• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat zouden jullie doen als je moest kiezen ...

crossagek

Post weleens wat
Ik heb hier een astra G 1.8 16V station sport edition II staan uit 2003 .

Ik rijd nu dagelijks 180 km naar onze dochter in groningen in het ziekenhuis en ik kom tijdens deze ritjes steeds meer "problemen" tegen.

naar mijn idee zijn de schokbrekers voor aan hun eind , want de ritjes gaan er kwa comfort steeds minder lekker aan toe .

achter zit een bonk bij hobbels , twijfel zelf tussen uitlaat tegen chassis en schokbrekers achter ( op de brug kun je niks zien waar het eventueel de uitlaat kan zijn , maar soms stationair toch een rammel ) maar ook wel flink doorzakken over een drempel rijd , dus neigt ook weer naar schokkers .

interieur wordt er niet netter op met dit intensief gebruik en de wang van de bestuurdersstoel is al aan gort inmiddels .

de motor is vervangen 2 jaar terug vanwege oliemisbruik van de orginele motor en de nieuwe motor had toen 80.000 gedraaid , dat was bij 125.000 km op de auto teller . nu heeft de auto 160.000 op de teller en daar komen wekelijks 1500 bij , maar 3 x groningen op en neer en ik mag er bijna een liter olie in kieperen , kortom 1 liter op ongeveer 550-600 km .

al met al de nodige mankementen en ik zit er aan te denken de auto weg te doen , maar ja met al de mankementen levert hij weinig op , dus ik was benieuwd (hoe rigureus ook ) wat een astra station uit 2003 in onderdelen op zou kunnen leveren :hmmz :(

helaas is er door de ritjes groningen en geen vergoeding van verzekering kwa reiskosten een flink gat geslagen in de spaarpot , dus opkalefateren van de astra is denk ik geld stoppen in een zinkend schip

en dan kan ik beter de overgebleven centjes in een andere auto steken en deze of slopen of voor een habbekrats inruilen :hmmz

wat moet je nou aan met zo'n auto :(

Terug
Naar boven