiniger gehad dan 1 op 3,8.

Willem

Onze 114L 340 (lijkt al op tractor geluid haha) Euro3 Trekker loopt met zijn trailertjes, even duur als de Euro4 P270 5cilinder (echte tractor sound) automaat (nog met koppelingspedaal) Bakwagen!!

Willem

Mijn Z30DT doet

Stationair in P/N 1.0 L/H

Stationair in P/N met airco aan 1.3 L/H

In D (dus voor het stoplicht zeg maar) doet ie 1.3 L/H met AC uit, 1.5 met AC aan

Gemidddeld genomen doet ie 8.nogwat L/100km. Ik vind het tegenvallen, had verwacht dat ik toch wel rond de 7 a 7.5 uit zou komen, ik heb best een rustige rijstijl met af en toe wat pit...

Nu moet die van mij nog even nagekeken worden in verband met spontaan afslaan, ook tijdens het rijden dus mogelijk valt daar nog wat winst te behalen.

Terug
Naar boven