• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

water bij bijrijderskant

goedemiddag,

ik zal mij even voorstellen ben chris en rij nu al een paar jaartjes in een vectra nooit geen problemen gehad tot nu :( :(

ik heb een zwembad in de auto gehad bij de passagierskant nu heb ik hoop ik verholpen door de 2 afvoertjes onder het parvan schoon te maken maar het blijft zo vochtig het wordt naar mijn idee niet natter

duurt het gewoon zo lang voordat het droog is of komt er nog ergens anders water vandaan.

alvast bedankt

chris

je airco afvoer kan ook weleens dicht gaan zitten

die zit in het midden onder de auto, tegen het kopschot aan.

het ziet er uit als een soor "dichtgeknepen" slang

je airco afvoer kan ook weleens dicht gaan zitten

die zit in het midden onder de auto, tegen het kopschot aan.

het ziet er uit als een soor "dichtgeknepen" slang

eerst maar de auto op 2 bokken zetten

dat ligt wat comfortabeler ;)

full8494262.jpg

van de zomer had ik daar ook last van, met dat vochtige weer.

en ik heb gewoon de compressor in die slang gestoken en even flink door geblazen.

toen kwam er echt een hele bak water uit.

kijk nu het zo koud is, droogt de auto natuurlijk bijna niet meer he.

tijdens het rijden airco aan, kachel vol aan en ramen open scheelt ook.

eerst maar de auto op 2 bokken zetten

dat ligt wat comfortabeler ;)

full8494262.jpg

van de zomer had ik daar ook last van, met dat vochtige weer.

en ik heb gewoon de compressor in die slang gestoken en even flink door geblazen.

toen kwam er echt een hele bak water uit.

kijk nu het zo koud is, droogt de auto natuurlijk bijna niet meer he.

tijdens het rijden airco aan, kachel vol aan en ramen open scheelt ook.

ok bedankt voor de hulp ben niet zo heel thuis in de auto's :???: maar ben handig zat (al zeg ik het zelf :thumb )

maar ik kijk eerst het afvoertje wel na voordat ik de airco weer aanzet beeetje lullig als die daardoor weer volloopt :hmmz

ok bedankt voor de hulp ben niet zo heel thuis in de auto's :???: maar ben handig zat (al zeg ik het zelf :thumb )

maar ik kijk eerst het afvoertje wel na voordat ik de airco weer aanzet beeetje lullig als die daardoor weer volloopt :hmmz

meestal als je aan de bijrijderskant water problemen hebt komt dat omdat de rubberen afvoer onder het interrieurfilter verstopt zit met troep is een kegelvormig rubber als je deze aan de zijkant iets open knijpt gaat het rubber open staan en kun je voelen of er troep inzit of je trekt het rubber er even uit en spoelt het met lauw water schoon S6

meestal als je aan de bijrijderskant water problemen hebt komt dat omdat de rubberen afvoer onder het interrieurfilter verstopt zit met troep is een kegelvormig rubber als je deze aan de zijkant iets open knijpt gaat het rubber open staan en kun je voelen of er troep inzit of je trekt het rubber er even uit en spoelt het met lauw water schoon S6

Ik heb dit probleem 2 weken geleden ook gehad. Ik zou je mat los halen en die isolatie eronder even loshalen en goed lsten drogen. Mijn pa heeft dit probleem ook gehad maar de matten laten liggen en dat ging goed stinken.

Ik heb dit probleem 2 weken geleden ook gehad. Ik zou je mat los halen en die isolatie eronder even loshalen en goed lsten drogen. Mijn pa heeft dit probleem ook gehad maar de matten laten liggen en dat ging goed stinken.

de afvoeren onder het paravan zijn schoon die hebben wel verstopt gezeten was al een hele tijd nix aan gedaan denk ik :( :(

maar die rubberen isolatie onder de matten krijg je niet weg loopt helemaal door

hoe heb jij dit gedaan :???:

de afvoeren onder het paravan zijn schoon die hebben wel verstopt gezeten was al een hele tijd nix aan gedaan denk ik :( :(

maar die rubberen isolatie onder de matten krijg je niet weg loopt helemaal door

hoe heb jij dit gedaan :???:

Die rubberen isolatie kreeg ik ook niet los, hier heb ik gewoon wat onder gefrommelt zodat het luchten, de grijsgroene isolatie loopt tot de achterbank. Omdat ik geen zin had om alles los te halen heb ik deze net onder de voorstoel doorgesneden en eruit gehaald. Mocht je dat willen doen, kijk uit want er lopen ook kabels achter.

Die rubberen isolatie kreeg ik ook niet los, hier heb ik gewoon wat onder gefrommelt zodat het luchten, de grijsgroene isolatie loopt tot de achterbank. Omdat ik geen zin had om alles los te halen heb ik deze net onder de voorstoel doorgesneden en eruit gehaald. Mocht je dat willen doen, kijk uit want er lopen ook kabels achter.

Hoe lang heeft het geduurd voordat het droog was bij jou ben nu wel ff bezig

(nou helpt datvochtige kut weer ook niet echt :???: )

Gr. Chris

Hoe lang heeft het geduurd voordat het droog was bij jou ben nu wel ff bezig

(nou helpt datvochtige kut weer ook niet echt :???: )

Gr. Chris

Heb het met mijn vorige auto (Renault 19) gehad dat de slang naar de achterste ruitensproeier kapot was. Gelukkig zat er alleen water in de tank, maar ik had rechts in de voetenbak wel 2 cm water staan. (Ja, ik heb een paar keer getest en snapte maar niet waar het water bleef. Dat was dus na een poos wel duidelijk! :D )

Eerst alles opgezogen met sponzen.

Vervolgens met handdoeken zoveel mogelijk droog gemaakt.

Toen de vloerbedekking omhoog gehaald en er dikke pakken kranten met een handdoek onder en tussen gelegd en die eerst 2 maal per dag, later elke dag gewisseld.

Raampjes op een kiertje open gehouden.

Na ruim een week was alles weer droog.

Terug
Naar boven