• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat vinden jullie van japanse en italiaanse auto's??

ik vind het eten uit italie beter dan de wagens

de ouwe alfa's waren echte roestbakken, opel had de naam alfa de faam:D

zelfs heb ik liever een goede porsche als 'n ferrari

de jappen daar in tegen kunnen er wat van

toyota en nissan zijn hier mijn 2 favorieten

bij nissan natuurlijk de skyline gt/r v-spec

en bij toyota, verassend de starlet glanza v 1.3 turbo

afb070.jpg

22147_30241.jpg

Humzz, zo'n starlet blokje in mn astra hahaha

ik vind het eten uit italie beter dan de wagens

de ouwe alfa's waren echte roestbakken, opel had de naam alfa de faam:D

zelfs heb ik liever een goede porsche als 'n ferrari

de jappen daar in tegen kunnen er wat van

toyota en nissan zijn hier mijn 2 favorieten

bij nissan natuurlijk de skyline gt/r v-spec

en bij toyota, verassend de starlet glanza v 1.3 turbo

afb070.jpg

22147_30241.jpg

Humzz, zo'n starlet blokje in mn astra hahaha

zal je jullie eens wat nieuws vertellen.

hyundai is een merk die je in de gaten moet houden.

een maat van mij werkt al enkele jaren fulltime bij de hyundai dealer. en vanaf een kleine 10 jaar terug zijn het echt probleemloze auto's geworden. met name de getz is echt een super model, vooral de 1.3 die dingen lopen ton na ton, en nooit mankeert er wat aan.

apk, bandjes, uitlaat, remmen, beurtje, verder nope.

wij hebben vroeger een excel gehad uit 94. oude model, ding had 280000 gelopen, 4 jaar in gereden, alleen 2 voorbandjes vervangen. auto rijd nu nog rond :wtf is een kleine 10 jaar terug dat we die auto hadden.

leuke reacties tot nu toe

zal je jullie eens wat nieuws vertellen.

een maat van mij werkt al enkele jaren fulltime bij de hyundai dealer. en vanaf een kleine 10 jaar terug zijn het echt probleemloze auto's geworden. met name de getz is echt een super model, vooral de 1.3 die dingen lopen ton na ton, en nooit mankeert er wat aan.

wij hebben vroeger een excel gehad uit 94. oude model, ding had 280000 gelopen, 4 jaar in gereden, alleen 2 voorbandjes vervangen. auto rijd nu nog rond :wtf is een kleine 10 jaar terug dat we die auto hadden.

@robert_corsa

Wij hebben laatst een nieuwe krukas in een Getz moeten zetten. auto had pas 50.000 gelopen.

probleem was dat de nokkenschijf waar de krukassensor zijn signaal vanaf haalt was uitgeslagen (deze zit op de as van de krukas waar ook de poelie op komt) gewoon klote materiaal die krukassen.

Heeft de dealer zelf toegegeven.

dus denk je een goedkope auto te rijden, moet je een paar duizend eurie's aftikken......

maargoed, dat is mijn ervaring.

zullen vast meer modellen zijn die probleemloos lopen ;)

mwha, Jappen heb ik niet echt veel mee.

EVO's STI's enz. uitgezonderd.

rest van het spul is allemaal saai qua disign.

denk een Totota, Mazda.

Koreanen zijn nog een tandje erger.

Italianen:

Alfa's van de laatste tijd zijn wel mooi.

Lambo en Ferrari natuurlijk ook.

alleen qua betrouwbaarheid laten ze nog wel eens te wensen over.

Doe mij maar een Duitser.

BMW blijft toch wel hoog op mijn verlanglijstje.

OPEL natuurlijk ook :jerry

@robert_corsa

Wij hebben laatst een nieuwe krukas in een Getz moeten zetten. auto had pas 50.000 gelopen.

probleem was dat de nokkenschijf waar de krukassensor zijn signaal vanaf haalt was uitgeslagen (deze zit op de as van de krukas waar ook de poelie op komt) gewoon klote materiaal die krukassen.

Heeft de dealer zelf toegegeven.

dus denk je een goedkope auto te rijden, moet je een paar duizend eurie's aftikken......

maargoed, dat is mijn ervaring.

zullen vast meer modellen zijn die probleemloos lopen ;)

mwha, Jappen heb ik niet echt veel mee.

EVO's STI's enz. uitgezonderd.

rest van het spul is allemaal saai qua disign.

denk een Totota, Mazda.

Koreanen zijn nog een tandje erger.

Italianen:

Alfa's van de laatste tijd zijn wel mooi.

Lambo en Ferrari natuurlijk ook.

alleen qua betrouwbaarheid laten ze nog wel eens te wensen over.

Doe mij maar een Duitser.

BMW blijft toch wel hoog op mijn verlanglijstje.

