• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Waterpomp vast, flinke schade

ooohhh.. dit is echt erg voor je.

en belachelijk dat ze met zo een achterlijk bod komen.

dat ze je dan nog in je ogen durven te kijken.

ik heb een vectra uit 2005 en mij hebben ze verteld dat de distributieriem een ketting is en dat die niet kapot te krijgen zijn.???????

ik wens je veel sterkte.

origineel gepost door ashok1978

ik heb een vectra uit 2005 en mij hebben ze verteld dat de distributieriem een ketting is en dat die niet kapot te krijgen zijn.???????

ik wens je veel sterkte.

Nou die ketting kan ook kapot hoor maar dan is volgens mij echt alles naar de kl`te.

Ennuh Black-rose dit is echt :puke mijn tweeling Vec met zo`n schade, ik kan alleen maar hopen voor je dat je het voor een redelijk bedrag door iemand kan laten fiksen. sterkte ermee:thumbup

Jan

origineel gepost door ashok1978

ik wens je veel sterkte.

Nou die ketting kan ook kapot hoor maar dan is volgens mij echt alles naar de kl`te.

Ennuh Black-rose dit is echt :puke mijn tweeling Vec met zo`n schade, ik kan alleen maar hopen voor je dat je het voor een redelijk bedrag door iemand kan laten fiksen. sterkte ermee:thumbup

Jan

dr is niet voor niets een terugroepactie geweest voor die kettingspanners van de 2.2 benzine ;)

en idd als de ketting breekt, is het precies het zelfde als de riem breekt . . . kleppen krom, zuigers een douw gehad etc etc.

dr is niet voor niets een terugroepactie geweest voor die kettingspanners van de 2.2 benzine ;)

en idd als de ketting breekt, is het precies het zelfde als de riem breekt . . . kleppen krom, zuigers een douw gehad etc etc.

De waterpomp en riem zijn bij 130k km gedaan, volgens het boekje. Helaas was de auto toen nog niet in mijn bezit.

Hoogste bod is nu 3000 :cry dat doen we dus maar niet. Nog geen details van de dealer, want drukdrukdruk.

Wel een aanbod voor motor uit Signum 1.9CDTi 2006 met 56000km zonder Turbo. voor 1850 euro Wat zou het uit en inbouwen moeten kosten?

De waterpomp en riem zijn bij 130k km gedaan, volgens het boekje. Helaas was de auto toen nog niet in mijn bezit.

Hoogste bod is nu 3000 :cry dat doen we dus maar niet. Nog geen details van de dealer, want drukdrukdruk.

Wel een aanbod voor motor uit Signum 1.9CDTi 2006 met 56000km zonder Turbo. voor 1850 euro Wat zou het uit en inbouwen moeten kosten?

Mijn vader zijn opel zafira heeft juist hetzelfde gehad. Was 3 jaar oud & 110000 km. Deze verhalen komen we steeds meer op het forum tegen... Schandalig gewoon!

Veel sterkte man! Echt balen!

Mijn vader zijn opel zafira heeft juist hetzelfde gehad. Was 3 jaar oud & 110000 km. Deze verhalen komen we steeds meer op het forum tegen... Schandalig gewoon!

Veel sterkte man! Echt balen!

Er staat in het boekje ook waar dat is gedaan, dan zou ik garantie gaan claimen!

Waterpomp moet het 10 jaar of 150.000km uithouden!!

Ex-lease auto?

Er staat in het boekje ook waar dat is gedaan, dan zou ik garantie gaan claimen!

Waterpomp moet het 10 jaar of 150.000km uithouden!!

Ex-lease auto?

Ik weet ook nog wel 2 motoren te liggen. 1x Z19DT ( 120pk ) met 5.000km op te klok en prijskaartje van 2350 euro

en eentje Z19DTH met 35000 op de teller voor de zelfde prijs.

Garagevriend van me kan hem er voor je inbouwen ( tussen de 700 en 900 euro , dacht ik )

Is wel een klap geld, maar heb je wel een bijna nieuwe motor.

Raar trouwens dat ze wel garantie geven , met die wintercheck , op de pomp .. maar niet op de gevolgen. Probeer het eerst te claimen. Ze proberen je altijd eerst af te wimpelen.

sterkte

Ik weet ook nog wel 2 motoren te liggen. 1x Z19DT ( 120pk ) met 5.000km op te klok en prijskaartje van 2350 euro

en eentje Z19DTH met 35000 op de teller voor de zelfde prijs.

Garagevriend van me kan hem er voor je inbouwen ( tussen de 700 en 900 euro , dacht ik )

Is wel een klap geld, maar heb je wel een bijna nieuwe motor.

Raar trouwens dat ze wel garantie geven , met die wintercheck , op de pomp .. maar niet op de gevolgen. Probeer het eerst te claimen. Ze proberen je altijd eerst af te wimpelen.

sterkte

ik als beun durf het bijna niet te vragen wat heeft de winter chek dan voor een nut ?????

en dit is nu is niet negatief bedoeld maar men zet wat op papier het gaat stuk en dan je kan op 1 vinger

dus je krijgt wat met de koeling koppakking er uit krijg je wel nieuwe slang of radiateur de rest is voor je zelf ???????

nu mag je wel nieuwe waterpomp hebben met een kapot blok leuke jongens bij de VOD .

ik vind het een top actie van de VOD.

ik zou een claim neerleggen beter mis geschoten als niet geschoten .

ik als beun durf het bijna niet te vragen wat heeft de winter chek dan voor een nut ?????

en dit is nu is niet negatief bedoeld maar men zet wat op papier het gaat stuk en dan je kan op 1 vinger

dus je krijgt wat met de koeling koppakking er uit krijg je wel nieuwe slang of radiateur de rest is voor je zelf ???????

nu mag je wel nieuwe waterpomp hebben met een kapot blok leuke jongens bij de VOD .

ik vind het een top actie van de VOD.

ik zou een claim neerleggen beter mis geschoten als niet geschoten .

Kijk maar naar een frisse motor.

Ik heb laatst nog eenjonge diesel gedaan waarvan de waterpomp vastgelopen was.

Dat krijg je als je je auto laat maken bij een beunhaas die er alleen een nieuwe riem om doet....

Hiervan heb ik de kop laten maken en vervolgens alles vervangen.

Helaas heeft het onderblok zon beste tik gehad dat het geluid niet om aan te horen is.

Blokt ratelt behoorlijk en gaat er binnenkort dan ook uit. De kop gaat de verkoop in.....Want die is nu gewoon nog nieuw.

Kijk maar naar een frisse motor.

Ik heb laatst nog eenjonge diesel gedaan waarvan de waterpomp vastgelopen was.

Dat krijg je als je je auto laat maken bij een beunhaas die er alleen een nieuwe riem om doet....

Hiervan heb ik de kop laten maken en vervolgens alles vervangen.

Helaas heeft het onderblok zon beste tik gehad dat het geluid niet om aan te horen is.

Blokt ratelt behoorlijk en gaat er binnenkort dan ook uit. De kop gaat de verkoop in.....Want die is nu gewoon nog nieuw.

Terug
Naar boven