Zafira One
Lid
HELP !
Sinds een maandje ben ik een trotse bezitter van een Zafira A (bouwjaar 2000). Ik heb
er lang van gedroomd, en werd eindelijk werkelijkheid. Er bleken alleen, achteraf, wat
kleine gebreken aan te zijn die ik niet wist en ook niet verwacht had. Zo heb ik gisteren
de complete linker koplamp vervangen waarbij een gedeelte van de bumper los moest
anders kregen we hem helemaal niet los. Na een kleine 2 uurtjes, hebben we het dan ook
eindelijk gefikst.
Nu heb ik weer een ander probleem. Sinds enkele dagen lijkt het wel of onze Zafira zwaar
verslaafd is geworden aan de koelvloeistof. Na een kilometer of 100 gereden te hebben,
moet ik het reservior alweer bijvullen want anders (lijkt het) is het reservoir leeg. Nu heb
ik op Google gezocht naar wat de oorzaak kan zijn. Het enige waar ik op stuit is dat de
waterpomp waarschijnlijk "overleden" is. Nu kan ik wel ergens goedkoop aan een nieuwe
waterpomp komen, maar dan heb ik hem nog niet gemonteerd. Ik als leek, wil daar al
helemaal niet aan gaan begeven. Laat staan dat ik weet waar die waterpomp zit onder
de motorkap. Als ik een stuk gereden heb, is het reservior zo goed als leeg, maar ik vind
nergens een lekkage of vochtplekken. Ik heb een Opel Zafira A 1.6 16v. benzine. Nu heeft
iemand mij een "pil" geadviseerd om de lekkage te stoppen, maar als het idd de waterpomp
is die "overleden" is, werkt zo'n "pil" toch ook niet? Iemand heeft mij zo'n "pil" geadviseerd
en een ander zegt juist dat zo'n "pil" het hele blok naar z'n mallemoer werkt. Wat kan ik het
beste doen en WIE KAN/WIL MIJ HELPEN?
Is er iemand in omgeving 043 / 045 / 046 die verstand heeft van deze modellen van Opel
en kan diegene me ook (voor prikkie) helpen met het inbouwen van de eventuele nieuwe
waterpomp? Heeft iemand misschien ook nog ergens een waterpomp rond dwarrelen die
ik misschien voor een prikkie kan/mag overnemen?
Alvast bedankt voor jullie info, en misschien jullie hulp!