• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat verbruiken jullie vectra's?

@Mickel_MV6 wrote:1 op 6 a 7 km, 3.2 automaat, rij bijna alleen maar korte stukjes.

ik rij met mijn Opel Vectra (B volgens mij) 2.0 rijd 1 op 9. maar dan reken ik vanaf 60L en tankte bij het rode ( niet in het rode)

@Darkspy wrote:@Mickel_MV6 wrote:1 op 6 a 7 km, 3.2 automaat, rij bijna alleen maar korte stukjes.

ik rij met mijn Opel Vectra (B volgens mij) 2.0 rijd 1 op 9. maar dan reken ik vanaf 60L en tankte bij het rode ( niet in het rode)

Klopt je verbruik dus niet, je moet altijd de getankte liters nemen, dan kom je ineens zuiniger als 1 op 10 uit..

Willem

@wim-v6 wrote:@Darkspy wrote:@Mickel_MV6 wrote:1 op 6 a 7 km, 3.2 automaat, rij bijna alleen maar korte stukjes.

Klopt je verbruik dus niet, je moet altijd de getankte liters nemen, dan kom je ineens zuiniger als 1 op 10 uit..

Willem

Oke dus ik moet vanmiddag tanken en dan de liters die ik heb getankt opschrijven en dan gedeeld door de aantal kilometers ( was volgens mij ) moet nu weg namelijk of vol tanken en rijden tot de teller van 60 naar 40 staat en dan 20 : aantal kilometers?

al;s je bijvoorbeeld 550km gereden hebt op 40 liter..

Doe je de 550kilomters, delen door de 40 liter.

550

40

---- /

13,75

is dus 1 op 13,75

Willem

@evertfisherman wrote:Dat is dus 1 op10 :???:

Nou ja ligt er aan wat hij een hele tank noemt.

Al ik voor mij doen, lang door rijd krijg ik er maar 45 liter in.

Heb ook een zeer pessimistische meter.

@wim-v6 wrote:al;s je bijvoorbeeld 550km gereden hebt op 40 liter..

Doe je de 550kilomters, delen door de 40 liter.

550

40

---- /

13,75

is dus 1 op 13,75

Willem

en dat deel je nog eens door je kooi kilometer teller afwijking. Die is gemiddeld 7% denk ik. Dus delen door 1,07.

Dat laatste is schrikken voor veel mensen.

@helmer opelfan wrote:Het voertuig waar ik op het werk mee rij, gemiddeld 1:4 :sleeping

Mag hopen dat dat geen auto is ? ( en dat je van werk ergens met die auto heen moet , want kan je haast bij elke tankstation tanken haha xD)

@arjontje wrote:@evertfisherman wrote:Dat is dus 1 op10 :???:

Nou ja ligt er aan wat hij een hele tank noemt.

Al ik voor mij doen, lang door rijd krijg ik er maar 45 liter in.

Heb ook een zeer pessimistische meter.

mijn is ook zo pessimistisch.

Erwin

Ik moet zeggen dat die BC pas laat reageert hoor.

Normaal staat bij een volle tank de actieradius op ongveer 600 km.

Maar ik moet wel zeker 10 minuten op de snelweg rijden voordat hij op 850 km springt bij een volle tank. Soms duurt het nog langer.

@Darkspy wrote:@helmer opelfan wrote:Het voertuig waar ik op het werk mee rij, gemiddeld 1:4 :sleeping

Mag hopen dat dat geen auto is ? ( en dat je van werk ergens met die auto heen moet , want kan je haast bij elke tankstation tanken haha xD)

Ik redde met een van mijn vorige werk voertuig zo'n 3000km op een tank, en dat bij een verbruik van rond de 1 op 3,5

maar deze had wel een 900 liter tank eronder hangen. (zeg maar en tank strak tussen de voor en achterwielen...)

Willem

Wel leuk, effe naar Frankfurt, lossen, laden, dan naar Hannover, lossen, dan naar Hamburg lossen, dan naar hoorn Lossen, en dan leeg naar Rijswijk terug, en nog dik een Halve tank hebben.....

Willem

1 op 4,30 gemiddeld, met een 13,6meter 2asser met meegestuurde achterste as erachter:

Deze combi:

let op niet aangekoppeld op de foto, vandaar de grote ruimte tussen trailer en trekker

100_2474.jpg

Willem

Effe Back Ontopic:

wat gemiddelde verbruiken vanaf de BC van mijn Vectra:

35km/u in 4 (800 a 900 toeren) 5,0 a 6,0 l / 100km

50km/u in 5 (1050 a 1150 toeren) 5,0 a 6,0 l /100km

60km/u in 5 (1250 a 1350 toeren) 5,5 a 6,5 l / 100km

70km/u in 5 (1550 a 1650 toeren) 6,0 a 7,0 l / 100km

80km/u in 5 (1800 a 1900 toeren) 6,0 a 7,5 l / 100km

100km/u in 5 (2350 a 2450 toeren) 6,5 a 7,5 l / 100km

120km/u in 5 (2850 a 2950 toeren) 7,5 a 8,5 l / 100km

Niet gek voor een 3,0 V6 laag Compessie motor op 2.5 V6 Hoog compressie programma

Willem

effe over dikke motoren (12,6liter (MX) diesel) en laag verbruik, heb nog een leuk fotootje van de Ooievaarsrun 2010 (Truckersrun door het westland en den haag waar ik trouw ieder jaar aan Mee doe...)..

ik had direct na de run een foto gemaakt van de BC welke ik s'ochtens had gereset (van de daf op de foto):

101_2000.jpg

Willem

het kan ook anders:

100_5638.jpg

en die 2 bovenin waren 2 meldingen,

1 oliepeil op Min

2 ABS trailerstoring, had nog geen 7km/u + gereden na aanzetten motor..

100_5630.jpg

Willem

Terug
Naar boven