• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat verbruiken jullie vectra's?

heb alles qua foto's georganiseerd staan..

Oliemelding klopt als een bus (inderdaad laag, maar niet TE laag):

100_5631.jpg

Trailer MET ABS, maar je moet even 7km/u of hardr hebben gereden, voordat deze melding verdwijnt, old skool ABS systeem op een Old sKool trailer (een 20/25/30/40/45foot) Schuif Chassis van 1991 (pacton / ABS = Wabco))

Ik heb hetzelfde met de 1998 Groenewegen aanhanger achter de 2009 Atego... (ABS = Wabco)

100_5622.jpg

Willem

@evertfisherman wrote:Dat is dus 1 op10 :???:

ik heb gekeken op de rdw en dan via mijn kenteken 13.7 maar ik geloof het niet zo

ik heb op een 45 liter 350 km gereden

dus dan ga ik er van uit dat hij op een vole tank 5 a600 rij

dus 1 op10 nee dat geloof ik niet ik heb een ford galaxy 2.3 16v autom gereden die ree 1op9

elke 400 km tanken

en nu halfe tank dat is ongeveer 30 a40 liter 350 km nee geen 1op 10

gr

Gisteren mezelf even chagerijnig gemaakt door te gaan tanken... Maar met een verbruik van 1 op 15 exact werd ik al weer iets trotser :P 750,4km gereden en 50,05L getankt (wilde bij de Autofood per se dat ene zegeltje nog hebben :P).

Denk dat het nog wel zuiniger kan. Thermostaat is nog steeds gaar, waardoor hij in koude staat wel iets meer zal gebruiken :P

En het is inderdaad de X18XE :)

Vind het eigenlijk best wel netjes voor een auto van 1212kg (kenteken)...

@helmer opelfan wrote:Aha topic weergevonden :D Verbruik van mijn Vectra gemeten waardes van de BC 21,3/100km

Klein foutje gemaakt met deze foto. Had even op de knop moeten drukken. In plaats van het startscherm

Dit gehaald na het dagje Kerkrade (opelpower dag).

WP_000455.jpg

Deze foto genomen nadat ik de tank goed leeg had gereden "dacht ik" Meter lag al onderin en bleek volgens de BC nog maar 53.2L gebruikt te zijn :hmmz toch maar getankt en ging maar 53.3L in. toch netjes dat de C op dit punt wel bijna klopt :D

WP_000595.jpg

After all dik tevreden over het verbruik :jerry

Een gemiddelde van 20ltr/100km ?? voor een Diesel ???

Afhankelijk van de rijstijl haal ik nu een 1:15, dat is 80% snelweg, 20% binnendoor rond de 115-120 km/h. Dat moet dus zuiniger kunnen als het nodig is. Laatst even met een (laag) aanhangertje gereden (+/- 100 km/h) en toen liep ie 1:14. Dat was afgelopen week, dus redelijke temperaturen, was leeg op de weg dus weinig remmen/optrekken, goed opgepompte bandjes en net in de was gezet (dat laatste scheelt iets ja). king: Maargoed, dat zijn dingen die ik doe omdat het de veiligheid verhoogd en de auto carrosseriematig wat langer mee gaat. Ik rij geen Vectra omdat het oh-zo-zuinig is. ;)

Oude Vectra A haalde ongeveer 1:16 als je de bandjes goed opgepompt had, snelweg reed rond de 110 km/h en 'm in de was had gezet. ;) Moest je geen file tegenkomen, dan was 't afgelopen. Gemiddeld liep ie iets van 1:13, in de winter 1:11.

De vectra begint wat zuiniger te worden, na wat modificaties.

egr afgedopt, spaghetti aan aanzuig buizen weg getrokken.

En mijn thermostaat vervangen (die doet wel het meeste voor het verbruik)

Moet nu moeite doen om hem onzuinniger als 1 op 11 te krijgen.

Nu alleen mijn bobine vervangen :argue

Vanaf Milaan tot aan Nijmegen veelal snelweg gereden en een net verbruik van 1 op 16,7 gehaald :P

Uiteraard het klimmen en dalen in Zwitserland.

rofl... ik sta om de dag aan de pomp met 20 euro tanken per keer en rij krap aan 60 kilometer per dag binnendoor... :D Moet ik wel bij melden dat mijn benzine meter nooit onder de 20 liter daalt dus dat zal ook wel kapot zijn :D

Bjørn

ik rijd met het opelkanon 3.0 v6 diesel gemiddeld 7,7 liter

pas 400 km op snelweg even geklokt en 130 km/pu kwam op 6,5 liter per 100

niet gek dacht ik

wie heeft ook zo'n snelle jongen en heeft hem eens flink op z'n staart getrapt ?, durf zelf niet sneller als 220 !

Terug
Naar boven