• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Watergeluid

Goedemorgen,

Als mijn auto een nachtje heeft stil gestaan, en als ik hem de volgende morgen start, en ik trap 2 keer me gas pendaal in dan hoor ik zeg maar een soort van watergeluid lopen, wat kan dit zijn...?

Opel Corsa 1.4 Swing.

komt me bekent voor heb het ook met me calibra, denk dat het gewoon de doorstroming is die op gang komt als de motor net gestart is.

ik hoor het puur bij het starten (koud) niet altijd maar wel vaak.

Als ik de auto start dan hoor ik eigelijk vrijwel niks.

Zodra ik dan het gas intrap dan hoor ik het pas.

Het geluid komt ergens uit de voorkant van de auto :P

Vermoedelijk de koppakking, dat had de Astra van mijn vrouw ook. Dat ging een tijdje goed en toen klapte ie eruit.

Groeten,

Mischa

Heb ik bij mijn corsa swing ook 1 keer gehad na het vervangen laten van mijn waterpomp , thermostaat, distributieriem en koelvloeistof.

Er zat toen nog iets lucht in het systeem.

Nog 1 keer ontlucht en het was weg.

@OrangeArrow wrote:koppakking misschien kapot, dan maken ze een borrelend geluid in de kachel. Hoe loopt de auto direct na de koude start? Even op 3 cilinders?

Dit moet de koppakking zijn. Ik heb dit geluid ook inderdaad en hij loopt bij mijn blok op dit moment dan even op 3 cilinders en laat de auto behoooorlijk trillen. Ook blijven de toeren op 2000 hangen. Even uit en weer aan dan is het weer goed.

Als je met z'n twee of mee bent moet er even gekeken worden naar de uitlaatgassen. Zodra er spierwitte rook uit de uitlaat komt dan is de kans heeel groot dat de koppakking lek is. Dit is namelijk bij mij nu wel het geval (wat binnenkort verholpen gaat worden)

Een borrelend geluid ??

ik heb pas de koppakking van mijn dochter haar astra G x16szr motor vernieuwd zie topic : viewtopic.php?f=5&t=163530

Greetz Joop

Terug
Naar boven