• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

waterkoeling hks disco potato

[rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]

bij de DHRA race's enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten[/rquote]

Heel goed.

Blij dat mensen dit steeds meer onthouden en doorgeven.. :wors

hoe zie je een te klein filter?

te kleine diameter?

dan krijg je teveel tegendruk, en de druk moet toch ergens heen, wat er dan gebeurt weet je denk ik wel

te veel weerstand in t filter zelf?

dan zoekt de druk toch zn eige weg...

[rquote=1839320&tid=140274&author=corsaboy][rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]

bij de DHRA race's enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten[/rquote]

Heel goed.

Blij dat mensen dit steeds meer onthouden en doorgeven.. :wors[/rquote]

k ben mn corsa DHRA klaar aan t maken...

k ken bijna alle regels uit mn hoofd,

moet alleen nog ff weten of ik een vliegwiel schild nodig heb

hoe zie je een te klein filter?

te kleine diameter?

dan krijg je teveel tegendruk, en de druk moet toch ergens heen, wat er dan gebeurt weet je denk ik wel

dan zoekt de druk toch zn eige weg...

[rquote=1839329&tid=140274&author=otdh][rquote=1839320&tid=140274&author=corsaboy][rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]

Heel goed.

moet alleen nog ff weten of ik een vliegwiel schild nodig heb[/rquote]

mocht je vragen hebben, stel ze dan gewoon hé

Niet dat je straks afgekeurt wordt :D

[rquote=1839320&tid=140274&author=corsaboy][rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]

Heel goed.

moet alleen nog ff weten of ik een vliegwiel schild nodig heb

[rquote=1839329&tid=140274&author=otdh][rquote=1839320&tid=140274&author=corsaboy][rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]

Heel goed.

moet alleen nog ff weten of ik een vliegwiel schild nodig heb[/rquote]

mocht je vragen hebben, stel ze dan gewoon hé

Niet dat je straks afgekeurt wordt :D

[rquote=1839321&tid=140274&author=otdh]hoe zie je een te klein filter?

te kleine diameter?

dan zoekt de druk toch zn eige weg...[/rquote]

Het filter is wat aan de kleine kant,een VAG filtertje ergens van.

Heb wel geen turbo maar vroeg het me af:hmmz

[rquote=1839321&tid=140274&author=otdh]hoe zie je een te klein filter?

te kleine diameter?

dan zoekt de druk toch zn eige weg...[/rquote]

Het filter is wat aan de kleine kant,een VAG filtertje ergens van.

Heb wel geen turbo maar vroeg het me af:hmmz

Wat een gedoe over een klein filter of niet. Je krijgt meer vermogen, hoog boven in de toeren. Maar wie rijdt er continu hoog in de toeren? Alleen als je aan het racen bent. Dit helpt alleen als je alles aan pakt, inlaat, uitlaat, motor, turbo

Dus voor gewoon straatgebruik is een racefilter kansloos want meer lucht krijg je niet als je motor bijvoorbeeld maar 30 liter nodig heeft. Hij gaat echt niet meer lucht krijgen als je er een veelste groot filter op zet want dat zit in het motormanagement hoeveel lucht hij moet opzuigen en mengen. Tevens mocht je meer lucht krijgen dan moet er ook meer benzine in dus dan is het alleen maar duurder.

Wat een gedoe over een klein filter of niet. Je krijgt meer vermogen, hoog boven in de toeren. Maar wie rijdt er continu hoog in de toeren? Alleen als je aan het racen bent. Dit helpt alleen als je alles aan pakt, inlaat, uitlaat, motor, turbo

Dus voor gewoon straatgebruik is een racefilter kansloos want meer lucht krijg je niet als je motor bijvoorbeeld maar 30 liter nodig heeft. Hij gaat echt niet meer lucht krijgen als je er een veelste groot filter op zet want dat zit in het motormanagement hoeveel lucht hij moet opzuigen en mengen. Tevens mocht je meer lucht krijgen dan moet er ook meer benzine in dus dan is het alleen maar duurder.

oke, maar even back on topic, is mijn waterkoeling echt nodig voor deze turbo. is alleen straat gebruik en af en toe circuit.. daarbij over de dampen van het carter. kan ik niet een pijpje op mijn turbo maken en het weer terug plaatsen? wat is het evt.nadeel hiervan, buiten olie in je turbo en luchtfilter etc..

of is een catch tank met filtertje op het tankje toch de beste oplossing?

ikzelf wilde gewoon totaal geen carterdamp,idd ivm olie enzo dus daarom heb ik gekozen voor een catchtank

oke, maar even back on topic, is mijn waterkoeling echt nodig voor deze turbo. is alleen straat gebruik en af en toe circuit.. daarbij over de dampen van het carter. kan ik niet een pijpje op mijn turbo maken en het weer terug plaatsen? wat is het evt.nadeel hiervan, buiten olie in je turbo en luchtfilter etc..

of is een catch tank met filtertje op het tankje toch de beste oplossing?

[rquote=1839651&tid=140274&author=asconac20let]oke, maar even back on topic, is mijn waterkoeling echt nodig voor deze turbo. is alleen straat gebruik en af en toe circuit.. daarbij over de dampen van het carter. kan ik niet een pijpje op mijn turbo maken en het weer terug plaatsen? wat is het evt.nadeel hiervan, buiten olie in je turbo en luchtfilter etc..

of is een catch tank met filtertje op het tankje toch de beste oplossing? [/rquote]

als de motor goed is,is de olie te verwaarlozen of zelfs geen.

waterkoeling zou ik er op doen

ikzelf wilde gewoon totaal geen carterdamp,idd ivm olie enzo dus daarom heb ik gekozen voor een catchtank

Terug
Naar boven