• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waterpomp defect auto start niet meer

Stephandh88

Post weinig
Hallo Mensen,

Me waterpomp van me 8 klepper x1.6szr is kapot gegaan tijdens het rijden, motor sloeg direct af. Nu start hij dus niet meer. Nu vroeg ik me af of nu ook me blok kapot is, en/of het logisch is dat een auto met een defecte waterpomp niet wilt starten.

Net namelijk een waterpomp+distriem set besteld :shock:

Wat is er precies kapot? Intern of extern (lekkage)

Hoe weet je dat hij direct afsloeg toen dat ding kapot ging?

Is je motor warm (heet) geworden?

Zit er nog koelvloeistof in je reservoir?

Hi,

Koelvloeistof kwam bij de pomp eruit (waterpomp). en toen de ANWB kwam die deed het klepje van de koelvloeistof reservoir eraf en toen stroomde er nog een lading uit de pomp beneden eruit.

Motor heet geworden weet ik niet volgens mij niet (na openen motorkap kwam er geen absurte warmte van af). Pomp begon ineens heel vaag tikkend snel te rattelen. Viell de motor stil.(snelweg) Waterplas onder de auto.

Reservoir is helemaal leeg.

Wat bedoel je precies met een vrijloper?

Man van ANWB zei dat de 8kleppers op zich dit wel konden overleven, alleen het niet meer starten vind ik zo raar.

Als de riem er nog op ligt, dan ligt hij idd vermoedelijk niet op tijd.

Je hebt idd een vrijloper, ik ken het blok.

Nieuwe spullen er op zetten, goed op tijd zetten, volgens mij zou je goed moeten zitten

Terug
Naar boven