• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat voor versnellings bak onder 2.3 diesel ?

vraagje

ik heb een rekord 2,3 diesel uit 79

met een 4 bak maar wil er een 5 bak onder gooien

welke wat voor versnelling bak moet ik om zoeken ?

die ik zonder problemen er onder kan zetten

alvast bedankt voor de reactie

PS heb wel gezocht op dit forum maar er staan zoveel dingen in dat ik door het bos de bomen niet meer zie of zoiets :o

en anders weet ik nog 1, komt van een diesel af

was goed bij uitbouw, geen pook erbij, maar die is ook vast wel ergens te vinden

is ook een 5 bak

was goed bij uitbouw, geen pook erbij, maar die is ook vast wel ergens te vinden

is ook een 5 bak

Je moet ook een bak van een Diesel hebben, het "gat" waar de startmotor in gaat is iets anders dan bij een benzineversie.

Je moet ook een bak van een Diesel hebben, het "gat" waar de startmotor in gaat is iets anders dan bij een benzineversie.

origineel gepost door gt/w

is ook een 5 bak

wat voor pook hoort erbij?

ik hoorde van iemand dat mijn druklager kapot was

zit dat in de versnellingsbak?

is ook een 5 bak

origineel gepost door m400

bedankt dit soort info is straight to the point:wors

origineel gepost door m400

bedankt dit soort info is straight to the point:wors

origineel gepost door willempei

is ook een 5 bak

dat druklager...

bak en motor vanelkaar scheiden, dmv bak verwijderen.

dan kun je het druklager vrij vlot vervangen.

origineel gepost door willempei

is ook een 5 bak

dat druklager...

bak en motor vanelkaar scheiden, dmv bak verwijderen.

dan kun je het druklager vrij vlot vervangen.

Even een "dom" vraagje tussendoor. Is een dieselbak niet sterker?. Ik bedoel, een diesel levert meestal wat meer Newtonmetertjes, dus koppel, dan een benzinemotor. En zo'n diesel heeft toch 2 accu's? Waarvoor is dat eigenlijk?

Even een "dom" vraagje tussendoor. Is een dieselbak niet sterker?. Ik bedoel, een diesel levert meestal wat meer Newtonmetertjes, dus koppel, dan een benzinemotor. En zo'n diesel heeft toch 2 accu's? Waarvoor is dat eigenlijk?

origineel gepost door rinus de boer

denk dat de benzine versie dit ook wel aan kan, want de 2.3 diesel is nu ook geen strepentrekker.

maar dat deze anders is dan de diesel, had ik wel eens gehoord, maar nog nooit vergeleken.

origineel gepost door rinus de boer

denk dat de benzine versie dit ook wel aan kan, want de 2.3 diesel is nu ook geen strepentrekker.

maar dat deze anders is dan de diesel, had ik wel eens gehoord, maar nog nooit vergeleken.

Nou, die dieselbak is in principe het zelfde als die van een benzine. Koppel van zo'n 2.3D valt ook wel heel erg tegen. Meen dan een 1.9s meer koppel heeft dan die diesel. Die 2 accu's zitten erin omdat er bij de Rekord simpelweg niet genoeg ruimte is om een 80 ampere accu te plaatsen dus staan er 2 in van 44 ampere

Nou, die dieselbak is in principe het zelfde als die van een benzine. Koppel van zo'n 2.3D valt ook wel heel erg tegen. Meen dan een 1.9s meer koppel heeft dan die diesel. Die 2 accu's zitten erin omdat er bij de Rekord simpelweg niet genoeg ruimte is om een 80 ampere accu te plaatsen dus staan er 2 in van 44 ampere

Terug
Naar boven