OPEL natuurlijk ook :jerry

@robert_corsa wrote:zal je jullie eens wat nieuws vertellen.

ik heb anderhalf jaar geleden een hyundai excel '01 van een vriendin omgeruild met een astra x16sz '95

dealer zei dat het de inspuitcomputer was een andere garage zei dat het aan het gassysteem lag

en ik zei dat kreng loopt op 3 poten en de koppakking is lek, water uit uitlaat en als je geen gas bij gaf sloeg ie af

maar over een ding waren we het alledrie eens en dat is dat het een dure reparatie ging worden

ze heeft inmiddels 15.000 kilometer afgelegd met de astra, zonder problemen :thumb

hyundai is bij mij dus :thumbdown

@robert_corsa wrote:zal je jullie eens wat nieuws vertellen.

ik heb anderhalf jaar geleden een hyundai excel '01 van een vriendin omgeruild met een astra x16sz '95

dealer zei dat het de inspuitcomputer was een andere garage zei dat het aan het gassysteem lag

en ik zei dat kreng loopt op 3 poten en de koppakking is lek, water uit uitlaat en als je geen gas bij gaf sloeg ie af

maar over een ding waren we het alledrie eens en dat is dat het een dure reparatie ging worden

ze heeft inmiddels 15.000 kilometer afgelegd met de astra, zonder problemen :thumb

hyundai is bij mij dus :thumbdown

nou, toch hoor je heel veel goeie verhalen over hyundai hoor.

bewijs is er, de getz is al een paar jaar op rij de beste 2de hands auto die je kan kopen, getest door de anwb geloof ik, dus ook gekeken naar mankementen, etc.

nou, toch hoor je heel veel goeie verhalen over hyundai hoor.

bewijs is er, de getz is al een paar jaar op rij de beste 2de hands auto die je kan kopen, getest door de anwb geloof ik, dus ook gekeken naar mankementen, etc.

IK vind japanse echt goeie auto's alles werk altijd en niks rammelt, piept, kraakt en zijn verschrikkelijk taai . alleen jammer dat er vind ik dan dat er totaal geen emotie bij die auto's zit.

Italiaanse auto's zijn auto's waar wel wat emotie aan zit. Maar ja het probleem bij die auto's is dat alle onderdelen eigenlijk wel goed zijn zolang ze niet gemonteerd worden zodra zo een fiatje of iets dergelijks in elkaar word gezet dan gaat het hier en daar mis.

IK vind japanse echt goeie auto's alles werk altijd en niks rammelt, piept, kraakt en zijn verschrikkelijk taai . alleen jammer dat er vind ik dan dat er totaal geen emotie bij die auto's zit.

Italiaanse auto's zijn auto's waar wel wat emotie aan zit. Maar ja het probleem bij die auto's is dat alle onderdelen eigenlijk wel goed zijn zolang ze niet gemonteerd worden zodra zo een fiatje of iets dergelijks in elkaar word gezet dan gaat het hier en daar mis.

@robert_corsa wrote:nou, toch hoor je heel veel goeie verhalen over hyundai hoor.

Van wie hoor jij die verhalen ??

Van je maat die bij een merkdealer werkt ?

Een maat van me heeft bij een Toyota dealer gewerkt.

Daar kwamen, volgens hem, twee soorten auto's :

1. Oude bejaarden, die hun starlet of corolla ieder jaar netjes een beurtje geven (= om de paar 1000 km) en die daardoor superbetrouwbaar zijn.

2. Leasebakken, meestal afgetrapt, maar door de vele km's vaak onderhoud, waardoor ook dreigende storingen vaak opgemerkt en voorkomen worden.

Maar hij heeft daar ook meegemaakt dat een Toyota wel degelijk stuk kan......

De ANWB ?

De Wegenwacht heeft wel verstand van auto's, maar de mensen die dat blaadje van ze in elkaar knutselen, dat zijn volgens een stel geitenwollensokkenfietsers met een hekel aan auto's....

Heb je trouwens al eens met zo'n Getz ( :puke ) gereden ?

Ik wel. Vond het ding vaag en gammel aanvoelen.

Precies zoals die andere Hyundai's die ik gereden heb.

@robert_corsa wrote:nou, toch hoor je heel veel goeie verhalen over hyundai hoor.

Van wie hoor jij die verhalen ??

Van je maat die bij een merkdealer werkt ?

Een maat van me heeft bij een Toyota dealer gewerkt.

Daar kwamen, volgens hem, twee soorten auto's :

1. Oude bejaarden, die hun starlet of corolla ieder jaar netjes een beurtje geven (= om de paar 1000 km) en die daardoor superbetrouwbaar zijn.

2. Leasebakken, meestal afgetrapt, maar door de vele km's vaak onderhoud, waardoor ook dreigende storingen vaak opgemerkt en voorkomen worden.

Maar hij heeft daar ook meegemaakt dat een Toyota wel degelijk stuk kan......

De ANWB ?

De Wegenwacht heeft wel verstand van auto's, maar de mensen die dat blaadje van ze in elkaar knutselen, dat zijn volgens een stel geitenwollensokkenfietsers met een hekel aan auto's....

Heb je trouwens al eens met zo'n Getz ( :puke ) gereden ?

Ik wel. Vond het ding vaag en gammel aanvoelen.

Precies zoals die andere Hyundai's die ik gereden heb.

Terug
Naar boven