• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wat voor motor kan er in mijn E?

das zeker een ander prijs plaatje maar wel leuk ;)

een c20ne compleet met ombouw denk ik aan max 500?

voor dat geld kan hij hem mij brengen krijgt hij hem c20ne terug ;)

@Astraman wrote:Wat voor blok heb je er nu precies inzitten en wat heeft ie gelopen?

Blokkie wat op de foto staat is een OHV blok

Hebben ook in de C en D kadett gelegen ,heb dezelfde in mijn E kadett 1.2SC liggen :thumb

super blokkies lopen altijd :wors

Klopt, blokkies lopen echt perfect. Geen problemen mee, niks! Maar ik denk dat het dan maar geen ander blok word maar gewoon weer een gsi erbij ofzo. Maar dan wel een astra gsi met c20xe m2.8. Ook probleemloos.

das idd ook een idee.

Een lekkere sportieve kar van maken en je 1.2 gewoon zo houden.

ding heeft ook een pre dat het een originele nederlander is met een L nummer,die zijn sowieso al zowat uitgestorven.

Ik weet nog wel toen ik als leerling in de garage begon,eind 1994.

was een universeel garage en die eerste E tjes waren toen 9 tot 10 jaar oud.

toen al waren er zat exemplaren waar al dorpels verrot waren,wielranden rot,zelfs de ophanging heb ik toen al helemaal verrot gezien,echt vanwege de roest waren ze al rijp voor de sloop.Zo bezien is het een wonder dat die van jou nog leeft,daarom heb ik zoeits van: zuinig op wezen. Zou leuk zijn als je ooit weer ns in de originele kleur zou laten spuiten,dan heb je echt een nekkendraaier! Want dat zie je domweg nooit meer!

http://www.speurders.nl/overzicht/a...we-apk-96641552.html?pc=1161&q=kadett+gsi" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit niks voor je??

Is volgens mij ook iemand van het forum,niekcoupe volgens mij.

Zo op t ook een deftig wagentje voor een leuk prijsje,weliswaar een 8V maar komt evengoed aardig van zn plek af.

Als die zo goed is als hij beweert dan is dat een super deal!!

En ik moet zeggen dat de 1.8 8v die ik eerst in mijn Kadett had liggen met z'n 84pk ook al heel aardig van zijn plek kwam hoor, dus zo'n 116pk 8 klepper zal zeker niet tegen vallen!! Bedenk je dat ik nu met 150pk rond rijd en natuurlijk gaat dat hoog in de toeren als een malle tekeer, maar onderin maakte het niet eens zo veel verschil met die 1.8 hoor!

@Vinci

Ja ding staat er al een tijdje op maar wel een mooi karretje zo,van binnen ook keurig.

Tot dusver de verleiding kunnen weerstaan om te gaan kijken.

Ken mezelf,als ie zo mooi is als op de foto gaat ie mee. Vond zelf een 2 liter 8v eigenlijk fijner rijden als een 16V.

Onderin meer power,pas vanaf de 100 km was de 16V duidelijk wat sneller.

Een 1.2 in een kadett zou ik er persoonlijk ook heel snel uitdonderen. :) Er zei iemand hier dat dat rap zat was in een kadett.. :D Als je het vergelijkt met waar de TS eerst in reed, snap je denk ik zelf wel dat dat gewoon niet waar is. ;)

Als je een kadett cabrio gsi koopt voor de onderdelen heb je meteen alles. van dashboard tot stoelen, assen, motor, bak, kabels, ecu, fusees, remmen en poten. Ik weet alleen even niet zeker of de tank hetzelfde is, maar ik gok van wel.

Die zijn namelijk lekker goedkoop nu.. Een goed rotte koop je voor 300-500. Hoef je je ook niet schuldig te voelen dat je de auto sloopt. En vaak lekker lage km stand. Verkoop je het dakframe en de rest vd auto wat je niet nodig hebt.

Ik zou het wel weten :)

Terug
Naar boven