• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat voor een olie moet er in ?

Hallo allemaal.

Wat voor een olie moet er in??

Het is een gewone 1.6 motor met acht kleppen uit 2003.

En wat is dan beter vol synthetisch, half synthetisch of op minerale basis?

5w40

10w40

of nog anders??

Bij de dealer zijden ze dat ze een nieuw product hadden en dat daar niet zomaar een ander merk bij mocht, zal natuurlijk wel weer een verkoop praatje zijn:vertag

Graag jullie mening hierover

Half synthetische of synthetische olie moet je niet mengen met mineraal of net andersom. Ook geen synthetische olie in een oud blok gooien waar altijd mineraal in heeft gezeten. Synthetische olie weekt alle rotzooi los waardoor kanalen verstopt kunnen raken. Dit kan i.i.g. bij 2wieler motoren gebeuren.

In het auto boekje van je auto staat waarschijnlijk wel welke olie erin moet. Zal wel 5w40 of iets dun staan. In die van mij gooi ik zelf 10w of 15 w40 omdat die al wat ervaring heeft zeg maar.

Let op:

Ik ben geen monteur van beroep en zeg dit alleen maar uit persoonlijke ervaringen. Dus misschien dat ik er hier en daar naast zit.

5W30 vol syntheet... gewoon bij de Opel dealer in de bulk...

Of 10w40 half syntheet.

Kan beide.

Als de auto altijd op een bepaald soort heeft gelopen gewoon dat weer gebruiken... is altijd beter dan steeds wisselen.

Kijk even wat er gebruikt is bij de laatste olie wissel en dat dan weer gebruiken .

is dat niet te vinden is een voll syntheet 5w 40 een goede keuze.

is een redelijke jonge auto zou dan goed moeten gaan .

3,6 liter olie en even filter er bij wisselen he .

Bert

Terug
Naar boven