• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat verbruiken jullie vectra's?

km stand maakt voor tuning niet uit, Staat van de motror is belangrijker.

Veel motoren van bijvoorbeeld 8 jaar oud met 250.000km zijn beter als motoren van 8jaar oud met 80.000km.

Willem

Hmm dat is een best pittig voor 4 cilinder. Mijn 3L GTS met gemiddeld gebruik (dus ook soms flink uitlaten ;)) heeft een verbruik van 7,2/100 gemeten op basis van liters aan de pomp en kilometers, niet de boordcomputer. Scheelt wel dat zij bijna geen enkele restrictie meer heeft :D

volgens mij is mijn verbruik aan de hoge kant :(

7,3 l / 100 km met een GTS 2.2dti automaat.

ca. 65 km per dag waarvan 60 km snelweg. ik rijd dan ca. 120-130 km/u gemiddeld

Moeders de moeder moet maar eens wat netter gaan rijden, want ze rijdt 8 liter per 100 kilometer :vertag met een Z18XE in een C Caravan

De 1.8 is ook wel wat aan de lichte kant voor een C

Door WIM-V6, vanaf de teledinges

let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

Net op en neer naar de Ardennen gereden met mijn 2.2 16v (147 pk versie); totaal gemiddeld was 7,8/100! :)

Bij normaal gebruik is het verbruik eigenlijk altijd iets van 1 op 10.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geen idee of ik het ooit nog ga halen, maar toevallig laatst m'n absolute record tot nog toe gereden: 6L op 100 km! En dan mensen maar horen zeuren dat 't een oud brik is... ;)

Met de 1,8 Vectra C kom ik ook uit op 1:10 of 1:11 gecombineerd.

Een hele tank leegrijden op 80-100 km/u snelwegen geeft uiteraard een stukken zuiniger verbruik.

De 1,8 is net even wat te licht voor de Vectra C, zoals Willem al aangaf.

Ik reed gister een tijdje 80 door de polders met de airco aan en de GTS 1.8 gaf 1:20 aan op de boordcomputer.

Met een stoplicht in het traject zakte hij naar 1:18 maar toch 1:20 over een heel stuk gereden. :D

Ben het met Wim eens, een 1.8 is net iets te licht voor een Vectra C, ik heb nog wel de 140 pk versie maar die extra pks zitten boven 5000 toeren. Wanneer mijn 215/50-17 banden af zijn ga ik naar 225/45-17 of 205/50-17. Dat is ook een afrolomtrek waar velen op rijden maar is iets kleiner dan 215/50-17. Dan accelereert hij in alle versnellingen ook net even beter.

Ik zit al tijden tussen 1:14 en 1:16 met mijn Z18XE, met standaard bandjes (en dus 125pk).

Blijft me positief verbazen. En dan trap ik hem ook zo af en toe wel even goed door, alleen kan dat bijna nooit.

Uitrollen is, indien niet hinderlijk, wel absoluut een hobby van me. Ik heb geen of amper de rem nodig als er voorspelbare vertraging is.

Mijn woon/werk route helpt wel. Dat is veelal 60-80 km/h sukkelend achter elkaar doorrijden, maar toch ook nog de nodige stoplichten in stadsverkeer. En daarnaast zo af en toe een flink stuk snelweg op de cruise control. O ja, airco heb ik dermate vaak uit staan dat het lampje in de 'eco' knop is opgebrand :).

Dat hij eigenlijk te zwaar is voor de C snap ik niet helemaal. Die is toch niet zo heel veel zwaarder? Ik heb 1245kg op kenteken en vind de motor daar prima bij passen. Al zou ik daar anders over denken als ik continue meerdere mensen in de auto had zitten.

Gisteren even op en neer naar Emmen geweest met de X20XEV station van mijn vader en over 450 km kwam een gemiddelde van 6.2L/100 km bij een gemiddelde snelheid van 93 km/h. Volgende week een grote beurt, dan zou het nog iets zuiniger moeten kunnen..

De V6 doet momenteel gemiddeld 8.9L/100 km bij korte woon/werk ritjes met een gemiddelde snelheid van 37 km/u maar doet op de snelweg 6.8L/100 km, dit wel gemeten tijdens een rit op en neer naar Hochsauerland, dus met op en neer in het berglandschap daar..

Benjamin

Terug
Naar boven