Al was die een dag zwart.... wat zwart is moet zwart blijven

.
Even zonder gekkigheid. Het probleem is dat alle tegenhangers nu al hun doel (deels) bereikt hebben. Dat is het bespreken van het feest en de zogenaamde link naar slavernij. Als je niet belangrijk bent, moet je iets zoeken om jezelf belangrijk te mogen voelen. Sommige kiezen ervoor om iets te gaan uitvinden, andere vinden het nodig om op bestaande dingen te gaan zeiken. Zo kan je een hele bevolkingsgroep achter je, maar ook tegen je krijgen.
Precies hetzelfde gebeurd er hier. We hebben een (heel klein) groep(je) wat tegen is, maar een ruime meerderheid die voor is.
Volgens mij is het vanaf dat punt al klaar toch? We leven in een democratisch land, waarbij een meerderheid heeft aangegeven de zwarte pieten te laten voor wat ze zijn.
De rest die daar tegen is, heeft of niet hard genoeg de best gedaan om de tegenpartij te overtuigen, of zal inderdaad een punt hebben aangereikt wat totaal niet belangrijk/relevant is. Wat hiervan de reden is, is niet meer belangrijk. De meerderheid heeft gesproken, klaar en einde discussie.
Dit is al jaren aan de gang, maar word de laatste jaren steeds erger. Ik snap dan ook niet dat deze mensen deze discussie weer telkens zover laten opraken. Er is meerdere malen gezegt dat het feest blijft zoals het blijft. Als je er na al die jaren nog niet achter bent, dan flikker je maar gewoon op. Zoek een ander land, of ga terug naar je eigen land. Mij interesseert het niet waar je vandaan komt, als je zeikt over zwarte piet heb je hier niks te zoeken. Dit is een NEDERLANDSE traditie die elke ECHTE Nederlander zal zien als FEESTDAG en geen discriminatie dag!
Blijf de tegenhangers vooral publiek geven! Dan duurt het nog een jaartje of 2 voor dat ze inderdaad helemaal een andere kleur hebben.
Triest, zielig, en natuurlijk 100% Nederlands om zo makkelijk met je eten te laten spelen.